Autoglas
VW GOLF

Stigla osma generacija kultnog Volkswagena
Objavljeno 29. listopada, 2019.
Golf 8 zasigurno će unijeti revoluciju u klasu kompaktnih vozila, a izrađen je na najnovijoj modularnoj poprečnoj platformi (MQB)

Novi Golf je, baš kao i nogomet, stvoren za sve, rekao je na premijeri osme generacije Volkswagenove uspješnice Joakim Low, izbornik njemačke nogometne reprezentacije. Premijera Golfa osmice održana je u Wolfsburgu i to je bio odličan potez čelnika VW-a jer su pridobili pozornost cijele autoindustrije, što ne bi mogli postići da je predstavljen na nedavnom frankfurtskom sajmu.

Novi Golf zasigurno će unijeti revoluciju u klasu kompaktnih vozila. On je najuspješniji model Volkswagen svih vremena, do sada je prodan u više od 35 milijuna primjeraka. Osma generacija je digitalna, umrežena, prediktivna, s intuitivnim rukovanjem i inovativnim električnim sustavom. Nijedan Golf nikada nije bio progresivniji. S čak pet hibridnih verzija uvodi električnu revoluciju u klasu kompaktnih vozila; njegova digitalna arhitektura unutrašnjosti omogućuje novu dimenziju intuitivnog rukovanja, vožnja s potporom moguća je do 210 km/h. Kao prvi model Volkswagena upotrebljava kolektivnu inteligenciju prometa preko značajke Car2X i tako prediktivno upozorava na opasnosti.

S osmom generacijom Golfa, svoju premijeru slavi i najnovija verzija "modularne poprečne platforme" (MQB). Svi će modeli profitirati od novih inovacija osmog Golfa jer je on početni i vodeći model za MQB u sljedećem desetljeću.

Dimenzije
Iako se novi Golf doima nižim, izduženijim i dinamičnijim, njegove su kompaktne dimenzije zadržane. One iznose 4284 mm u dužini, 1789 mm u širini i 1456 mm u visini. Međuosovinski razmak iznosi 2636 mm. Da je baš svaki dio karoserije nanovo oblikovan i izbrušen u zračnom tunelu, već na prvi pogled pokazuju aerodinamičke vrijednosti - prednja površina smanjena je na 2,21 m2, a koeficijent otpora zraka (cw) na 0,275.

Novi instrumenti i online infotainment sustavi stapaju se u jedan digitalni cockpit; tako postaju otoci s dodirnim tipkama i dodirnim klizačima te usavršavaju ovaj digitalni svijet Golfa. Informacijski spektar opcijski se nadopunjuje Windshield Head-up zaslonom. Dosljedna digitalizacija omogućuje – preko dodirnih površina i prirodnim upravljanjem govornim naredbama – prilično samorazumljivo, a time i intuitivno rukovanje. Sustavi nisu umreženi samo međusobno već preko online jedinice za povezivost (OCU) i sa svijetom izvan Golfa. Tako primjerice navigacija postaje interaktivna zahvaljujući internetskoj vezi jer su od sada POI odredišta koja se automatski prikazuju duž rute pohranjena s informacijama – primjerice s telefonskim brojem za rezervaciju stola u restoranu preko smartphonea i bluetooth sučelja!

Pogoni
Novi Golf imat će benzinske (TSI) i dizelske pogone (TDI), pogon na zemni plin (TGI) te djelomični hibridni (eTSI) i plug-in hibridni pogon (eHybrid). Svi benzinski i dizelski motori su motori s izravnim ubrizgavanjem i turbopunjenjem. Njihov spektar snage iznosit će između 66 kW/90 KS i više od 221 kW/300 KS. Osam pogonskih verzija prvi će se put upotrebljavati u Golfu.

Novitet u programu premijerno predstavljaju dva 3-cilindrična benzinska motora sa 66 kW/90 KS i 81 kW/110 KS te dva 4-cilindrična dizelska motora s 85 kW/115 KS i 110 kW/150 KS. Novi TSI motori odlikuju se posebno niskim vrijednostima potrošnje i emisija ispušnih plinova zahvaljujući, između ostalog, inovativnom "TSI Miller postupku izgaranja". Volkswagen s pomoću tehnologije Twindosing – dvostruko ubrizgavanje sredstva AdBlue – znatno smanjuje emisije dušikovih oksida (NOx). Poboljšanje potrošnje novih TDI motora je do 17 posto u usporedbi s prethodnima. Novi će Golf biti dostupan s čak pet hibridnih pogona. Svoju će premijeru unutar marke Volkswagen pri tome proslaviti 48-V tehnologija: 48-V starter generator s remenskim prijenosom, 48-V litij-ionska baterija i najnovija generacija učinkovitih TSI motora ovdje kao eTSI Internal čine novi djelomični hibridni pogon.

Ušteda potrošnje je od oko 10 posto (prema WLTP ciklusu) te iznimno agilne i komforne performanse tijekom kretanja. Novi Golf nudit će se s tri stupnja snage eTSI motora: 81 kW/110 KS, 96 kW/130 KS i 110 kW/150 KS, ali i dva plug-in hibridna pogona. Nova učinkovita verzija ovog eHybrid motora odlikuje se snagom od 150 kW/204 KS, a sportski usmjerena GTE verzija donosi 180 kW/245 KS.

Milan Bugarić
// PREMIJERA //
NOVA FAZA PROMETNE SIGURNOSTI
Sustav “Travel Assist” omogućuje da se Golf VIII autocestama vozi do brzine od 210 kilometara na sat, i to s potporom bez aktivnog upravljanja, davanja gasa ili kočenja. Osobito se na dugačkim dionicama time poboljšavaju udobnost i sigurnost. Novi se Golf k tomu serijski umrežava sa svojim okruženjem: funkcija Car2X koristi se informacijama drugih vozila u okruženju do 800 metara te signalima prometne infrastrukture kako bi upozorila vozača i ta upozorenja također proslijedila drugim modelima s funkcijom Car2X. Kolektivna inteligencija time postaje stvarnost. To je početak nove faze prometne sigurnosti jer će marka Volkswagen upozorenja preko funkcije Car2X u bliskoj budućnosti pretvoriti u dio serijske opreme za modele iz masovne proizvodnje poput modela Golf. Dodatno povećanje sigurnosti na novom Golfu osmici nudit će nova “IQ.LIGHT – LED matrix glavna svjetla”.
STIGLE NOVE LINIJE OPREME za osmicu
Dosadašnje linije opreme “Trendline”, “Comfortline” i “Highline” dio su povijesti. Od sada će postojati linije Golf, Life i Style te sportska R-Line verzija. One sadrže puno više komponenti opreme od usporedivih prethodnih varijanti. Već osnovna oprema sadrži LED glavna svjetla i LED stražnja svjetla, sustav “Keyless Start”, “Innovision Cockpit”, mobilne online usluge i funkcije “We Connect” i “We Connect Plus”. Tu je i višenamjensko kolo upravljača, automatski klima-uređaj, potpora zadržavanja vozila na voznom traku “Lane Assist”, nova potpora za skretanje, sustav nadzora okoline “Front Assist”.
Možda ste propustili...

KUPEOVSKI SUV DEBITIRAO JE U ŠANGAJU

Futuron, Kijin električni koncept

ČETVRTA IZVEDENICA KIJINE USPJEŠNICE

XCeed - Kijin adut za utrku s konkurencijom