Zdravlje
ISTRAŽIVANJE

Uz pravu glazbu možete bolje vježbati
Objavljeno 10. veljače, 2020.
Bez obzira na to slušate li "Naughty Girl" od Beyonce, "Untouchable" Taylor Swift ili Eminemov "Lose Yourself" koji vas inspiriraju na intenzivnije vježbanje, svatko zna da je slušanje glazbe tijekom vježbanja dokazan način za duže i energičnije vježbanje.Što je glazba brža, to je bolja za vježbanje?

Glazba brzog tempa koja odgovara 170 otkucaja srca u minuti smanjuje osjećaj napora i povećava kardiovaskularne učinke bolje od glazbe sporijeg tempa, prema istraživanju objavljenom u nedjelju u časopisu Frontiers in Psychology, prenosi CNN.

Glazba može popraviti i osnažiti raspoloženje prije vježbanja, ublažiti osjećaj umora i boli tijekom vježbanja i potaknuti izljeve snage i izdržljivost, utvrdili su znanstvenici.

"Otkrili smo da slušanje glazbe bržeg tempa uz vježbanje rezultira najvećim brojem otkucaja i najnižim osjećajem iscrpljenosti u usporebi s vježbanjem bez glazbe", kaže autor studije Luca Ardigò, profesor sa sveučilišta Verona.

"To znači da se vježbanje činilo manje napornim, no bilo je korisnije u smislu jačavanja fizičke spreme."

Istraživanjem je utvrđeno da su učinci veći kod vježbi kojima se povećava izdržljivost, poput oštrog hoda, trčanja, bicikliranja i plivanja nego kod vježbi visokog intenziteta poput dizanja utega i drugih isprekidanih vježbi visokog intenziteta.

Ti rezultati potvrđuju one studije iz 2011. kada se pokazalo da sklonost vrlo brzom glazbenom tempu povećava intenzitet vježbi - u tom slučaju vožnje bicikla.

Znanstvenici preporučuju da napravite vlastiti koktel najdražih pjesama na temelju njihova tempa. Na internetu postoje brojne aplikacije koje omogućuju da se odmah utvrdi tempo svake pojedine skladbe.Tako je tempo Eminemova "Lose Yourself" 171 udarac/otkucaj u minuti (BPM), Jay Zijeva "Empire State of Mind" 173, a Beyoncine pjesme "Naughty Girl" 199. "Untouchable" Taylor Swift ima tempo 200. H
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

STUDIJA O ZDRAVSTVENIM RIZICIMA MESA

Meso je povezano s većim izgledima za bolesti srca

2

ZDRAVSTVENI UČINCI

Jedno jaje dnevno ne utječe na zdravlje srca

3

JELO NAKON VJEŽBANJA MOŽE POJAČATI UČINAK IZGARANJA MASTI

Više se može izvući iz vježbanja ako to činite prije doručka