Novosti
VINKOVAČKA TVRTKA VIGUS

Ključ su uspjeha briga o kupcima i upornost
Objavljeno 20. siječnja, 2020.
Tvrtku vode Vladimir Božić i njegova sestra, uz pomoć velikog iskustva roditelja, koji odlaze u mirovinu

Vinkovačka tvrtka Vigus d.o.o. obiteljska je tvrtka osnovana 1990., koju sada vode sestra i brat, Gordana i Vladimir Božić, a u njoj se može pronaći sve za proslave rođendana, vjenčanja i raznih godišnjica, od torti i kolača do cateringa, prigodnih dekoracija i šatora. U samom začetku tvrtka se bavila isključivo trgovinom, a od 2005. orijentirana je na proizvodnju slastičarskih proizvoda i okreće se trgovini za vjenčanja, rođendane i druge prigode.

Pustolovina
- Trenutno posjedujemo dvije poslovnice, u Vinkovcima i Osijeku, i imamo 13 stalno zaposlenih djelatnika, dekoratera, slastičara i prodavača. Proizvodnja slastičarskih proizvoda čini veći dio našeg poslovanja, a uz to nudimo i balonske dekoracije, usluge dekoriranja prostora, montažu i najam šatora, različitih dimenzija, i slično. Tvrtku vodimo zajednički sestra i ja, uz pomoć roditelja, koji odlaze u mirovinu, ali mi preuzimamo njihova iskustva i sve dobro što se pokazalo u njihovu radu primjenjujemo svakodnevno u svom. Pozitivno je svakako što je roditeljima pružena mogućnost da uz mirovinu rade na pola radnog vremena. Na taj način mogu i dalje svojim radom i dosad stečenim iskustvom pridonositi našoj obiteljskoj tvrtki - kaže Vladimir Božić, dodajući kako je biti poduzetnik uvijek velik rizik i odgovornost, jer to znači i biti vlasnik nečega gdje je tvoja odluka ili procjena glavna.

- To je ono što bi svakom trebalo biti jasno ako se odluči na takvu vrstu pustolovine. Kao što svi i znamo, biti poduzetnik znači biti i menadžer, netko tko će upravljati resursima, preuzimati rizike, i to sve, naravno, s velikim ciljem ostvarenja uspjeha, a samim time dobiti. Trudimo se svojom upornošću i dobrim timskim radom prevladati nedaće i gledati pozitivno na budućnost. Kao pokazatelj naše upornosti spomenuo bih 2015. godinu, kada smo u konkurenciji malih trgovačkih društava osvojili nagradu "Zlatna kuna". Izuzetno smo ponosni na tu poduzetničku nagradu, jer na taj način je prepoznat naš rad i trud - kaže Božić pokazujući nam u vinkovačkoj ispostavi Vigusa što sve nude: stotine vrsta torti i kolača, dekoracije... Kada je riječ o proizvodnji, Vigus je najpoznatiji po tradicionalnim slavonskim tortama i kolačima za sve prigode. Proizvodnja se temelji na starim recepturama, ali i aktualnim modnim trendovima. Što se tiče poslovanja, kažu u Vigusu, opće je pravilo da je za uspjeh potrebna dobra organizacija, ništa ne ide glatko i bez zastoja, ali već su toliki niz godina na tržištu i misle da je to dovoljan pokazatelj njihova poslovanja.

Zamolili smo Božića neka se prisjeti početaka, na kakve su sve probleme nailazili i kako su ih rješavali...

- O da! Bilo je tu svega, ali bih se sada referirao na jedan konkretan problem vezan uz tržište. Naravno da je svemu prethodilo istraživanje tržišta. Koliko god sve dobro isplanirali, sam proces puno je složeniji. Poslovni plan je jako važan jer njime smanjujemo mogućnost neuspjeha. U samom začetku ideje bitno je sagledati prednosti i nedostatke, pa samim time i ciljano tržište, na koje se želimo uspješno plasirati. Međutim, još jednom ističem upornost, koja je uvijek ključna i donosi rješenje - kaže.

