Gastro
SVE VIŠE FAVORIZIRA SE LOKALNA, DOMAĆA KUHINJA

Turisti vole novo a Slavonija ima štošta ponuditi
Objavljeno 18. siječnja, 2020.

Ako se još sumnjalo, netom završeno šesto izdanje Festivala vina, delicija i ugodnog življenja WineOS, održano prošlog vikenda u Osijeku, definitivno je pokazalo da su vino i lokalna gastronomija postali prva prepoznajnica turističkih potencijala Slavonije, Baranje i Srijema, prostora između Dunava, Save i Drave. U Osijeku je za dvodnevne manifestacije gotovo 3000 posjetitelja posjetilo Dvoranu Gradski vrt, izvrstan posjet nadmašio je očekivanja organizatora, a prve reakcije izlagača i publike iznimno su dobre. Kako i ne kad su mogli uživati u kušanju proizvoda više od 110 izlagača, u prvom su redu, kao i obično, to bila vina, a ni ovaj put nisu izostale razne delicije, slastice, piva, žestoka pića... WineOS je i ove godine dao mjerljiv doprinos razvoju turizma u Osijeku i Osječko-baranjskoj županiji.

A potencijal je nedvojbeno velik - to je sustav od 13 vinogorja s velikim zasađenim površinama, gotovo 200 vinarija, među njima niz je velikih imena, brendova hrvatskog vinarstva, izuzetna tradicija, uključujući podrume stare stotine godina, prestižne međunarodne nagrade. Uspostavljene su vinske ceste, vinari su otvoreni turizmu, brojne su vinske manifestacije. Osim toga, većina gostiju motiviranih vinom i hranom zainteresirana je i za druge atrakcije u destinaciji te se ovdje također otvaraju mogućnosti umrežavanja enogastronomske ponude s kulturnim i rekreacijskim sadržajima. Osim toga, rijeka Dunav svjetski je prepoznatljivo ime, koje stavlja to područje na svjetsku, svakako na europsku, turističku kartu.

Uz Dunav atributi Slavonije važni za stvaranje percepcije su i tradicija, gostoljubivost, ravnica, hrana i vino, ovo je također nova turistička destinacija - a tržište voli novine.

Potrebna je zato još veća orijentacija na autentičnu, domaću hranu, naravno, uz modernu interpretaciju, više pozornosti u korištenju svježih lokalnih namirnica, uspostava kratkih lanaca nabave koji bi podržali takvu orijentaciju, dodatni naglasak na ekološki uzgojenim namirnicama, snažnije isticanje toliko raznolikog nasljeđa Hrvatske, koja baštini i mediteransku, i austro-ugarsku i orijentalnu kuhinju.

Enogastronomija je svim turistima jako važan sadržaj u destinacijama koje posjećuju. Neka svjetska istraživanja govore da su gotovo svi turisti zainteresirani za sadržaje hrane i pića na putovanju te da ih većina smatra važnijim sadržajem danas nego prije pet godina. Pri čemu tržišni trendovi upućuju na to da je ono što se danas sve više favorizira autentična, lokalna, domaća kuhinja. Sigurno je to plimni val koji bi Slavonija, Baranja i Srijem trebali iskoristiti, jer - imamo što ponuditi!

Dario Kuštro
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike