Autoglas
STALA PROIZVODNJA

Koronavirus zatvorio neka tvornička postrojenja u Kini
Objavljeno 4. veljače, 2020.
Proizvodnja je privremeno obustavljena u Toyotinim i Hondinim pogonima u Kini

Koronavirus mogao bi utjecati na globalni lanac nabave u automobilskoj industriji, upozorio je izvršni direktor njemačkog dobavljača automobilskih dijelova Bosch, čiji je lanac u velikoj mjeri ovisan o Kini.

- Naravno da smo zabrinuti, ali na osnovi poznatih činjenica možemo reći da trenutno ne bilježimo poremećaje u našem poslovanju ni u lancu nabave - rekao je Volkmar Denner. Kina je Boschu važna globalna proizvodna baza za izvoz elektromotora, sustava prijenosa i pogonske elektronike za električne automobile. "Moramo pričekati da vidimo kako će se stvari razvijati. Ako se ova situacija nastavi, doći će do poremećaja u lancima nabave. Neki predviđaju da će vrhunac zaraze potrajati do kraja veljače ili ožujka”, kazao je Denner. "U Wuhanu Bosch ima dvije tvornice upravljačkih sustava i termotehnologije, s oko 800 zaposlenih. Do sada nije bilo informacija o zarazi”, dodao je.

Boscheve tvornice u Kini zatvorene su zbog kineskih novogodišnjih praznika koji su produženi do 3. veljače, a to produženje neće poremetiti Boschevo globalno poslovanje, istaknuo je čelnik njemačke kompanije. Bosch posluje u Kini od 1989. godine i ima 23 proizvodna pogona na više od 60 lokacija na najvećem svjetskom tržištu automobila. Njemačka kompanija u Kini ima najviše radnika izvan matične zemlje. Ukupno Bosch diljem svijeta zapošljava 403 tisuće radnika. Kompanija je prošle godine u azijsko-pacifičkoj regiji ostvarila prihode od 22,5 milijardi eura, od čega više od 10 milijardi u Kini. Očekuju da će ove godine globalna proizvodnja automobila pasti za 2,6 posto, na 89 milijuna automobila, zbog pada potražnje u Kini, SAD-u i Europi.

Strah od koronavirusa nagnala je čelnike Toyote da proizvodnju u Toyotinim tvornicama u Kini obustave najranije do 10. veljače. Proizvodnja je obustavljena u postrojenjima u Tianjinu i Guangzhouu, gdje se godišnje proizvede više od 600 tisuća automobila. Planirano je da se posao nastavi 3. veljače, ali je zbog širenja pneumonije novog tipa datum promijenjen. Proizvodnju u dvije tvornice motocikala u Kini ranije je obustavila Honda.

Hina
// EPIDEMIJA //
AUTOINDUSTRIJA PRATI STANJE
I druge autokompanije imaju po nekoliko tvorničkih postrojenja u Kini. Svi oni pozorno prate stanje s koronavirusom, a u slučaju eskalacije epidemije i oni će slijediti odluke Toyote i Honde te će privremeno obustaviti proizvodnju. Financijske štete već sada ima za proizvođače, a kolika će ona točno iznositi znat će se nakon prestanka epidemije.