Autoglas
AUTOSAJAM IAA 2019.

Sajam u Franfurtu je obilježen nedolascima
Objavljeno 17. rujna, 2019.
Novi poslovnjaci smatraju kako fokusiranje na nove tehnologije i promocijsku snagu interneta današnje sajmove čine besmislenima

Jedno je sigurno, proizvođači automobila prilagođavaju se današnjem multimedijalnom tržištu. Pronalaze se novi načini da se zaokupi pozornost potencijalnih kupaca, pa se nemali broj renomiranih marki više niti ne trude biti dionicima najpoznatijih svjetskih autosajmova. Osjetili su to i organizatori 68. po redu Franfurt Motor Showa, koji su se suočili s brojnim otkazima. No, to nije spriječilo ostale da na jednom mjestu pokažu što imaju.

Na domaćem tlu najbolje se osjećaju njemački proizvođači, posebice Volkswagen grupa, koja je nastavila s promocijom električne mobilnosti. Iako sa znatno reduciranim brojem izlagača, nedostaje većina japanskih, francuskih i talijanskih izlagača, 68. Izdanje Frankfurt Motor Showa počelo je na poprilično spektakularan način. Razlog tome je dolazak jednog od najznačajnijih trenera današnjice Jurgena Kloppa na premijeru nove Opel Corse, i to u električnom izdanju. Nekoliko tisuća novinara natiskalo se na pressicu koju je svojom pojavom "zakuhao" trener Liverpoola.

Prvi je s nepojavljivanjem na europskim autosajmovima, izuzev Ženeve, krenuo Volvo, koji je prije Frankfurta otkazao i Pariz. Šveđani s kineskim vlasništvom priopćili su kako su okrenuti drugačijim modelima promocije, a sve u skladu s današnjim digitalnim vremenom. Odmah upada u oči kako u Franfurtu nema ni Rolls-Roycea, Aston Martina, Nissana, Renault Alpine, Dacije i Mitsubishija, a nisu se pojavile ni GM marke Chevrolet i Cadillac.

Brojni otkazi
U Frankfurtu nema ni PSA marki Peugeot, Citroën i DS (bili su u Parizu), jer je, kako se navodi u priopćenju, odabran drugačiji oblik predstavljanja. No, kako se Opel još uvijek smatra domaćom markom, iako je dio grupacije PSA, uprava je odlučila da bude prisutan u Frankfurtu. Sigurno bi bilo kontraproduktivno da Opel, pa ni Jurgen Klopp nisu stigli u Frankfurt.

Martin Zimmermann iz Renaulta kratko je priopćio kako Renaultov izostanak s autosalona IAA 2019. ne odgovara njihovim novim proizvodima. Naglasio je kako se to odnosi samo na ovu godinu. Čelnu marku u stopu su pratili i drugi članovi grupacije, poput Dacije i Alpine.

Skupi štandovi
Iako autoindustrija u globalu ima novca, nedolazak u Franfurt opravdava se i visokim najmom štandova. Da je tome tako govori i podatak iz BMW-a koji su godišnje troškove za sajmove s 25 milijuna eura smanjili na samo pet milijuna eura. Manje novca znači i manje spektakla uživo. Većina toga seli se u digitalni svijet, treba samo kliknuti na link. Nove generacije poslovnjaka smatraju kako promocijska snaga interneta i fokusiranje na nove tehnologije tradicionalne sajmove čine sve besmislenijima. O tome bi čelni ljudi Frankfurta, ali i drugih svjetskih sajmova, trebali dobro razmisliti. Sada ispada da je to kućna zabava. U Parizu su nedodirljivi francuski brendovi, u Tokiju Japanski, u Frankfurtu Nijemci...

- Sve se to svodi na bankovni račun na kraju tekuće godine. Kao mali uvoznik prisiljeni smo pratiti omjer uloženog i dobivenog. Nastup na sajmu u Frankfurtu definitivno nam ne bi nam vratio uložena sredstva - kratko i jasno rekao je glasnogovornik Subarua, koji put prema kupcu traži na manjim sajmovima. Udruženje automobilske industrije (VDA) smatra kako će se koncept autosajma u Frankfurtu u budućnosti definitivno promijeniti. Predsjednik VDA Bernhard Mattes najavljuje da u budućnosti neće izlagati samo etablirani proizvođači i dobavljači, nego i dobro poznate IT i tehnološke kompanije. ‘Prelazimo s tradicionalne izložbe prema dinamičnom događaju’, rekao je Mattes.

Svih ovih godina autosajmovi diljem svijeta mijenjali su se u skladu s modernim trendovima, jer je osnovni cilj dobro predstaviti, a onda i u što većem broju prodati proizvod. Uopće ne sumnjamo da svi proizvođači automobila, ali i organizatori autosajmova, itekako rade na tome. Nemali broj poznavatelja autoindustrije mišljenja je kako je ovo šahovska partija između proizvođača i organizatora autosajmova. Svi se nadaju kako će ova borba završiti remijem, a da će ta raspodjela bodova rezultirati ponovnom, doduše u drugom, malo modernijem obliku, reinkarnacijom autosajmova.

Milan Bugarić
// AUTOSAJAM //
VAŽNI MODELI AUDIJA, LAMBORGHINIJA....
Audi je, za razliku od premium konkurenata Mercedesa i BMW-a, imao najagresivniji nastup. U Frankfurtu je predstavio i izložio cijeli niz novih i konceptnih modela. Veliku je pozornost privukao RS7 Sportback, koji predstavlja limuznsku coupe verziju karavanskog RS6 Avant. Važna premijera bio je i model AI Trail, potpuno električni i radikalan terenac koji svojim izgledom i jedinstvenim rješenjima najavljuje da električna sadašnjost i budućnost ne moraju i ne trebaju biti dosadni. Audi je predstavio i A1 CityCarver, terensku verziju kompaktnog A1, ali i facelift za cijelu ponudu verzija modela A5, koja sada prati stil osvježenog A4. Kod drugih marki, Cupra je predstavila Tavascan, Lamborghini je predstavio potpuno novi i radikalno dizajnirani Sian, dok je Hyundai predstavio novi i10, i30 N Project C i električni koncept “45” originalnog dizajna.
MERCEDESOV KONCEPTNI VISION EQS
Mercedes-Benz sajam u Frankfurtu iskoristio je za premijeru konceptnog Vision EQS luksuznog električnog modela koji će, prema svemu sudeći, uskoro doći i u serijskoj verziji. Mercedes je veliki trud uložio u razvoj Mercedes-Benz EQ hibridnih modela. Uvođenje na tržište ovih modela bit će obavljeno krajem ove i početkom iduće godine. EQ Power za modele A-klase i B-klase naglašava Mercedes-Benz plug-in inicijativu: Komapnija je sebi kao cilj postavila da proširi svoj portfolio plugin hybridnih vozila na 20 modela do 2020. Veliku pozornost privukao je i BMW s premijerom atraktivnog modela BMW Concept 4.