Ekonomija
SMANJITI IZVOZ POLUPROIZVODA

Izvezeno namještaja u vrijednosti 206 milijuna eura
Objavljeno 16. siječnja, 2020.
Razvoj kvalitetnih, prepoznatljivih i skupih dizajnerskih proizvoda mora biti strateški cilj, izjavio je Ivić Pašalić

U prvih devet mjeseci 2019. godine Hrvatska je izvezla namještaja u vrijednosti od 206 milijuna eura, što je pad od šest posto u odnosu na isto razdoblje u 2018. godini, kada je izvezeno namještaja za 220 milijuna eura.Ove su podatke naveli iz Hrvatske gospodarske komore (HGK), napomenuvši da je s druge strane uvoz u istom razdoblju rastao za osam posto (s 283 na 306 milijuna eura).
- Dobra vijest je ipak da proizvodnja namještaja bilježi značajan rast od za 8,1 posto u razdoblju od siječnja do studenoga prošle godine - navode iz HGK.


Inače, kako dodaju, trenutačno na najvećem i najznačajnijem europskom sajmu namještaja u Europi, IMM Kӧln, koji traje od 13. do 19. siječnja, ove godine nastupaju četiri hrvatske tvrtke: Spin Valis, Prostoria, Mundus Viridis i Modul.
Budući da IMM definira i diktira buduće trendove uređenja interijera, ne čudi interes domaćih kompanija.


Ivić Pašalić, predsjednik nadzornog odbora Mundus Viridisa, pojašnjava kako unatrag nepune dvije godine rade na razvoju proizvodnje dizajnerskog namještaja od masiva pod brandom Milla & Milli te na razvoju projekata opremanja.
"To su dvije nove razvojne niše tvrtke Mundus Viridis, a strateški cilj nam je u idućih pet do sedam godina osigurati da proizvodnja dizajnerskog namještaja od masiva i poslovi opremanja postanu naš core business. Izlaganje na sajmovima kao što je IMM nužno je kako bi naš brand dizajnerskog namještaja Milla & Milli predstavili međunarodnim kupcima, posebno zato jer se radi o proizvodima visokog cjenovnog razreda, s visokom dodanom vrijednošću“, ističe Pašalić, dodajući da su iznimno zadovoljni dosadašnjim razvojem branda i suradnjom s domaćim dizajnerima.


Naglašava da su troškovi ovakvih sajmova vrlo visoki, pogotovo u fazi razvoja i izgradnje branda te izgradnje pozicije na tržištu. "Nažalost, kod nas nema sustavnih i ozbiljnih potpora za ovakve projekte. Državni dužnosnici često načelno govore o važnosti dizajna u proizvodnji namještaja, visokim dodanim vrijednostima kao ključnom cilju kod te proizvodnje, no istodobno ne postoje nikakve sustavne potpore za tako važne ciljeve. Jedina iznimka je HGK, koja podupire proizvođače pri izlaganju na sajmovima“, kazao je Pašalić, i poručio da razvoj kvalitetnih, prepoznatljivih i skupih dizajnerskih proizvoda mora biti strateški cilj Hrvatske.
"Ako želimo smanjiti izvoz poluproizvoda i drvne građe, onda se moraju donijeti dugoročne i održive mjere potpore proizvođačima koji se ohrabre za razvoj i investiranje u proizvodnju kvalitetnog, lijepog i skupog namještaja“, zaključuje Ivić Pašalić. Zdenka Rupčić

Dostupni u čak šezdeset zemalja
I Prostoria će u Kӧlnu predstaviti dizajn svojih novih proizvoda, među kojima se ističu modularne sofe Absent i After. Direktor tvrtke Tomislav Knezović ističe da se radi o dizajnu namještaja koji postaje dijelom arhitekture. "Jednostavan dizajn ovih proizvoda čini ih idealnim za opremanje većih prostora“, naglašava Knezović, uz napomenu da je namještaj iz Prostorije dostupan u 60 zemalja i 890 trgovina diljem svijeta. Na ovogodišnjem IMM-u izlaže 355 tvrtki, sajam je lani zabilježio 150.000 posjetitelja, a očekuje se da će ove godine premašiti tu brojku.
Ivić Pašalić

predsjednik NO-a Mundus Viridisa

Ako želimo smanjiti izvoz poluproizvoda i drvne građe, treba donijeti dugoročne i održive mjere potpore proizvođačima koji se ohrabre za investiranje u proizvodnju kvalitetnog i skupog namještaja
Troškovi nastupa na sajmovima visoki su, posebice u fazi izgradnje brenda i pozicije na tržištu