Novosti
NAJKRAĆI PUT DO BANJE LUKE I SARAJEVA

Počinje gradnja i mosta kod Gradiške
Objavljeno 10. listopada, 2019.
U petak bi trebala službeno početi gradnja novog mosta na Savi kod Gradiške. Tu informaciju iznio je direktor tvrtke Autoceste Republike Srpske Dušan Topić za banjolučki list Glas Srpske, najavivši da na svečanosti početka radova na ovom važnom infrastrukturnom projektu očekuju i Violetu Bulc, europsku povjerenicu za transport, što pokazuje i potporu Europske unije gradnji mosta na Savi.

Novi most bit će izgrađen na trasi autoceste koja od granice s BiH vodi prema Banjoj Luci, odnosno Doboju. Autocesta je na ovim dionicama praktički sagrađena. Gradnjom novog mosta otklonit će se sadašnje usko grlo koje je u međudržavnom graničnom prometu stari most, koji sada sva vozila usmjerava kroz središte Gradiške na bosanskohercegovačkoj obali Save, pa su tamo redovita zagušenja u prometu.

Na bosanskohercegovačkoj strani granice već je izgrađen i novi carinski terminal, no on neće imati uporabnu vrijednost sve do izgradnje mosta, što se očekuje u razdoblju od 30 mjeseci. Novi most na Savi zajednički je projekt Hrvatske i BiH, a gradit će ga konzorcij koji čine Đuro Đaković Montaža i Zagreb Montaža te Integral inženjering iz Laktaša. Gradnja će stajati 23,49 milijuna eura.

Dvije države, a domaćem Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture dodijeljena je uloga koordinatora projekta, prethodno su se usuglasile kako će dijeliti troškove ove investicije u podjednakim omjerima. Hrvatska mora sagraditi i priključnu prometnicu do autoceste Zagreb - Lipovac, dugu oko devet kilometara, za što je potrebno do 70 milijuna eura dodatnih sredstava.

Kako smo već prije pisali o mostu u Glasu Slavonije, on će biti dug 462 i širok 22,6 metara. Imat će četiri prometna traka od kojih će svaki biti širok 3,75 metara.

Glavni rasponski sklop preko rijeke i poplavnog dijela obale je čelični sandučasti nosač s tri raspona od kojih je onaj središnji, preko plovnog korita rijeke Save, dug 170 metara. Minimalna širina plovnog gabarita ispod mosta je 91 metar. Stupovi središnjeg sklopa su puni, armiranobetonski, visine 13, odnosno 18 metara. Temeljenje će biti na pilotima.

Kada most bude sagrađen, dakle za nešto manje od tri godine, cestovni promet između Banje Luke i autoceste Zagreb - Lipovac neće više prolaziti kroz središte Gradiške. Procjene govore kako će za desetak godina preko novog mosta prelaziti oko 28 tisuća vozila dnevno. I.Mikulić/H
Procjene govore kako će za desetak godina preko novog mosta prelaziti oko 28 tisuća vozila dnevno
23,49

milijuna eura stajat će gradnja novog mosta
Možda ste propustili...

PRAVOBRANITELJICA ZA RAVNOPRAVNOST SPOLOVA

Kaznena prijava protiv Matanića

PREDSJEDNIK REPUBLIKE O UPOZORENJU USTAVNOG SUDA

Milanović: Ovo je priprema za državni udar