Zdravlje
BLAGDANI SU VRIJEME KADA NAJVIŠE JEDEMO

Pri pripremanju mesnih obroka, kakvima obiluje i stol za Silvestrovo, poželjno je ukloniti masnoću
Objavljeno 23. prosinca, 2019.

Kad su u pitanju prehrambene navike, osnovna stvar na koju bismo trebali pripaziti, pa i u blagdansko vrijeme, raznovrsnost su i umjerenost, pa ne bi trebalo biti razloga da se i ovih dana ne pridržavamo toga. Naprotiv, raznolikim namirnicama trebali bismo obogatiti i blagdanski stol. No kako se pridržavati raznolikosti u odabiru namirnica s blagdanskog stola prepunog delicija bogatih masnoćama, šećerima, različitim pićima i svime onime čime unosimo veliku količinu kalorija u svoj organizam.

Redoviti obroci
Pozitivno je to što je blagdanskim danima prethodilo razdoblje posta. Oni koji su se pridržavali posta obično su birali posnu hrana, poput ribe. Mnogi su pripremali bakalar koji je niskokaloričan, sadrži punovrijedne bjelančevine, esencijalne aminokiseline i bogat je izvor omega 3 masnih kiselina. Ni za vrijeme blagdana ne treba preskakati doručak jer je važan za dobar početak dana i funkcioniranje organizma.

Baš ovih dana trebamo se pridržavati redovitih obroka koji moraju biti umjereni. Svježe voće uvijek treba biti nadohvat ruke. Na našem blagdanskom stolu prisutni su i orašasti plodovi poput oraha, badema, lješnjaka i suhih smokava. Iako imaju veću energetsku vrijednost od ostalog voća, oni su i bogat izvor vitamina, minerala te mononezasićenih i polinezasićenih masnih kiselina koje djeluju blagotvorno na naše zdravlje, pa je preporučljivo da umjesto za kolačima posegnemo upravo za njima.

Pri pripremanju mesnih obroka, kakvima obiluje i stol za Silvestrovo, s mesa je poželjno ukloniti svu vidljivu masnoću, a meso kod pečenja podlijevati tekućinom bez masnoća, primjerice vodom ili bijelim vinom. Sok od pečenja najbolje je baciti i nikako ga ne koristiti za variva i povrće jer je bogat zasićenim, štetnim mastima.

Kod izbora mesa radije se odlučite za puricu, čije je meso bogato punovrijednim bjelančevinama te sadrži manje zasićenih masti u usporedbi s crvenim mesom. Za razliku od purice, koja ne obiluje kalorijama, prasetina sadrži visok udjel masti i kolesterola, a samim time i visoku kalorijsku vrijednost. Za usporedbu, 100 grama pečenog svinjskog mesa sadrži otprilike 390 kcal, a 100 grama puretine oko 180 kcal. Treba voditi računa o prilozima, umacima i nadjevima koji su često vrlo masni, npr. mlinci, francuska salata, pečeni krumpir i slično. Poželjno je da blagdanski stol bude bogat različitim povrćem i proizvodima od cjelovitog zrna žitarica.

Kolači
Nezaobilazan sadržaj blagdanskog stola su kolači, koji su bogati kalorijama, ali tzv. praznim kalorijama, jer daju energiju, no ne sadrže nikakve hranjive tvari. Kolači su bogati jednostavnim ugljikohidratima, rafiniranim šećerom i zasićenim mastima. Bez obzira na sve, kolače ne možemo izbaciti s blagdanskog stola. Zbog toga pripremite one čiji sastojci imaju manje energije, koji sadrže manje masti i odlučite se za voćne vrste kolača, kreme bez margarina, rogač umjesto čokolade, smanjite šećer u receptima.I nikad, pa ni u danima blagdana, nemojte zaboraviti piti dovoljno tekućine. Izbjegavajte gazirana pića i sokove koji su visokokalorični napitci bogati šećerom, pa često u dva decilitra takvog napitka ima više od 100 kalorija koje nesvjesno unosimo u organizam. I alkohol je bogat energijom te je poželjno unositi ograničene količine alkohola, pa je dobro počastiti se samo jednim decilitrom crnog vina uz obrok.

No, držimo li se i u blagdansko vrijeme umjerenosti, raznovrsnosti i osnovnih načela pravilne prehrane, nećemo puno pogriješiti, ali je pitanje hoćemo li odoljeti raskoši blagdanskog stola.
Hina
Pripremite kolače čiji sastojci imaju manje energije, manje masti i odlučite se za voćne vrste kolača
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana