Novosti
ANALIZA DRŽAVNE MATURE

Nije istina da se u manjim sredinama poklanjaju ocjene
Objavljeno 25. siječnja, 2020.
Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak na brifingu za novinare predstavila je usporedbu podataka o uspjehu učenika gimnazijskih programa na državnoj maturi s uspjehom u srednjoj školi, pri čemu je uzela u obzir ulazne kompetencije učenika pri upisu u srednju školu. Napomenula je da je analiza napravljena za sve gimnazije u Hrvatskoj od 2013. do 2018. godine.
"Ovo nije bilo rangiranje, ali je bilo rudarenje i istraživanje", rekla je, dodavši kako analiza daje punu informaciju o tomu kakve su bile ulazne ocjene, ocjene u četvrtom razredu te što je s maturom i kako se te stvari mijenjaju i razlikuju. Poručila je kako se odluke o obrazovanju trebaju donositi na temelju analiza iz podataka. "Mi nakon deset godina prvi put imamo priliku maturu koristiti ne samo za upis na visoko obrazovanje nego i kao instrument i alat za bolju kvalitetu škola", rekla je. Naglasila je i da se razbijanje mitova o našem školstvu prije svega odnosi na opaske o učenicima prirodoslovnih gimnazija, za koje se tvrdi da su fah-idioti, odnosno da su dobri samo u matematici. Rezultati pokazuju da su učenici prirodoslovnih škola prosječno najbolji u sva tri predmeta - matematici, hrvatskom i engleskom jeziku. Mit je i da se ocjene u manjim sredinama poklanjaju pa da su onda rezultati na državnoj maturi slabi. "Rezultati pokazuju da je, ako ne obrnuta situacija, ono bar da to nije istina", rekla je Divjak. H