Autoglas
VOZILI SMO: BERLINGO N1

Dostavljač idealan za posao, ali i obitelj
Objavljeno 25. veljače, 2020.
Citroen Berlingo Business Feel BlueHDi 130 S&S kombinacija je svega, vozilo koje spaja obitelj i posao, u kojemu ima mjesta za sve!

Spoj radnog i obiteljskog automobila nikada nije jednostavan, no zato je ovdje Citroen Berlingo N1 Business. Znali smo da je to radni automobil, idealan za male tvrtke ili OPG-ove, no njegova nas je veličina doista iznenadila, čak smo na prvu pomislili kako je ovo - kombi. Berlingo Business Feel BlueHDi 130 S&S BVM6 kombinacija je svega toga, riječ je o vozilu koje spaja obitelj i posao, u kojemu ima mjesta za sve!

Kako bi iskoristili 100-postotni odbitak od PDV-a, auti moraju imati N1 homologaciju, što znači da moraju biti teretni, kao u slučaju testnog Berlinga, koji iza stražnje klupe ima mrežu koja dijeli teretni prostor od putničkog. S druge strane, to što je Berlingo teretni, ne mora značiti da nema baš nimalo štiha onog ljepšeg putničkog automobila i da onda komfor mora patiti. To u slučaju testnog Berlinga nije bio slučaj, jer komfor definitivno nije zapostavljen. On se u putničkom dijelu ni u čemu ne razlikuje od običnog Berlinga.

Broj jedan kod ovakvih automobila mora biti praktičnost i zato Berlingo nudi komfor osobnog automobila i jako puno pretinaca, a njihov ukupan volumen je čak 180 litara, što je više od prtljažnika nekog malog automobila.

Brojni pretinci
Tu je prostor iznad upravljača na kontrolnoj ploči, u središnjem dijelu između vozača i suvozača, na kontrolnoj ploči iznad suvozača, standardni pretinac za rukavice, pretinac iznad glave vozača, otvori za boce na kontrolnoj ploči...

Testni Berlingo produžen je za 35 centimetara (4753 mm) od običnog, što je dodano između naslona stražnjeg sjedala i stražnje osovine. Tako Berlingo ima ček 850 litara u prtljažniku (dovoljno za jednu europaletu, za razliku od 597 litara, koliko ima obični Berlingo). Malo smo ga i testirali, pa je u stražnji dio bez problema stala perilica za rublje i štednjak koji su završili u reciklažnom dvorištu. Veće komade namještaja (oko dva metra) ipak nećete moći utovariti jer obaranja stražnje klupe kod Berlinga N1 nema zbog postavljene mrežaste pregrade.

Pozicija vozača je za ovu vrstu vozila odlična, odmah se osjeti veličina Berlinga, pa je razumljiv osjećaj da se nalazimo u luksuznom kombiju. Položaj sjedenja nudi idealnu preglednost u vožnji. Ručni mjenjač podignut je visoko na konzolu i praktičan je. Sjedala su mekana, a i ona straga su zasebna. Testni Berlingo nudi odličnu udobnost, jer vožnja od 300-tinjak kilometara u komadu ne izaziva umor, naprotiv. Stražnja klupa također nudi udobnost, pa čak i za osobe više od 190 cm. Osobe sa stražnje klupe imaju olakšan ulazak u Berlingo i na uskim parkirališnim mjestima zbog bočnih kliznih vrata. Kako bi se zaštitili od mogućih bočnih udaraca vrata drugih automobila, tu su prepoznatljivi Citroenovi Airbump vanjski jastuci.

Snažan motor
Ispod poklopca Berlinga krije se 130 konja snažni dizelski turbomotor BlueHDi 130 S&S s direktnim ubrizgavanjem pod visokim tlakom obujma 1499 cm³. Snaga mu je 130 KS (96 kW), a najveći okretni moment lijepih 300 Nm pri 1750 o/min. Mjenjač je ručni 6-brzinski, a prijenosni omjeri dobro su mu određeni. Krajnja brzina mu je 185 km/h, a ubrzanje izvrsnih 10,3 sekunde. Prema tim performansama, rekli bismo da je više riječ o natprosječnom osobnom automobilu, a ne o ovako polivalentnom vozilu. Međuubrzanja su pristojna, perfomanse su upravo za automobil ovih gabarita. Prosječna potrošnja na testu bila je nešto sitno iznad pet litara, što je odlično. Treba napomenuti kako će prilikom prijevoza tereta ona biti nešto veća. Emisija CO2 prema NEDC-u je niskih 114 g/km. Kočnice su sprijeda samoventilirajuće disk, straga disk, a djeluju jako efikasno baš kao je to u skladu s očekivanjima od jednog modernog vozila s povećanim zahtjevima što se tiče nosivosti. Pomažu mu i dobre kočnice, pa je vožnja ugodna, uz visok komfor i osjećaj sigurnosti.

Bogato opremljen, Berlingo Business N1 košta 141.312 kuna + PDV, ali da još jednom ponovimo, tvrtke PDV 100 % mogu odbiti kao pretporez. U zaključku možemo reći kako u toj cjenovnoj klasi nemate baš neki izbor, što Berlingo Business čini vrlo konkurentnim autom.

Milan Bugarić
// VOZILI SMO //
OVO JE AUTOMOBIL, A NE KOMBI!
Citroen Berlingo Business doista je veliko vozilo. Dugačak je 4753 milimetra, za 350 mm duži od putničke verzije. Širina mu je, bez bočnih retrovizora, 1848 mm, a visina 1880 mm. Kako je ispod famoznih 190 cm, na autocesti se cestarina plaća kao za automobil. Savjet: prilikom plaćanja cestarine napomenite to službeniku, jer se može dogoditi da Berlingo proglasi - kombijem! Međuosovinski razmak XL verzije je 2975 mm (190 mm duži od putničke verzije). Prednji prevjes u M i XL verziji je identičan; 892 mm, a stražnji je u XL verziji duži za 160 mm i iznosi 886 mm. Težina samog vozila s pet sjedala je 1506 kg, a korisna nosivost 634 kg. Volumen prtljažnog prostora je 1050 litara ispod pokrivača prtljage, odnosno 1900 litara do krova. Dimenzije guma na našem testnom Berlingu bile su 205/60 R16, a riječ je o modelu zimskih guma Continental WinterContact TS 860.
OBA OVJESA SU UISTINU ODLIČNA
Što se ovjesa kod testnog Berlinga Business tiče, prednji je neovisan pseudo McPherson tipa sa spiralnim oprugama i hidrauličkim amortizerima. Straga je uzdužni list opruge s teleskopskim hidrauličnim amortizerima. Taj tip ovjesa s lisnatim oprugama je uobičajen kod radnih vozila poput pickupova, jer nam on omogućava povećanu nosivost, ali smanjene vozne osobine. No kod Berlinga, testnog Berlinga, to nije slučaj, pa se u vožnji i takav stražnji ovjes odlično ponaša, kako na običnim gradskim prometnicama, tako i na autocesti. Citroenovi stručnjaci su kod Berlinga Business napravili odličan posao.