Kultura
"TIJELO I TLO" KRISTINE MARIĆ U ĐAKOVU

Ne libi se ni rizika policijske opstrukcije
Objavljeno 7. prosinca, 2019.
Kuća Reichsman u Ulici pape Ivana Pavla II. u Đakovu bit će u subotu, 7. prosinca u 19. sati mjestom otvorenja izložbe osječke umjetnice Kristine Marić (1990.) - Tijelo i tlo. Druga je to izložbena aktivnost u ovom prostoru. Prva je bila za vrijeme Dionizijeva festivala ove godine. Kristinin rad bit će otvoren samo prilikom otvorenja, uz mogućnost otvaranja prostora uz prethodnu najavu ili dogovor. Izložba će biti vidljiva izvana, jer će i noću biti upaljena svjetla.

- Multimedijski koncipirani rad složen je program koji uključuje psihološke amplitude od invazivnog do izrazito defenzivnog predznaka te, istodobno, racionalni koncept i snažnu intuiciju. Uključuje žustrinu kojom se krije ili pobjeđuje strah i bol, hrabru i drsku ekstrovertnost kojom kao da se mimikrira sinkrona duboka potreba za tišinom i samoćom. U tom dinamičkom izmjenjivanju raspoloženja i sredstava izraza voluminozni je spektar nijansi, suprotnosti koje se međusobno ne potiru nego grade raskošno razgranatu psihološku strukturu. Ono što je očito u svakom kreativnom zahvatu i ostvarenju ove umjetnice intenzitet je pitanja i silina potrebe da se dopre do razloga vlastita bića i smisla zatečenog ustroja stvari. Do razloga vlastite sudbine i značaja, kao i okoliša u kojem se zatiče, te da se pokuša transcendirati sve nabrojeno. U radu sa žigosanjem vlastite kože kojom alternira slikarsku/crtačku podlogu, umjetnica iluzionizmu umjetničkog uratka želi podariti veći stupanj opipljivosti. Kad se javno u gradskom središtu satima javno izlaže i prlja u kupci blata ona evocira dječju igru i slobodu, nedužnu neobaveznost od imperativa higijene, no istodobno, vlastitom žrtvom drastičnog eksponiranja, ona metaforički indicira i inkarnira glib moralnog stanja društva. Želeći se poštedjeti istih tih malformacija, u sljedećoj gesti nojevski gura glavu u pijesak, načas. Uskoro, koristeći isti materijal i njegove konotacije ona se ponovo, ne libeći se rizika policijske opstrukcije ili čak sankcije, kritički okreće prema društvenom poretku stvari - piše Antun Maračić. N.Vek.
Možda ste propustili...

NAJPOPULARNIJA DRAMA FRANKA WEDEKINDA

“Buđenje proljeća” u Teatru &TD

POSVEĆEN JE 150. ROĐENDANU JEDNE OD NAJPREVOĐENIJIH HRVATSKIH KNJIŽEVNICA

Znanstveni skup “Ivana Brlić-Mažuranić u novom mileniju”

Najčitanije iz rubrike