Autoglas
OPASNOST

Temperature su niske, imate li zimske gume?
Objavljeno 3. prosinca, 2019.
Ovaj će tjedan temperature ići i do pet stupnjeva Celzija ispod nule, pa postoji velika opasnost od jutarnjih poledica na cestama

Jeste li postavili zimske gume na svoje automobile? Ako još niste mogli biste se suočiti s kaznom od 1000 kuna ako vas policija zateče da prometujete cestama na kojima je zimska oprema obvezna. Ćelave gume na vozilima na minusu kakav će biti do vikenda, može samo biti sigurnosni problem u prometu kako za vozača, tako i za ostale sudionike u prometu.

U srijedu i četvrtak temperature će se spustiti i do minus 5 Celzijevih stupnjeva, pa postoji velika opasnost od poledice. U takvim okolnostima kolnik postaje mokar, klizav i hladniji, zbog čega je i prianjanje pneumatika na podlogu otežano, produžava se zaustavni put prilikom kočenja, odnosno na takvom kolniku vrlo lako može doći od gubitka kontrole nad vozilom. Zato je potrebno prije vožnje u takvim uvjetima dodatno provjeriti tehničku ispravnost vozila kojim upravljate, a posebice stanje i ispravnost pneumatika na vozilu. Jednako tako, potrebno je voditi računa i o velikim temperaturnim razlikama između dnevnih i noćnih temperatura kada je kolnik hladniji, odnosno temperaturnim razlikama u različitim regijama kroz koje prolazite.

Profili i lanci
Statističko praćenje broja prometnih nesreća iz godine u godinu pokazuje da se upravo u prosincu, kao mjesecu božićnih i novogodišnjih blagdana i prazničnog raspoloženja, odnosno povećanog konzumiranja alkohola, povećanog kretanja pješaka, odlaska građana na godišnje odmore, dolaska naših državljana koji su na privremenom radu u inozemstvu i općenito povećanog domaćeg, ali i tranzitnog prometa na cestama, povećava i broj prometnih nesreća i stradavanja.

Nije zgorega još jednom ponoviti - zimskom opremom motornih vozila kategorije M i N, čija najveća dopuštena masa nije veća od 3,5 tona, smatraju se zimski pneumatici (M+S) na svim kotačima, ili ljetni pneumatici s najmanjom dubinom profila od 4 milimetra i s lancima za snijeg koji se postavljaju na pogonske kotače. Zimskom opremom autobusa, smatraju se lanci ili zimski pneumatici (M+S) postavljeni na pogonske kotače, a autobusi i teretna vozila koja ne mogu postaviti lance na pogonske kotače moraju imati zimske pneumatike (M+S) na pogonskim kotačima.

Gužve kod vulkanizera
Koliko je ćelavih guma na prometnicama najbolje ćemo saznati nakon prvog snijega. Tako su na osječkom području vozila s istrošenim ljetnim gumama proteklih godina za prvog snijega napravila prometni kaos na južnoj obilaznici. Ta su se vozila doslovce vukla po cesti, a nekoliko vozila završilo je i u kanalu uz cestu. Ništa bolja slika nije bila ni na zapadnoj obilaznici, kako s baranjske, tako i s čepinske strane. Nekoliko je vozila za prvog snijega u prosincu 2018. sletjelo zbog ćelavih guma i s prometnice između Osijeka i Vukovara.

- Postavljanje zimskih guma na vozila nije nikakav hir, nego pitanje sigurnosti. Na tržištu ima dvadesetak proizvođača zimskih guma, i do sada je objavljeno više testova koji su dostupni svima na internetu. Tamo se ljudi mogu informirati koje gume se preporučuju, a koje ne. Raspon cijena zna biti i nekoliko stotina kuna, pa čovjek treba biti pažljiv - rekao nam je Marin Stipić iz osječkog naselja Retfala, koji svakodnevno zbog posla automobilom prevali najmanje 100 kilometara po cestama Slavonije i Baranje. Da podosta Slavonaca i Baranjaca još uvijek na svoja vozila nisu stavili zimske gume, svjedoče i prosinačke gužve ispred vulkanizerskih radnji, a zimski uvjeti počeli su 15. studenoga. Najava minusa ipak je nagnala vozače da se prilagode zimskim uvjetima.

U zimske dionice javnih cesta ulazi 839,2 km autocesta i 1523,3 km državnih i županijskih cesta te 68,1 km državnih cesta za tranzitni promet iz luka Vukovar, Osijek, odnosno luke i rafinerije Sisak. Kako je na cestama podosta kamiona, kombija i automobila hrvatskih tvrtki, novčanom kaznom u iznosu od 5000 do 15.000 kuna kaznit će se pravna ili fizička osoba, obrtnik, ako naredi ili dopusti da se u prometu na cestama koristi vozilo koje nema propisanu zimsku opremu, ili teretni automobil s priključnim vozilom. Za ovaj prekršaj kaznit će se novčanom kaznom u iznosu od 1500 do 5000 kuna i odgovorna osoba u pravnoj osobi i u tijelu državne vlasti ili tijelu jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave. Novčanom kaznom od 1000 kuna kaznit će se obični vozač ako nema zimsku opremu.

Milan Bugarić
PRAVILO VRIJEDI I ZA AUTOBUSE
Pod zimskom opremom autobusa podrazumijevaju se lanci ili zimski pneumatici (M+S) postavljeni na pogonske kotače, a autobusi i teretna vozila koja ne mogu postaviti lance na pogonske kotače moraju imati zimske pneumatike (M+S) na pogonskim kotačima. Na vozila se ne smiju postavljati pneumatici s čavlima.

Pneumatici na vozilima moraju odgovarati i dimenzijama koje je odobrio proizvođač, moraju biti namijenjeni za vožnju brzinom koja je jednaka ili veća od najveće brzine kojom se vozilo može kretati, ili najveće brzine koju dopušta ograničivač brzine ugrađen na to vozilo te moraju biti tako dimenzionirani da izdrže najveće dopušteno osovinsko opterećenje vozila. Pneumatici na istoj osovini vozila moraju biti jednaki po obliku šara gazne površine, nosivosti, brzinskoj karakteristici, vrsti (zimske/ljetne), konstrukciji (radijalne/dijagonalne) i marki/tipu.
DIO PJEŠAKA NE POŠTUJE PROPISE
Prelaskom na zimsko računanje vremena, noćni uvjeti vožnje počeli su ranije, međutim, istovremeno u tim ranim noćnim satima na cestama još je dosta pješaka i biciklista. Jedan dio njih ne poštuje zakonske propise, zbog čega su teško vidljivi vozačima drugih vozila, koji pritom nalijeću na njih što ponekad završava i sa smrtnim stradavanjem.

Samo u proteklih deset dana u prometnim nesrećama koje su se dogodile u noćnim uvjetima vožnje, poginula su tri pješaka koja nisu bila označena nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom. Zato se pješaci upozoravaju da budu oprezniji.
Možda ste propustili...

TALIJANSKA POLICIJA POHVALILA SE SA NOVIM "KONJEM U SVOJOJ ERGELI"

Lamborghini Urus za policajce