Novosti
VIŠE PLAĆE ZAPOSLENICIMA

Unatoč lošem rezultatu, Zračna luka nagrađuje
Objavljeno 17. siječnja, 2020.
Međunarodnih linija nema jer je Wizz Air otkazao linije za Basel, a Eurowings liniju za Stuttgart

Iako je Zračna luka Osijek prošle godine zabilježila za 20.852 putnika lošiji rezultat nego 2018. godine, uprava tvrtke je na čelu s direktorom Davorom Forgićem početkom 2020. godine odlučila nagraditi svoje djelatnike 10-postotnim povećanjem plaća. Za taj iznos fond plaća te zračne luke povećan je u prosjeku, a ne linearno, što znači da će za nekoga povećanje plaće biti veće, a za nekoga manje. Naime, krajem prošle godine Radničkom vijeću Zračne luke Osijek uručen je prijedlog pravilnika o unutarnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta na koji se to vijeće, kao i na prethodna dva prijedloga, negativno očitovalo. Direktor Forgić smatra da je riječ o neargumentiranom očitovanju, a kao razloge odluci o povećanju plaća navodi višegodišnje nezadovoljstvo zaposlenika primanjima koja se nisu mijenjala od 2002. godine.


- Jedan vatrogasac koji kod nas radi ima puno manju plaću nego što je ima vatrogasac u Javnoj profesionalnoj vatrogasnoj postrojbi. Moja je želja bila da vatrogascima izjednačimo primanja s onima koje imaju u JPVP-u. To smo kroz anekse ugovora sada i vrednovali. Primjerice, vatrogascima je lijepo narasla plaća, zavisno od osobe do osobe, ali puno bolje nego što je bilo - pojašnjava Forgić.


Zračna luka Osijek na ime troška plaća, prijevoza, uskrsnica, regresa, božićnica, božićnih poklona djeci i nagrada za ostvarene radne rezultate prošle je godine utrošila 6.350.000 kuna, što je prosječno mjesečno iznos od oko 530.000 kuna. Iako mu druga godina od kada je na čelu Zračne luke poslovno nije bila uspješna, jer su izvješća pokazivala lošije rezultate, Forgić je uvjeren kako će poslovni rezultat za 2019. godinu biti pozitivan, za razliku od 2018. kada je bio negativan.


Na upit od kuda novac za povećanje plaća, Forgić tvrdi da je Zračna luka dobila naknadu za otvorenost, što znači naknada koju ministarstvo odnosno država odobrava za obavljanje njihove djelatnosti koja je od općeg gospodarskog interesa za Hrvatsku.


- Donesen je u prošloj godini za petogodišnje razdoblje do 2023. godine u iznosu od 6,5 milijuna kuna i po 50 tisuća kuna se smanjuje kroz to razdoblje - tvrdi direktor Forgić.


Uza sve navedeno idu i nagrade za radne rezultate u prošloj godini o kojima izvješća kažu da je u prvoj njezinoj polovini bilo 25.909 putnika u domaćem i međunarodnom prometu, odnosno 3564 putnika manje nego u 2018. godini (29.473 putnika). Činjenice također ukazuju kako Zračna luka Osijek trenutačno nema ni jednu aktualnu međunarodnu liniju jer je prošle godine Wizz air otkazao linije za Basel, a i Eurowings je "zbog pomanjkanja kapaciteta" otkazao cjelogodišnju liniju za Stuttgart. Sporan je odnos Zračne luke Osijek i s niskotarifnom aviokompanijom Ryanair koja je u Hrvatsku 2019. inače dovela 310 tisuća putnika.
- Dug prema Ryanairu ne postoji u poslovnim knjigama ZL Osijek, ali postoji bojazan da će se možda pokrenuti ta priča i na sudu. Zato sam kroz kredit rezervirao sredstva u slučaju da dođe do pokretanja sudske tužbe jer ako se to produži, može biti dvostruko ili trostruko veći iznos. U aranžmanu ponovnog aktiviranja Ryanaira mi smo izrazili spremnost, a da bismo ih dodatno potaknuli da uspostave liniju prema Osijeku i to ćemo riješiti nagodbom - tvrdi Forgić.


Tomislav Prusina
6.350.000 kuna iznosio je trošak plaća i nagrada radnicima prošle godine
SUSRET S MINISTROM
Iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture potvrdili su da će Skupština društva, odnosno ministar Oleg Butković, početkom sljedećeg tjedna održati sastanak s upravom Zračne luke Osijek, nakon čega će se znati jesu li opravdane odluke o novoj sistematizaciji i povećanju plaća.
Možda ste propustili...

VJERUJE U DOGOVOR LIJEVIH I DESNIH

Milanović: Istanbulska konvencija nije bitna

PRAVOBRANITELJICA ZA RAVNOPRAVNOST SPOLOVA

Kaznena prijava protiv Matanića