Ekonomija
NAJVREDNIJI BRENDOVI

Listu 100 top robnih marki predvode tvrtke tehnološkog sektora
Objavljeno 18. listopada, 2019.
Kao i u posljednjih devetnaest godina konzultantska tvrtka Interbrand i ove je godine objavila renomirani Best Global Brands Rankings - popis najmoćnijih svjetskih brendova. Tri su kriterija prema kojima Interbrand u svom izvješću rangira svjetske brendove - financijski rezultati proizvoda i usluga brenda; prisutnost i uloga brenda u potrošačkom izboru kupaca te konkurentna snaga brenda i njegova sposobnost da zadrži i održi buduću potražnju i dobit. Tako 20. izdanje prvog svjetskog istraživanja procjene vrijednosti branda pokazuje da Apple, Google i Amazon nastavljaju uspjeh kao svjetski tri najvrednije marke. Izvještaj je također otkrio da je industrija luksuza i maloprodaja još uvijek najbrže rastući sektor. Tehnološki sektor i dalje je vodeći na ljestvici najboljih svjetskih marki u 2019. Tehničke tvrtke čine polovinu prvih deset marki, uz spomenuta prva tri tu su Microsoft (4.) i Samsung (6.), svi zajedno pokazuju prosječni rast vrijednosti marke od devet posto, ali u ovim ukupnim rezultatima ipak zaostaju za luksuznim i maloprodajnim sektorom. Dell (63.) se vratio na ljestvicu nakon šestogodišnjeg pauziranja, Uber (87.) i LinkedIn (98.) novi su sudionici na ovogodišnjem popisu. Facebook je s padom vrijednosti od 12 posto ispao s liste deset najvrednijih, zaustavio se na 14. mjestu. Zaokružujući prvih deset brendova, u ovogodišnjem su izvješću Coca-Cola (5.), Toyota, Mercedes-Benz i McDonald‘s, s tim da se ova tvrtka vratila u "top ten". Na objavu su, na hrvatskom tržištu, posebno reagirali iz Allianza konstatirajući kako su zauzeli prvo mjesto među osigurateljima. Vrijednost Allianzova brenda porasla s 10,8 milijardi dolara iz 2018., na 12,1 milijardu dolara, tako da su napredovali za šest mjesta, pomičući se s 49. na 43. mjesto.
Osvrnuvši se na 20 godina podataka o procjeni robne marke samo 31 marka iz prvog izvješća o(p)staje na popisu, Coca-Cola i Microsoft jedine su marke koje su se zadržale unutar prvih deset mjesta. Isto tako 137 marki ispalo je s ove liste tijekom sljedećih godina. Kada je prve godine objavljena ova tablica, kumulativna vrijednost robne marke koja je stajala u prvih 100 svjetskih brandova iznosila je 988 milijardi američkih dolara, danas ta vrijednost iznosi 2,13 bilijardi dolara. D.Kuštro
Iako tehnološke tvrtke vode listu, luksuz i maloprodaja čine sektor s najbržim rastom drugu godinu zaredom
Možda ste propustili...

NA KOCKI IM JE KONKURENTNOST I RAST

Europske banke zahtijevaju status strateškog sektora

NA MOSTARSKOM SAJMU 42 TVRTKE IZ RH

Planiraju poboljšati izvoz na tržište BiH

Najčitanije iz rubrike