Kultura
21. MEMORIJAL "DARKO LUKIĆ": IZVRSNOST OSTAJE

Biti dijelom Memorijala stvar je pijanističkog prestiža za mlade
Objavljeno 18. studenog, 2019.
Pijanističkoj izvrsnosti publika i struka svjedočile su na prva dva koncerta

Vezani članci

MEMORIJAL "DARKO LUKIĆ"

Suitu "Klaunovi i djeca" izvodi osam malih ruku

I ove su godine, a prema ustaljenom koncertnom rasporedu, prvu večer Memorijala "Darko Lukić" nastupali ponajbolji učenici hrvatskih glazbenih škola koji su poziv za sudjelovanje zaslužili osvajanjem prvih nagrada na državnim natjecanjima.


Već od prve skladbe najmlađe sudionice, Helene Štengl iz OGŠ Ivana Zajca iz Zagreba (nast. Nina Opašić) bilo je jasno kako brojnu publiku u Arheološkom muzeju očekuje izvrstan koncert. I to se uistinu ostvarilo.

Usklađeni i točni

Minja Židnjak, predstavnica Glazbene škole Franje Kuhača u Osijeku, koja pohađa i 1. godinu Muzičke akademije u Zagrebu (nast. Grlica Alić i prof. Vladimir Babin), svojim je interpretacijama Papandopulove Studije i Chopinove Fantaisie-impromptu op. 66 pokazala odličan smisao za oblikovanje glazbenih fraza i izraziti lirizam. Zanimljiv klaviristički ansambl iz Glazbene škole V. Lisinskog - Jadran Mihelčić, Ivan Petrović-Poljak, Benjamin Pölhe i Maja Šokac (nast. Ela Korbar) suitu Klaunovi i djeca (A. Schnittke/B. Pölhe) svirali su osmeroručno na jednom klaviru i opravdano zaradili simpatije publike jer su pokazali iznimnu usklađenost i točnost pri sviranju. Tomu je zasigurno pridonijela izvrsna atmosfera i suradnja tijekom izvedbe.


Drugi je dio koncerta obilježillo troje perspektivnih učenika, bolje rečeno umjetnika. Ivan Petrović-Poljak (nast. Olga Cinkobureva) se kroz izvedbu Bachove Toccate u e-molu predstavio kao pijanist izuzetnog smisla za postizanje lijepoga tona, ekspresije primjerene Bachovu stilu, a pijanistički potencijal iskazao je izvrsnom interpretacijom Lisztove Mađarske rapsodije br. 2 u cis molu koja, ne samo da je bila na tehnički izrazito visokoj razini nego je i interpretativno oblikovana tako da je publika s ushićenjem odreagirala na njegov nastup. Zvjezdan Vojvodić (GŠ V. Lisinskog, Zagreb, nast. Ivanka Kordić) interpretacijama Lisztovih skladbi Utjeha i La Campanella, te Lisztove obrade Wagnerova djela Izoldina ljubavna smrt pokazao je raspon muziciranja od ekspresivnog izraza do vrhunskog virtuoziteta. Za kraj ove prekrasne koncertne večeri Mia Pečnik, još jedna perjanica izvrsne glasovirske pedagoginje Ivanke Kordić, koja pohađa 1. godinu Hochschule für Musik und Tanz u Kölnu u razredu Andreasa Frölicha, predstavila se također Lisztovim skladbama. Slušajući, a i gledajući Mijino stapanje s instrumentom, a znajući ju od dana kada je kao mala djevojčica nastupala u Osijeku u raznim prigodama, moglo se uočiti koliko svaki put svira sve bolje i proživljenije. Njezine interpretacije dviju legendi: Sveti Franjo Asiški propovijeda pticama i Sveti Franjo Asiški hoda po valovima bile su kulminacija izvrsnih izvedbi te večeri. Koncert za pamćenje - čulo se među ushićenom publikom, zadovoljnom izborom programa, još više interpretacijama.

Pijanističke osobnosti


Drugu su večer obilježili nastupi četvero studenata, koji su pokazali svoju pijanističku osobnost. Andrija Jovović, Crnogorac s bečkom adresom koji studira u klasi Nataše Veljković kao predstavnik Universität für Musik und darstellende Kunst u Beču, otvorio je koncert Sonatom u E-duru D. Scarlattija. Druge dvije skladbe istoga naziva, a različita karaktera - Bachova Toccata u fis-molu i Tokata S. Gačevića pokazale su inteligentan pristup oblikovanju muzikalne glazbene izvedbe, značajno podcrtan virtuoznom klavirskom tehnikom. Predstavnica Muzičke akademije iz Zagreba, Dora Iveković (prof. Daniel Detoni) svirala je Adagio iz Reincarnation Suite for Piano T. Olivera te Lisztove Varijacije na motiv iz Bachove kantate. Iveković je pronašla svoj optimalan klavirski izraz i sjajno ga prezentirala kroz svirana djela. Kristina Hegeduš, domaća pijanistica s Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku (prof. Konstantin Krasnitski), koja je za nastup odabrala Chopinove Briljantne varijacije te Andante spinato i veliku briljantnu polonezu, pokazala je kako posjeduje primjerenu razinu tehničke spretnosti, ali i sposobnost svirati djela interpretirana prema zahtjevima stila sviranja kakav je tražen kod izvođenja ovoga skladatelja.

Tijekom 40 godina Memorijal je postao sinonim za susret najboljih, u biografije se s ponosom upisuje podatak o sviranju u Osijeku. Stvar je pijanističkog prestiža biti dijelom Memorijala. Među strukom se analizira tko je kako svirao na Memorijalu, tko je kako interpretirao određenu skladbu, kompozitora. Rezimirajući prve dvije večeri 21. memorijala i ovaj je potvrdio svoju davno određenu postavku: pijanističku izvrsnost kojoj su publika i struka svjedočile i na koncertima u petak i subotu.

Dr. sc. Mirna Sabljar

A. Đermanović pobrao najviše simpatija
Sukladno razini studenta doktorskog studija, Aleksandar Đermanović s Akademije umetnosti u Novom Sadu (prof. Dorian Leljak) zbog svojih je izuzetnih izvedbi pobrao najviše simpatija publike. Odabirom skladbi koje i poznavatelji klavirske glazbe rijetko imaju priliku slušati, parafrazama na Rachmanjinove solo pjesme A. Volodosa te E. Wilda pokazao je kako na klaviru iskazati liriku pjevačkog glasa promišljenom i proživljenom interpretacijom. U sviranju Lisztove Balade br. 2 u h-molu pokazao je svu raskoš svoga pijanističkog umijeća, od izrazite tehničke spretnosti, interpretativne supermacije, a podcrtane jakom pijanističkom osobnošću, što se jasno čulo u njegovim izvedbama.
Zamjenik župana OBŽ-a G. Ivanović i voditeljica gradskog Odsjeka za kulturu D. Klobučar otvorili su susret
Možda ste propustili...

PJEVAČKO DRUŠTVO SVETOGA JOSIPA OSIJEK NASTUPILO U CRKVI SVETOG KRIŽA U TVRĐI

Uskrsni koncert pred mnoštvom vjernika

U ETNOLOŠKOM CENTRU BARANJSKE BAŠTINE

Izložba “Tisućljeća među rijekama"

Najčitanije iz rubrike