Osijek
PROBLEMI U REISNEROVOJ 64

Nemaju tople vode, a ostali i bez majstora
Objavljeno 23. siječnja, 2020.
Vlasnik tvrtke Agria priznaje da cijeli toplinski sustav u zgradi želi prepustiti nekom drugome

Da je netko prije 11 godina pomislio da u tzv. zgradi budućnosti u Reisnerovoj 64, inače prvoj energetski učinkovitoj stambenoj zgradi u Hrvatskoj tijekom zimskih mjeseci neće biti tople vode, malo tko bi vjerovao. Međutim, ove zime problem s nedostatkom tople vode tijekom zime eskalirao je i stanari su na rubu živaca! Potvrdili su nam to brojni stanari koji tvrde da danima nemaju tople vode, a u Glas Slavonije obratio nam se i A. B., bivši djelatnik tvrtke Agria, koja je ujedno investitor sporne zgrade.

Stanari, kako smo upućeni, kažu da žive u luksuznom stanu gdje je komfor sveden na prošlo stoljeće. Kaže to i A. B., koji napominje kako je stan mjerio čak i profesionalnim laserskim termometrom i da je na izlazu iz slavine zabilježeno jedva 27 stupnjeva. Ističe kako nije problem u slavini, odnosno tušu, jer i nakon potpune izmjene sanitarija i postavljanja novih voda nadalje teče mlaka pa hladna. Topla ne.

Snimka mjerenja vode poslana je vlasniku zgrade, ali i predstavniku suvlasnika Hrvoju Mrkonjiću, koji pak kaže da do problema dolazi zimi kad korisnici istovremeno troše toplu vodu i grijanje. Dodatan problem pojavio se, pojašnjava, kad je prije nekoliko godina preminuo djelatnik koji je servisirao i održavao cjelokupan sustav, a nakon čega se vlasnik tvrtke, Agria Janoš Seleši, u nekoliko navrata želio odreći cjelokupnoga sustava.

- Rekao nam je da mi suvlasnici sami nađemo rješenje za grijanje i toplu vodu. Zavod za stanovanje je naš upravitelj, no ne može preuzeti sustav jer mora biti licenciran za isporuku toplinske energije, a nije. Osobno sam pokušao naći nekoga da preuzme sustav i kontaktirao sam i HEP Toplinarstvo, međutim to nije moguće jer nam je rečeno da ovaj sustav ima specifičnu opremu, radi čega u slučaju kvara nisu u mogućnosti osigurati rad - priča Mrkonjić, ističući da su potom krenuli problemi na podstanicama koje se nalaze pred vratima. Kontaktirao je Selešija tražeći ga da umanji račun za razdoblje kad zbog kvara nije bilo tople vode, odnosno grijanja. Nije naišao na razumijevanje, tvrdi, jer mu je Seleši rekao da su suvlasnici odgovorni održavati sustav od mjerača toplinske energije do instalacija u stanu, a Agria je odgovorna voditi računa o ispravnosti sustava od podstanice do pojedinog mjerača. Međutim, iz e-maila, koji je u posjedu Glasa Slavonije, vidljivo je da pojedini stanari ne žele platiti svoj dio, tvrdeći da im je sanacija kvara preskupa.

Čini se da to zapravo ne želi niti sam Janoš Seleši, no kako nam je rekao, moralna odgovornost ne dozvoljava mu da se ogluši na zahtjeve suvlasnika. Priznaje da je, otkako je preminuo djelatnik "Centra energije", a koji je djelomično i projektirao sustav, došlo do problema koje on želi riješiti, no za sada ne uspijeva.

- On je radio u tvrtki za održavanje sustava za očitanje toplinske energije i trenutačno nema nikoga tko bi otklonio kvar u rekordnom roku. Isporuka toplinske energije je tržna djelatnost za koju se treba potpisati ugovor s nekime tko će isporučivati toplinsku energiju. Agria to ne može raditi i stoga sam htio svakome prepustiti dio kotlovnice za jednu kunu, no stanari to ne žele - kaže Seleši.

Marija Mihelić
Predstavnik stanara kaže kako do problema dolazi zimi kad se istovremeno troši i topla voda i grijanje
TKO JE ODGOVORAN?
Kći A. B.-a živi u toj zgradi i ona tvrdi da i kod nje nema tople vode. Tvrdi da Agria treba izvršiti popravak o vlastitom trošku, jer navodno u ugovoru suvlasnika i tvrtke stoji da Agria održava i podstanice ispred stanova, tj. sve što se nalazi prije kalorimetra i slavina.
Možda ste propustili...

KONCERT TEEN ZBORA INSTITUTA POLIFONIJA

Pomozite im otputovati u Belgiju na natjecanje

Najčitanije iz rubrike