Zdravlje
UNOS VIŠE ČAJEVA I VODE POTPOMAŽE DETOKSIKACIJI ORGANIZMA

Otporniji na infekcije ako ojačate imunitet
Objavljeno 11. studenog, 2019.

Ako želite jak imunitet, povedite računa o prehrani. Ona mora obilovati voćem i povrćem, i to posebno onim plodovima koji su poznati kao bogat izvor vitamina C. Neka se na vašem jelovniku nađu limun, grejp, naranča, brusnice, jabuke… Dobro je pojačati i konzumiranje jogurta, posebice probiotika, jer istraživanja pokazuju da probiotici jačaju imunitet.

Stručnjaci preporučuju povećanje unosa vitamina i minerala kada je riječ o padu koncentracije i umoru. Nutricionisti i liječnici sugeriraju više kretanja na svježem zraku, laganu tjelesnu aktivnost, izlaganje sunčanoj svjetlosti, ali i prehranu bogatu vitaminima i antioksidansima.

Preporučena je i dijeta, bazirana na voću, povrću i ribi, ali uz nemasni sir i meso. Obroke valja uzimati češće u manjim količinama kako bismo rasteretili organizam i pokrenuli uspavani metabolizam. Time sprječavamo dobivanje zimskog viška kilograma, ali, što je važnije, jačamo imunitet i energiju, kao i samopouzdanje i vedrinu. Unos više čajeva i vode potpomaže detoksikaciji organizma. Opće je poznato da stres slabi imunitet i zato su ljudi pod stresom skloniji raznim bolestima, pa tako i gripi. Oduprite se stresu kvalitetnim odmorom. Spavajte sedam-osam sati tijekom noći, odnosno liježite najkasnije u 23 sata. Slobodne dane iskoristite za odmor i opuštanje. Bavite se onim što volite i što vas čini sretnima. Molite, meditirajte, slikajte, odnosno činite sve ono što vas opušta. Jako je važno da takvim aktivnostima ispraznite nakupljeni stres.

U prevenciji važnu ulogu ima higijena, i to posebice ruku. Naime, njim nerijetko dodirujemo inficirana mjesta i ljude, a upravo se tako gripa i širi. Perite ruke puno češće nego inače. Posebno je važno u to uputiti djecu. Ukratko, spriječite razvijanje virusa i bakterija u organizmu kvalitetnom higijenom.

Izbjegavajte zatvorena mjesta na kojima se okuplja veći broj ljudi, poput kafića i trgovačkih centara. Ljudi kašlju, kišu i dišu, pa je na takvim mjestima puno veća koncentracija virusa i bakterija u zraku. Dakle, puno je veća šansa za dobivanje gripe. Iako je teško izbjeći gužve u svakodnevnom životu, potrudite se da to svedete na minimum. Iako pušačima smeta kad ih se svrstava u posebnu kategoriju, za to ipak postoje razlozi.

Pušači su izloženiji virusima i bakterijama jer im je organizam oslabljen. To se ponajviše odnosi na nedostatak vitamina C, koji pušači više troše nego nepušači. Upravo zato moraju pojačati unos vitamina C u organizam.

Ako želite zdrav i snažan organizam, otporan na najrazličitije vrste infekcija, tjelovježba treba postati vaša redovita navika. Ljudi koji vježbaju, pokazuju istraživanja, otporniji su i na gripu jer imaju jači imunitet. Ako još uvijek ne vježbate, pravo je vrijeme da počnete.
Jasminka Knežević
Voda s limunom za dobro jutro
Čaša mlake vode s pola iscijeđenog limuna nakon ustajanja odlična je za imunitet, metabolizam, izgled i osjećaj gladi. Napitak od limuna i vode treba biti sobne temperature, a nakon što ga popijate, svakako još isperite usta vodom. Ovaj je napitak bogat vitaminom C i jača imunitet. Osim toga, nutricionisti kažu kako vitamin C iz limuna pomaže tijelu apsorbirati željezo, posebice ono što ga nalazimo u namirnicama koje nisu životinjskog podrijetla.
Možda ste propustili...

SEZONSKA GRIPA OZBILJAN JE JAVNOZDRAVSTVENI PROBLEM

Najčešće obolijevaju predškolska djeca

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

BRIGA O VREMENU I OMJERU KALORIJA U VEČERNJIM OBROCIMA SMANJUJE RIZIK OD SRČANIH BOLESTI

Kasni večernji obroci, nakon 18 sati, mogu loše utjecati na kardiometaboličko zdravlje žena

2

STUDIJA POREMEĆAJ LIČNOSTI

Narcisoidne su osobe užasni, ali sretni ljudi

3

STUDIJA ZDRAVO ZELENILO

Ljudi u gradu žive duže ako su okruženi zelenim površinama