Autoglas
TEHNOLOŠKI DIVOVI

Sony i Huawei spremni su za pravljenje nereda u autobranši
Objavljeno 28. siječnja, 2020.
Naglasak će biti na razvijanju tehnologije koja omogućuje vožnju bez vozača

Sony i Huawei, tehnološki divovi poznati po elektronici, igraćim konzolama i mobitelima, spremno su zagazili i u autoproizvodnju. Japanski Sony tako je na nedavnom sajmu tehnologije CES u Las Vegasu predstavio Vision S - svoj prvi automobil u povijesti. Slično možemo očekivati i od kineskog Huaweija, koji je najavio razvijanje potpuno autonomnog 5G automobila.

U prototip automobila Vision S ugrađeni su Sonyjevi senzori i proizvodi namijenjeni reprodukciji zabavnih sadržaja u automobilima. Vision S opremljen je senzornom tehnologijom koja detektira i prepoznaje putnike u vozilu i omogućuje im da gestama upravljaju sustavom reprodukcije zabavnih sadržaja. Sony je u automobil ugradio ukupno 33 senzora. Kako prenosi Ouatrroruote.hr, ovaj električni auto pokreću dva elektromotora ukupne snage 544 KS, što je dovoljno za maksimalnu brzinu od 240 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h u 4,8 sekundi. Ipak, glavni fokus ovoga auta je na njegovoj tehnologiji. Zasad iz Sonyja ne najavljuju serijsku proizvodnju ovog automobila.

Huawei pak vidi priliku da s pomoću 5G/LTE-V tehnologije te razvoja C-ITS asistencije u vožnji, kao i inteligentnog glasovnog upravljanja, može proizvesti automobil nove generacije i na taj način postati glavnim konkurentnom kompanijama poput Tesle.

‘‘Naš primarni cilj jest razvoj tehnologije koja nam omogućava vožnju bez vozača uz istovremeni rad na daljnjem napretku takve tehnologije. Tesla trenutačno stvara vrijednost za sve. Ako Tesla to može sada, svi se možemo u to uključiti‘‘, izjavio je predsjednik Huaweija Xu Zhijun. Kako bi kupcima ponudio što bolje iskustvo u vožnji, Huawei surađuje s tvrtkama SAIC i China Mobile, a smatra da će brzim razvojem tehnologije proširiti suradnje na brojne postojeće automobilske kompanije. U Huaweiju su pritom fokusirani na razvoj tehnologija koje će omogućiti znatno pojeftinjenje autonomnih automobila.

Tehnologija autonomne vožnje koju razvija Huawei, osim mogućnosti povezivanja na 5G/LTE-V mrežu, sadržavat će i funkciju Cooperative Intelligent Transport Systems (C-ITS), koja služi za dijeljenje informacija i koordinaciju radnji između vozila i ostalih infrastrukturalnih objekata.

Milan Bugarić
FOTOSENZORI ZA ANALIZU CESTE
Sony je inače na glasu po snažnim fotosenzorima koji se mogu koristiti za analizu ceste. Oni trebaju pomoći sustavima za potporu u vožnji da procijene kada automobil automatski treba pritisnuti kočnicu ili prilagoditi upravljanje, iako bi većinu odluka trebao donijeti vozač. Najbolji Sonyjevi stručnjaci nastavljaju svakodnevni rad na unapređenju Visiona S.