Zdravlje
JAVNOZDRAVSTVENA KAMPANJA ZA RANO OTKRIVANJE RAKA DOJKE

#Pinkypromiss - uzmite zdravlje u svoje ruke, redoviti samopregled dojki može spasiti život
Objavljeno 28. listopada, 2019.
#Pinkypromiss nova je javnozdravstvena kampanja koja je pokrenuta u suradnji Klinike za tumore KBC-a Sestre milosrdnice, udruga EUROPA DONNA, NISMO SAME i SVE ZA NJU, uz podršku Rochea Hrvatska i komunikacijskih platformi lifestyle portala miss7. Cilj je ove edukativne kampanje podizanje svijesti o nužnosti redovitog samopregleda dojki – jednostavne i brze metode koja može spasiti život te omogućava rano otkrivanje raka dojke.

Podizanje svijesti
Konferencija za novinare otvorena je prikazivanjem edukativnog filma udruge NISMO SAME s ambasadoricom kampanje Idom Prester, prvog filma u kojemu je neka javna osoba samopregledala dojke. Ida Prester tom je prilikom izjavila: ‘‘Imala sam potrebu dati svoj doprinos podizanju svijesti o važnosti samopregleda jer se oboje mojih roditelja borilo s tumorom. Tata je zdrav posljednjih 20 godina, mama 5. svoju pobjedu nad rakom može zahvaliti samo ranoj dijagnostici. I rak i ljudsko tijelo kod nas su još uvijek tabu-teme, pa su i to razlozi zbog kojih nisam dvojila kad sam dobila poziv da se uključim i budem ambasadorica ove sjajne kampanje.‘‘

Vršitelj dužnosti predstojnika Klinike za tumore KBC-a Sestara milosrdnica doc. dr. Ivan Milas u svojem je obraćanju istaknuo: ‘‘U klinici za tumore rado smo prihvatili poziv partnera na zajedničko djelovanje u kampanji #Pinkypromiss jer znamo da edukacija, bolja informiranost o raku dojke te važnost samopregleda, redovitih ultrazvučnih pregleda i mamografskih pregleda može dugoročno rezultirati većim brojem dijagnoza u ranoj fazi bolesti, kada su rezultati liječenja znatno bolji. Prva je osoba kojoj se žene trebaju obratiti napipaju li kvržicu tijekom samopregleda njihov liječnik primarne zdravstvene zaštite, koji će ih dalje uputiti na dijagnostičku obradu u nadležnu ustanovu. Na sreću, većina je napipanih tvorbi dobroćudne/benigne etiologije, a u slučajevima gdje se inicijalnom obradom, prvenstveno ultrazvukom i mamografijom, postavi sumnja na maligno, dalje će biti upućene u ustanove koje mogu napraviti cjelovitu dijagnostičku obradu i prikaz na multidisciplinarnom timu za liječenje raka dojke.‘‘

Dobra praksa
Ivica Belina, predsjednik Koalicije udruga u zdravstvu, na konferenciji za novinare predstavljao je platformu Onkologija.hr, koja okuplja 14 organizacija koje se bave oboljelima od malignih bolesti, a, među ostalima, i udruge EUROPA DONNA, NISMO SAME i SVE ZA NJU. Opisao je kampanju #Pinkypromiss kao inovativan primjer dobre prakse koja je na najbolji način, na jedinstvenoj komunikacijskoj platformi, prvi put povezala najaktivnije udruge, jednu od najvažnijih bolničkih institucija, u kojoj se liječe žene oboljele od raka dojke i jednu od vodećih farmaceutskih industrija, koja igra aktivnu ulogu u transformaciji onkološke skrbi bolesnika u Hrvatskoj. Kampanja #Pinkypromiss nije usmjerena samo na podizanje svijesti nego i na preuzimanje aktivne uloge svake žene u očuvanju zdravlja svojih dojki. Na kraju je svog obraćanja Ivica Belina uime udruga istaknuo: ‘‘Budući da je prevencija raka dojke, prema današnjim saznanjima, ograničena, redoviti samopregledi i pregledi nužni su za rano otkrivanje i uspješnije liječenje. Pozivamo sve žene da sudjeluju u kampanji te da preuzmu odgovornost za svoje zdravlje.‘‘

U svom obraćanju Tonkica Zlački, glavna urednica izdanja miss7, naglasila je da će se jednogodišnja kampanja #Pinkypromiss provoditi na portalima miss7 grupacije. ‘‘Premda znaju da je važno, žene ne obavljaju redoviti pregled jer se boje suočiti – odgađaju ili negiraju pa im je teško stvoriti naviku redovitog pregleda. #Pinkypromiss prva je kampanja za rak dojke kojoj je cilj promjena ponašanja poticanjem mladih djevojaka i žena na samopregled dojki. Želimo da stvore naviku.‘‘
Jasminka Knežević
Prva kampanja za rak dojke kojoj je cilj promjena ponašanja poticanjem mladih djevojaka i žena
Najčitanije iz rubrike