Autoglas
PEUGEOT 508 MIKS COUPEA I LIMUZINE

Sportaš za kojim se mora okrenuti
Objavljeno 15. listopada, 2019.
Posebnost testnog automobila je infracrvena kamera koja je osjetljiva na temperaturu, pa može vidjeti bicikliste i pješake

U ovom automobilu uistinu se osjećaš moćno, i svjestan si činjenice da će se većina prolaznika okrenuti za njim kada prođe cestom. Riječ je o svojevrsnom GT miksu coupea i limuzine, a puni naziv mu je Peugeot 508 PureTech 225 S&S EAT8 GT. Crvena ljepotica koja nas je "izula iz cipela"!

Osim spoznaje da se ispod poklopca nalazi motor koji isporučuje 225 konjskih snaga, brutalnu snagu pokazuje i prednji dio 508-ice, posebice LED dnevna svjetla koja imaju oblik očnjaka velike mačke, prava kljova koja se spušta s trećeg reda svjetala. Ratnički izgled znači samo jedno - spremno će se potući s konkurencijom, posebice s Volkswagen Arteonom, jer je Peugeot poslovičnom naglasku na ljepotu dizajna sada dodao i beskompromisnu snagu.

Pogođen interijer
Nova je 508-ica u odnosu na staru kraća i niža, no porasla je u širinu. Kako bi se naglasilo da je riječ o sportašu, vidi se nakon otvaranja vrata koja nemaju okvir prozora. Gledajući je s boka vidi se niska linija karoserije koja završava s isturenim dijelom koja podsjeća na spojler, a nije. Sa stražnje strane, pak, u oči upadaju treperava LED svjetla, što je odlično rješenje za upečatljivost ovog sportaša.

Teško je pronaći mane ovome automobilu, a one bi se mogle ogledati samo u veličini prtljažnika koji je kapaciteta 487 litara, što je manje od konkurencije te u malom manjku prostora za putnike (prije svega više od 190 cm) straga. No, sve ostalo donosi toliko pluseva, da se ovi nedostatci jednostavno ne vide. Što se tiče interijera, on je pogođen i tu se vidi temeljiti rad Peugeotovih dizajnera. Svi su instrumenti u službi vozača, a pred njim je maleni sportski upravljač sa svom silom gumbova i mogućnošću dodatne prilagodbe vozaču, po visini i dubini. I-cockpit u 508-ici donosi odlične klavirske tipke kojim dolazimo do željenih opcija.

Testna 508-ica ima 8-stupanjski automatski mjenjač s kojim se jednostavno upravlja. I kvaliteta materijala na upravljačkoj ploči je odlična.

Ugodan interijer
Što se tiče sjedala ona su udobna i praktična, s mogućnošću proširivanja kraja prednjih sjedala, što je dobro za butine. U sredini je dvostruki pretinac koji može poslužiti i za dobar oslonac desne ruke vozača tijekom vožnje. USB priključci sakriveni su u "tunelu" ispod središnje konzole, a u njemu je i bežični punjač mobitela, što je dobro, jer to onemogućava prčkanje po telefonu za vrijeme vožnje.

Ovaj automobil od nula do stotke prijeđe za 7,1 sekundu, a krajnja brzina je (nismo ju pokušali dostići!) 248 km/h. Zanimljivost je da kada odaberemo sportski mod, buku pojačavaju umjetni zvukovi koji dolaze iz zvučnika. Jest umjetno, ali čisto da se osjećate moćno! Može se još odabrati eco, confort, normal. Za dugačku vožnju, primjerice po autocesti, mod confort je idealan, jer je osjećaj u 508-ici baš ugodan. Posebnost testnog automobila je infracrvena kamera koja je osjetljiva na temperaturu i na taj način "vidi" živa bića! Softver nakon toga prepoznaje te markira i pješake, i bicikliste, i prema potrebi reagira! Dobro je znati da još jedan "par očiju" motri na situaciju u prometu.

Mato Pavličević
SKUP I ŠTEDLJIV
Na testu nismo štedjeli ovoga sportaša. Unatoč snažnom pritisku na papučicu gasa, i nerijetkoj vožnji bržoj od 130 km/h na autocesti, ukupna potrošnja je bila ispod osam litara! Jako dobra činjenica za sportaša čija cijena ide debelo iznad 300 tisuća kuna. Cijena testnog modela iznosi 309.329 kuna, a sa svim davanjima, u koja su uključeni posebni porezi i PDV, konačna cijena raste na 348.060 kuna. Za veliku većinu kupaca u Hrvatskoj ova cijena je previsoka, no ovog ćemo sportaša i s hrvatskim registracijama viđati na cesti.
225

konjskih snaga isporučuje ovaj 1,6 turbobenzinac
348.060

kuna cijena je testnog modela sa svim davanjima
Nova je 508-ica u odnosu na stari model kraća i niža, no porasla je u

širinu