Novosti
ŽUPANIJSKI I MEĐUŽUPANIJSKI AUTOBUSNI PRIJEVOZ

Gašenje nerentabilnih autobusnih linija?
Objavljeno 14. siječnja, 2020.
Nerentabilne autobusne linije u županijskom i međužupanijskom prijevozu nisu ugašene, no problemi hrvatskih privatnih autobusera nisu riješeni i većina ih čeka potpisivanje ugovora sa županijama.


Predsjednik Udruge autobusnih javnolinijskih prijevoznika Hrvoje Meštrović, čiji članovi obavljaju 80 posto županijskog autobusnog javnolinijskog prijevoza u RH, rekao je za Hinu da su zasad sve opcije otvorene, pa je i dalje moguće gašenje nekih nerentabilnih linija. Naime, Ministarstvo prometa tek je 29. studenoga prošle godine donijelo Pravilnik o obavljanju usluga javnoga linijskoga prijevoza putnika, a istek zakonskog roka za sklapanje ugovora s privatnim autobuserima bio je dan poslije, 30. studenoga. U Pravilniku su ovlast i odgovornost oko sklapanja ugovora s autobuserima za održavanje linija u županijskom i međužupanijskom prijevozu prebačene na županije. "Svaki se prijevoznik sada pojedinačno dogovara s predstavnicima županija. U svim su županijama, istina, pokazali dobru volju da se linije održe, ali pitanje je što će biti za mjesec ili dva. Mi zaista ne znamo imaju li županije dovoljno novca za održavanje tih linija", kaže Meštrović. Dodaje kako županije nastoje riješiti problem, jer ne žele ukidanje linija. Želi da se privatnim autobuserima otvore EU-ovi fondovi jer bi to, naveo je, bitno popravilo stvari.
I direktorica Udruge prometa Hrvatske udruge poslodavaca Ana Falak strahuje da županije, pogotovo siromašnije, neće imati dovoljno novca za subvencioniranje nerentabilnih autobusnih linija. HUP je još jesenas upozorio da bi nerentabilne linije u županijskom i međužupanijskom prijevozu mogle biti ukinute. Razlog je što prijevoznici nisu znali tko će im platiti razliku između aktualne i ekonomske cijene karte. H
HUP strahuje da siromašnije županije neće imati novca za održavanje nerentabilnih linija