Tehno
BOSCH

Narudžbe u vrijednosti od približno 13 milijardi eura
Objavljeno 20. rujna, 2019.
Zahvaljujući tim uspješnim narudžbama i vlastitoj inovativnoj snazi, Bosch zadržava položaj u trenutačno zahtjevnim uvjetima. Poslovno područje rješenja za mobilnost ponovno se bolje razvija u odnosu prema globalnoj proizvodnji u automobilskoj industriji na globalnoj razini u 2019. godini. Unatoč trenutačnoj tendenciji ka značajnom padu tržišta, prodaja u sektoru upravljanja dosegnut će tek nešto manje od razine koja je ostvarena prethodne godine. “Transformacija mobilnosti donosi izazove, ali i mogućnosti. Želim ih sve iskoristiti”, izjavio je dr. Volkmar Denner, predsjednik Boscheva upravnog odbora. U tehnološkom pogledu Bosch se mobilnosti sutrašnjice približava otvorena uma. Istovremeno dodatno usavršava uobičajene pogonske sklopove i elektrifikaciju koja napreduje iznimno brzo. Uz to, tvrtka radi na automatiziranju, povezivosti i personalizaciji mobilnosti. Za to su ključni elektronika i softver. Tvrtkino poslovanje u području mobilnosti trenutno zapošljava približno 14.000 softverskih inženjera, a godišnji izdatci za razvijanje softvera dosežu tri milijarde eura. Cilj je održavanje ljudi mobilnima na ekološki prihvatljiv način kako bi se osiguralo da je mobilnost dostupna svima. “Bosch mobilnost pretvara u značajku koja je prihvatljiva u pogledu klimatskih promjena i cjenovno pristupačna”, kazao je Denner. Godine 2030. tri četvrtine novih vozila i dalje će pod poklopcem motora imati uobičajene motore, a neki od njih imat će električnu podršku sustava od 48 V ili utični hibrid. Iz tog razloga Bosch ne radi samo na dizelskim motorima, već nastoji učinkovitijima učiniti i benzinske motore. Boschev najnoviji napredak uključuje izmjene na motoru i tretman modernih sustava ispušnih plinova kako bi se čestične emisije benzinskih motora svele na razinu od gotovo 70 posto nižu od standarda Euro 6d, čak i u situacijama stvarne vožnje. Bosch želi smanjiti i emisije čestica pri kočenju. Postignuća na novom području uključuju iDisc koji stvara samo 10 posto prašine pri kočenju u odnosu prema uobičajenim disk kočnicama i regenerativni sustav kočnica koji može smanjiti prašinu pri kočenju za više od 95 posto u električnim vozilima.
Bosch postiže značajan uspjeh i u automatiziranoj vožnji. Sustavi pomoći vozaču osnova su za to. U tom području Bosch će ostvariti rast od 12 posto u ovoj godini i prodaju od dvije milijarde eura. Za nadolazeće razine automatizirane vožnje Bosch će uložiti četiri milijarde eura do 2022. godine. Za tržišta SAD-a i Azije Bosch trenutačno razvija sustave razine 2 koji omogućavaju vozačima da dignu ruke s volana na autocesti. U Njemačkoj su Bosch i Daimler nedavno dobili prvo odobrenje za sustav razine 4 na svijetu: usluga automatiziranog parkiranja u parkirnoj garaži muzeja Mercedes-Benz u Stuttgartu. Ova usluga automatiziranog parkiranja tako je napredovala u odnosu prema fazi prototipa. Do kraja 2021. godine očekuje se da će desetak drugih parkirnih garaža biti opremljeno uslugom automatiziranog parkiranja.
Promjene u industriji mobilnosti potiču nove igrače na tržištu. Bosch započinje suradnju s tim igračima. Primjerice, tvrtka surađuje s tvrtkama DiDi, Lyft i Uber, trima najvećim pružateljima prijevoznih usluga, koje već imaju više od 50 milijuna vožnji dnevno diljem svijeta. DiDi, vodeći kineski pružatelj usluga mobilnosti, koristi Boscheve usluge za baterije temeljene na oblaku za pomoć pri povećanju uporabnog vijeka baterija njihovih vozila.