Osijek
“STARA LUKA TRANZIT”

Izronili novi lukobran i obaloutvrda
Objavljeno 5. listopada, 2019.
Radovi na 2. poddionici uređenja desne obale rijeke Drave odvijaju se znatno brže od planiranih

Punom parom izvode se radovi na četvrtoj, posljednjoj dionici uređenja desne obale Drave u Osijeku, koja nosi ime “Stara luka Traznit”, a čijim će završetkom napokon šetnicom uz rijeku biti povezani Gornji i Donji grad. Iz vode su već izronile stabilizacijske vizure lukobrana koje posljednjih dana oduševljavaju Osječane.

Izvođači radova - grupacija Hidrogradnja d.o.o., Osijek Koteks d.d. i Vuka d.d - poručuju da radovi napreduju brže negoli je očekivano.

- Radovi na 2. poddionici uređenja desne obale rijeke Drave (iza Kliničke bolnice Osijek) odvijaju se znatno brže od planiranih. Trenutačno su u tijeku radovi zatvaranja novog lukobrana gradnjom kamene nožice lukobrana i gradnja nove obaloutvrde gradskog tipa na prvih 240 metara trase obale. Do kraja 2019. planiramo postaviti stabilizacijski madrac u lukobran i izvršiti ugradbu materijala u tijelo lukobrana do visine kamene nožice. Na potezu obale, naravno, opet ako nam vodostaj Drave dopusti, planiramo završiti gradnju obaloutvrde na predmetnom potezu do visine srednje AB grede, što bi nam omogućilo daljnji nastavak radova bez prekida i u slučaju većih vodostaja - kaže direktor Hidrogradnje d.o.o. Osijek Nenad Cigić.

Radovi su započeli 2. ožujka, a njihova vrijednost iznosi 55,75 milijuna kuna. Investicija se financira iz proračuna Republike Hrvatske preko Hrvatskih voda te manjim dijelom iz proračuna Grada Osijeka. Riječ je o projektu koji će Osječanima omogućiti ono na što čekaju desetljećima - neprekinutu šetnicu uz rijeku Dravu u dužini od šest kilometara s biciklističkom stazom, odmorištem i uređenim hortikulturalnim pojasom. Uz, ovaj važan moment, valja napomenuti i kako će projekt osigurati i stabilizaciju obale i obalnog pojasa te poboljšati kvalitetu i obranu od poplava u Osijeku.

Ivana Solar
Spajanje Gornjeg i Donjeg grada
Podsjetimo, nakon velikih poplava 1965. godine na ovome području osmišljen je projekt uređenja osječkih obaloutvrda i sustava obrane od poplava, i od 1967. počeli su radovi na stabilizaciji osječkih obala i gradnji promenade. Tek danas, nakon više od 50 godina, Osječani su konačno u situaciji da upravo gledaju radove na dionici od približno 1000 metara koja će spojiti dva dijela grada, što je sve ove godine bila težnja građana Osijeka. Spajanje Donjeg i Gornjeg grada za sam grad Osijek ima iznimnu važnost. Izgledno, s obzirom na dobru dinamiku radova, do spajanja bi moglo doći već 2021. godine.
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana