Objavljeno 9. prosinca, 2019.
Najveći hrvatski proizvođač manjih sorti rajčica Zarja grupa ove godine očekuje porast prihoda na oko 28,5 milijuna kuna te dobiti na oko tri milijuna kuna, kao i nastavak pozitivnog poslovanja u 2020., kada se navršava 25 godina od osnivanja, ističe direktor te tvrtke Zvonimir Belić. "Ova je godina bila dosta intenzivna jer, osim što smo nastavili ulagati u proizvodnju i počeli izvoziti u Srbiju, uložili smo i u rebrending. Tako su sada naše specijalne sorte rajčica pod brendom Rajska, čime poručujemo da su prirodno proizvedene bez pesticida i herbicida te da cijele godine imaju isti okus i miris", kaže za Hinu Belić, otkrivajući da ove godine završavaju investicijsku fazu od 1,33 milijuna kuna, od čega je približno 700 tisuća kuna uloženo u opremu, a ukupna vrijednost investicije iznosila je 23,5 milijuna kuna. Specifičnost njihove proizvodnje rajčica etažni je hidroponski uzgoj, kada se biljka ne sadi u zemlju, nego u vreće s kompostom, koji nije tretiran kemijskim sredstvima. To utječe na kvalitetu ploda, kao i to što rajčice rastu u kontroliranim, zaštićenim uvjetima, a za njih se, osim ljudi, ‘brine’ i deset tisuća bumbara. Sve se odvija u staklenicima u Kerestincu kod Svete Nedelje. Belić upozorava na problem nejasnog pakiranja proizvoda jer se na deklaracijama proizvoda na policama domaćih trgovina može naći podatak gdje je proizvod pakiran, ali ne i gdje je proizveden, što ostavlja velike mogućnosti uvoznicima hrane da manipuliraju podrijetlom proizvoda.
H