Regija
STIGLA DUGO OČEKIVANA VIJEST

Počinje rekonstrukcija ceste od Normanaca do Josipovca
Objavljeno 28. siječnja, 2020.
Projekt od 90 milijuna kuna završit će se u roku od dvije godine
BIZOVAC/SAMATOVCI - Za stanovnike općina Bizovac i Koška nedavno je stigla dugo očekivana vijest: Hrvatske ceste objavile su obavijest o nadmetanju za rekonstrukciju državne ceste DC2 duljine 17,35 kilometara na dijelu od Normanaca i Topolina (Općina Koška) preko Creta, Bizovca i Samatovaca (Općina Bizovac) do državne ceste DC34 (Općina Petrijevci).Kako su nam na naš upit potvrdili iz Hrvatskih cesta, ako ne bude žalbi, očekuje se da bi uvođenje izvođača u posao trebalo uslijediti već u travnju ili svibnju, a procijenjeno vrijeme trajanja rekonstrukcije je 24 mjeseca. Projekt je vrijedan 90 milijuna kuna, a poslovi nadzora na njemu 4,5 milijuna kuna.

"Radovima će biti obuhvaćena kompletno nova kolnička konstrukcija ceste. Projektirana je i oborinska kanalizacija kroz III. zonu zaštite vodocrpilišta ‘Vinogradi‘ i rekonstrukcija oborinske kanalizacije u središtu Bizovca, te uređenje kanala duž ceste. U projektu je predviđena i izgradnja 14 kilometara novih biciklističkih staza uz rekonstrukciju i dogradnju 9 kilometara pješačkih staza, a valja očekivati i rekonstrukciju 600 kolnih ulaza duž trase uz uklanjanje vertikalnih betonskih čeonih zidova“, priopćili su, između ostalog, iz HC-a.

Uz novu elektroničku komunikacijsku infrastrukturu duž ceste, stanovnici ovog dijela županije mogu se nadati i novoj rasvjeti na raskrižjima s razvrstanim cestama te novim semaforima na raskrižju sa županijskom cestom ŽC4067 u Bizovcu kod skretanja za Bizovačke toplice. Također ih čeka i rekonstrukcija semafora na raskrižju s Valpovačkom ulicom. Da bi zaokružili cijelu ovu priču, slijedi i uređenje svih sedam parova autobusnih stajališta duž trase uz postavljanje novih nadstrešnica te dodatni trakovi za lijevo skretanje na čak pet raskrižja. Rekonstrukcijom će biti povećana sigurnost prometa te propusna moć ceste s obzirom na to da prosječni godišnji dnevni promet na ovoj dionici iznosi oko 5000 vozila, poručili su iz HC-a, koji je investitor projekta.

- Ovom obnovom Bizovac će definitivno biti puno bolje prometno povezan sa svim drugim cestama, a posebno s Osijekom - poručuje Srećko Vuković, načelnik Općine Bizovac, kroz koju prolazi najveći dio (13 kilometara) dionice predviđene za rekonstrukciju.

- Poboljšat će se i kvaliteta prometovanja za automobile, kamione, ali i bicikliste, za koje izgradnja novih biciklističkih staza zapravo znači i prvi korak ka realizaciji tzv. bizovačkog prstena – biciklističke staze kojom će se na ovaj način prvo bolje povezati Samatovci, Bizovac i Cret, a kasnije i Habjanovci, Brođanci i Novaki - stajališta je Vuković izražavajući zahvalnost Hrvatskim cestama koje su prepoznale istinsku potrebu i opravdanost zahtjeva ovog kraja za sigurnijom i modernijom prometnicom, koja je i najbrža cestovna veza istočne i središnje Hrvatske bez naplate.

Lidija Aničić
OŠTEĆENI AUTOMOBILI, KUĆE, CRKVA
Bizovčani su već godinama ustrajni u isticanju da im je, uz projekt odvodnje, rješavanje ovog pitanja jedno od najvažnijih na popisu infrastrukturnih potreba. Prekobrojan promet tijekom godina prouzročio im je velike štete na automobilima, a zbog velike vibracije i na obiteljskim kućama, kao i na župnoj crkvi sv. Mateja u Bizovcu, na kojoj se također vide napuknuća zidova. Već ionako problematično stanje ove prometnice prije tri godine “dokrajčila” je gradnja nadvožnjaka na dionici autoceste koridora 5C kod Petrijevaca, zbog čega je promet mjesecima bio preusmjeravan na lokalne ceste kroz Petrijevce, a od njih upravo prema ovoj dionici državne ceste D2 koja povezuje Bizovac i Osijek.

Da je postojeća kolnička konstrukcija na većem dijelu trase u iznimno lošem stanju uz pojavu uzdužnih, poprečnih i mrežastih pukotina u samom kolniku, kolotraga, uz propadanje kolnika i drobljenje asfalta uz rub kolnika i “bankine” koje su nestabilne i mjestimice nedovoljno široke, potvrdili su svojedobno nakon uvida i u Hrvatskim cestama.
Najčitanije iz rubrike