Što bi, prema mišljenju vlasnika Vigusa, trebalo napraviti kako bi poduzetnička atmosfera bila povoljnija?

Partneri
- Naglasak bih stavio na međuljudske odnose. Što se tiče poduzetničke atmosfere, osobno nemam nikakvih loših iskustava. Smatram da svatko od nas nastoji biti uspješan u svom poslu ne prelazeći neke granice respekta prema drugima. Znamo i sami da u svijetu postoje poneki ljudi koji su skloni gaziti svoje vlastite principe kako bi postali priznati. Drugim riječima, skloni su živjeti ono u što ni sami ne vjeruju. Ali, evo, možda sam ja te sreće pa još nisam naišao na takve. Također bih istaknuo sajmove, gdje, mogu reći, vlada ugodna, pozitivna poduzetnička atmosfera. Uvijek se veselimo odlasku i ponovnom susretu s onim najupornijim izlagačima. Poduzetnička atmosfera ovisi i o gospodarskoj situaciji, koja u nas svakako nije stabilna ni predvidljiva.

Puno je toga na čemu bi se trebalo dobro poraditi kako bismo dosegnuli razinu na kojoj smo nekada bili. Znači, raditi na tome da stignemo one ispred kojih smo nekada bili, a ne tapkati u mjestu - kaže Vladimir Božić, dodajući kako nikada nije zažalio što je odlučio uploviti u neizvjesne poduzetničke vode. Za njega poslovni uspjeh znači biti zadovoljan, a on je, kaže, zadovoljan i dodaje da, kada se govori o poslovnom uspjehu, ključnu ulogu igraju kupci i potrošači i siguran je da su Vigus prepoznali kao ozbiljnog i pouzdanog partnera. Njihovo tržište je veliko i prostire se diljem Lijepe Naše, a najvećim dijelom u Slavoniji.

Miroslav Flego
Sreća i zadovoljstvo - mjerilo uspjeha
Božić kaže da je sve uzalud ako niste sretni i zadovoljni i to je njegovo mjerilo uspjeha. “Zadovoljstvo kupca, koje nam je izuzetno važno, predodžba je kupca o razini do koje su ispunjeni njegovi zahtjevi. I toga smo svjesni. Usmjereni smo na kvalitetu proizvoda jer smo svjesni da se kupac koji jednom naiđe na lošu kvalitetu više ne vraća. Iza našeg slogana ‘Tko jednom u Vigus zakorača, taj se redovno u njega i vraća’ čvrsto stojimo. Zadovoljan i vjeran kupac može biti do deset puta vrjedniji nego novi kupac. Naravno, planiramo proširenje poslovanja i zapošljavanje novih radnika jer kada bismo drukčije razmišljali, mislim da to ne bi donijelo napredak. Proširiti poslovanje značilo bi otvaranje novih radnih mjesta i nadam se da će sve ići u tom smjeru. S inovacijama koje imam u planu i koje je potrebno svako malo plasirati na tržište, siguran sam da će se to i ostvariti. E to je taj pozitivni poduzetnički duh. Ljudi će uvijek imati potrebu dijeliti nekome savjete, pogotovo mladima koji su na početku poduzetničkog puta. Neki od tih savjeta bit će dobri ili loši, neki u svakom slučaju zbunjujući. Osobno držim da svaki čovjek ima vlastiti sustav vrijednosti i da sve treba promatrati kroz vlastito iskustvo. Moj je jedini savjet onima koji se žele okušati u poduzetništvu taj da imaju na umu da oni donose konačne odluke i da je odgovornost samo njihova. Također, svi oni koji se ukrcaju na vaš brod i krenu skupa s vama u pustolovinu ovise o kapetanovoj odluci. Ključ nije samo u tome da osmislite nešto što drugi nikada nisu, nego samo to koliko uistinu vi sami vjerujete u svoj projekt. Dakle, treba znati u kojem će smjeru ploviti vaš brod”, objašnjava svoju “poduzetničku filozofiju” Vladimir Božić.
Dobra ideja nije dovoljna ako ne znate kako je ostvariti. Svaki korak prema cilju je uspjeh...