Kultura
NAJAVLJENA PREMIJERA U OSJEČKOM HNK-U

Sezonu će otvoriti vrhunska opereta “Kneginja čardaša”
Objavljeno 7. studenog, 2019.
Riječ je o suradnji osječkog teatra s cijenjenim Operetnim teatrom Budimpešta

Prvu ovosezonsku premijeru u osječkom Hrvatskom narodnom kazalištu, operetu u tri čina ‘‘Kneginja čardaša‘‘ Emmericha Kálmána, koja će biti izvedena sutra (petak, 8. studenoga), u 20 sati, najavila je na jučerašnjoj konferenciji za novinare intendantica Dražena Vrselja. Suradnja je to osječkog teatra s Operetnim teatrom Budimpešta od kojega je dobio scenografiju i kostimografiju za ovu priču o uspješnoj kabaretskoj pjevačici iz Budimpešte Sylvi Varescu i njenim obožavateljima: Edwinu, Boniju i Feriju, koji priželjkuju njezin ostanak, a ona turneju po Sjedinjenim Američkim Državama.

- Ono što ćete vidjeti u petak jedna je grandiozna scena, prelijepi kostimi. Scenografski velika predstava otvara nam mogućnost da njome predstavimo operetne mogućnosti osječkog HNK te je istovremeno dokaz kako umjetnost nema granica i ne poznaje jezične barijere. S obzirom na akrobacije u predstavi, mudro smo se odlučili na parnu podjelu i ovdje moram naglasiti, a s time će se složiti i redatelj Miklós Gábor Kerényi, u prvoj i drugoj podjeli ne radi se o tome tko je bolji, nego tko je lijepo drugačiji - kaže Vrselja.

Prema riječima ravnatelja Opere u osječkom HNK-u i dirigenta u ‘‘Kneginji čardaša‘‘ Filipa Pavišića, na sutrašnjoj premijeri uloge će tumačiti Ana Cvetković-Stojnić (Sylva Varescu), Hrvoje Seršić (Leopold Maria), Vesna Baljak (Anhilta), Marko Fortunato (Edwin Ronald), Robert Adamček (grof Boni Káncsiánu), Ivana Medić (kontesa Stasi), Ladislav Vrgoč (Feri pl. Kerekes), Tomislav Moržan (poručnik Rohnsdorf), Antonio Jakupčević (Kiss) i Zorislav Štark (Miksa).

- Suradnja s autorskim timom koji je ‘Kneginju čardaša‘ radio u budimpeštanskom teatru izuzetno mi je draga. Svatko tko poznaje operetni i operni svijet zna koliko je taj teatar bitan na svjetskoj karti. Način na koji je gospodin Kerényi izrežirao predstavu i što je postigao od naših glumaca i pjevača, doista je zadivljujuć te mu od srca zahvaljujem na znanju koje je na nas prenio. Scenografiju je radila oskarovka Ágnes Eva Gyarmathi, kostimografkinja je Anni Füzér, a koreografiju potpisuje György Geszler. Riječ je o timu koji je zajedno s našim ansamblom stvorio doista veliku predstavu na vrhunskoj razini - rekao je maestro Pavišić.

Redatelj Kerényi, koji je do sada režirao petnaestak različitih ‘‘Kneginja čardaša‘‘, rekao je kako uvijek voli živjeti u sadašnjosti, a ne u prošlosti ili budućnosti te je naglasio kako je opereta namijenjena prije svega zabavljanju publike, ali i to da se kroz nju mora mnogo toga reći o međusobnim odnosima ljudi.

- Veliko mi je zadovoljstvo i jako sam sretan što imam priliku raditi u ovom prekrasnom kazalištu. Želim zahvaliti intendantici i ravnatelju Opere, a posebno zaluđeno dobroj ekipi koja je radila sa mnom i morala trpjeti mene i moj vrlo strogi način rada. Izuzetno je težak posao plesati, pjevati i dati svoju dušu, i zato se moraju odrediti jasni okviri kako bi se sve to moglo izvući i, na kraju krajeva, opustiti na pozornici i početi uživati u svojim ulogama. S velikim uzbuđenjem očekujem generalnu probu i, naravno, sutrašnju premijeru - na predstavljanju prve ovosezonske premijere u osječkom HNK-u poručio je redatelj ‘‘Kneginje čardaša‘‘.

Danijel Miklić
Možda ste propustili...

HAMPER: 10 PRIČA O OBLIKOVANJU KNJIGA

Knjiga kao objekt, taktilni fetiš

14. STUDENOG U KONCERTNOJ DVORANI VATROSLAVA LISINSKOG

Virtuoz Aleksej Volodin u Majstorskom ciklusu

SVA TRI SASTAVA OGŠ-A KONTESA DORA IDU NA DRŽAVNO NATJECANJE

Mala škola piše uvijek velike uspjehe

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

11. EUROPSKA NOĆ KAZALIŠTA

Kad kazalištarci slave svoju noć, uvijek je veselo

2

21. MEMORIJAL "DARKO LUKIĆ": IZVRSNOST OSTAJE

Biti dijelom Memorijala stvar je pijanističkog prestiža za mlade

3

OTVORENI LIKOVNI POGON

Kad ne dime tvornički dimnjaci