Osijek
DOMINO-EFEKT

Hoće li manja ulica zakočiti uređenje veće
Objavljeno 15. listopada, 2019.
Odgađanje početka gradnje nastavka Kanižlićeve i dovršetka stadiona znači i odgađanje rekonstrukcije Strossmayerove

Može li priča oko definitivne prolongacije rokova za početak, pa sukladno tome i dovršetak, nastavka Kanižlićeve ulice, ali i kompleksa sportskih terena na kojima investitor, Škola nogometa NK Osijek, gradi i novi velebni stadion, imati reperkusije i na realizaciju drugih, za Osijek, najavljenih projekata? Primjerice cjelovite rekonstrukcije ulice Josipa Jurja Strossmayera?

O potrebi modernizacije ove jedne od najprometnijih i najdužih gradskih ulica glasno se govori posljednjih nekoliko godina, postoje i idejna rješenja, a jedna je politička opcija među zainteresiranim građanima Retfale provela anketu u kojoj je prihvaćen prijedlog u okviru kojega bi Strossmayerova ulica postala zelena avenija, tramvajska bi se pruga premjestila u prvi i četvrti kolnički trak. Time bi se potom ostavilo dovoljno prostora za bicklističku i pješačku stazu, pa i za njezino ozelenjivanje, predlagatelji podsjećaju na primjer Europske avenije.

No onda se u međuvremenu dogodio projekt stadion, dok se tražilo rješenje za Kanižlićevu, investitor je dogovorio, odnosno otvorio ulaz na gradilište preko privatne parcele, ali je to zahtijevalo skretanje preko dvije pune crte u Strossmayerovoj. Kako bi se to osiguralo, postavljena je posebna regulacija prometa, kojom se promet usmjerava u jedan trak, pa je kamionima dopušteno skretanje ulijevo. Kako je riječ o teškoj mehanizaciji, tumačilo se kako će se s projektom rekonstrukcijom pričekati dok kamioni ne završe svoj posao... No ovo odgađanje očito znači i zadržavanje regulacije do daljnjega, što neće još dugo naići na odobravanje onih koji učestalo prometuju ovom ulicom.

Uz to, podsjetimo da je u gradskim planovima razmatranje i rješenja kružnog toka na križanju Strossmayerove ulice, Petefijeve i Ulice Ljudevita Posavskog (nedaleko od sadašnjeg ulaska na gradilište), no i ovo će rješenje posljedično u stanje mirovanja.

No možda će najveći teret za gradsku administraciju biti sljedeće - osječko poduzeće Gradski prijevoz putnika (GPP) počeo je realizaciju projekta Modernizacije tramvajske infrastrukture na području grada Osijeka, koji se financira sredstvima programa Konkurentnost i kohezija, dakle iz sredstava fondova Europske unije. I ovdje je u planovima Strossmayerova ulica, istina rekonstrukcija tramvajske pruge je na potezu od Trga Ante Starčevića do (upravo) Kanižlićeve ulice. Ali nastavno u projektu se planira i modernizacija tramvajskih stajališta kojima će se omogućiti pristup osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti. Dakle, bit će tu i stajališta dalje po Strossmayerovoj ulici. A bez cjelovitog idejnog/izvedbenog rješenja rekonstrukcije ove ulice ta se stajališta ne mogu planirati. Zaključno, dok se lokalno financirani projekti mogu, zbog ovih ili onih razloga, odugovlačiti, europski projekti ne trpe odgađanje, moraju se realizirati u zadanim rokovima. U ovom slučaju riječ je o travnju 2022. godine. Čini se dovoljno dugo, ali...

Dario Kuštro
SREDSTVA ZA ŠTROSU IZ ITU MEHANIZMA
Najavu planirane cjelovite rekonstrukcije Strossmyerove ulice većina javnosti dobro je prihvatila jer smanjit će se tenzije prolaska kroz zeleni val bez i jednog zaustavljanja “na crveno”, osigurati i tečniji prolazak pješaka. Sredstva za ovu opsežnu operaciju planirana su iz sredstava ITU mehanizma.

No u razgovoru s nekolicinom sugovornika, što direktno, što indirektno upućenih u ideju projekta rekonstrukcije Štrose, saznajemo kako se ovaj projekt ne najavljuje za sljedeće proračunsko razdoblje.
Na Strossmayerovoj će se realizirati projekt modernizacije tramvajske pruge sufinanciran iz EU fondova
Najčitanije iz rubrike