Novosti
AUTOCESTA OD OSIJEKA DO BELOG MANASTIRA

Autocesta Slavonika: Dionica u Baranji sredstvima EBRD-a
Objavljeno 15. studenog, 2019.

Boravak Olega Butkovića, ministra mora, prometa i infrastrukture, u petak u Osijeku, na otvorenju poslovnog objekta tvrtke Odašiljači i veze, iskoristili smo za pitanje ima li novih pomaka oko nastavka gradnje autoceste Slavonika na dionici od Osijeka do Belog Manastira.


Podsjetimo da je, nakon što su Hrvatske ceste, kao investitor, poništile natječaj za izbor izvođača radova, na što se žalio jedan od njegovih sudionika, prije deset dana Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave odbacila tu tužbu. To je stvorilo uvjete da HAC raspiše novi natječaj.


- Novo je to što je Europska banka za obnovu i razvoj dala zeleno svjetlo na predloženi model financiranja, što će značiti da daljnja procedura ide prema njihovim pravilima, odnosno neće biti javnog natječaja. To će znatno ubrzati proceduru - izvijestio nas je ministar.


U svjetlu događaja vezanih oko postupaka odlučivanja po žalbama što je uzelo puno vremena i na ovoj dionici, a još više oko pristupnih cesta do mosta Pelješac, ovo znači znatno ubrzavanje cijele procedure. Naravno, posljednja će riječ biti ona Vlade RH. Ako odobri ovaj model financiranja, može se očekivati kako će do odabira izvođača doći do kraja ove godine.


- Nama u ministarstvu, a također i lokanoj zajednici, a tu prije svega mislim na Osječko-baranjsku županiju i njezina župana Ivana Anušića, koji je izuzetno aktivan u traženju rješenja za ovaj projekt, cilj je prema planiranom vremenskom okviru do kraja iduće godine dovršiti ovu dionicu - otkriva nam ministar prometa Butković.


Prema dostupnim podacima, Hrvatske autoceste bile su u postupku ugovaranja financiranja radova na autocesti Beli Manastir – most Halasica s Europskom bankom za obnovu i razvoj. EBRD je razmatrao financiranje zajma do 77 milijuna eura, od čega će se većina iskoristiti za financiranje gradnje 22,5 kilometara dionice autoceste između granice s Mađarskom i mosta Halasica na autocesti A5. Dakle, u ovoj varijanti naći će se i sredstva za gradnju posljednje dionice, a to je ona od Belog Manastira do državne granice s Mađarskom.
Na trasi ove dionice u Baranji se, uostalom, već uvelike radi, i to na pomoćnim objektima - na mostu Halasica te na sedam nadvožnjaka. Za izvođače ovih radova izabrana je zajednica ponuditelja koju čine tvrtke Osijek-Koteks i Gravia, što je za lokalnu zajednicu dobro jer su to obje osječke tvrtke. Osijek-Koteks je bio jedan od takmaca i u natječaju koji je poništen, a iz ranijih razgovora najavljeno je kako će i dalje kandidirati za izvođenje (n)ovog posla. D.Kuštro
MOST ČEKA
Dionicu obilježava most preko Drave kod Petrijevaca, a dok se ne završi Pelješki most, ovo je i dalje najduži hrvatski most - dužine 2507 metara, Glavna rasponska konstrukcija mosta dužine je čak 420 metara, a pristupni mostovi dužine 2087 metara. No tek kada se dovrši dionica do Belog Manastira, to će značiti puštanje prometa i preko ovog remek-djela mostogradnje.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike