Novosti
FORUM ZA SLOBODU ODGOJA O KURIKULARNOJ REFORMI

Još jedna kozmetička intervencija koja Hrvatsku drži na obrazovnoj periferiji
Objavljeno 9. rujna, 2019.

Vezani članci

POČELA NOVA, REFORMSKA, ŠKOLSKA GODINA

Divjak: Očekujem kvalitetno rješenje za povišice učiteljima i profesorima

Forum za slobodu odgoja u ponedjeljak je u povodu početka nove školske godine ocijenio kako je kurikularna reforma još jedna kozmetička intervencija koja Hrvatsku drži na obrazovnoj periferiji.


Forum u priopćenju ističe da je odgojno-obrazovni sustav bremenit problemima, zbog čega bi nastavna godina koja počinje po mnogočemu mogla biti najkontroverznija u povijesti samostalne Hrvatske.


"Smanjenje broja upisanih učenika, nedostatak učitelja, nastavnika i profesora, ispodprosječne plaće onih koji rade u sustavu, porazni rezultati na državnoj maturi - samo su vrh liste problema za koje ni državne ni obrazovne vlasti ne nalaze sustavne i kvalitetne odgovore, već redovito pribjegavaju kozmetičkim intervencijama", kaže se u priopćenju. Za "frontalno uvođenje" projekta "Škola za život" u odgojno-obrazovni sustav ocjenjuju da se "u najmanju ruku može okarakterizirati kao kozmetička intervencija".


"To je projekt koji se najvećim dijelom temelji na opremanju škola elektroničkim uređajima i materijalima za svakodnevni rad. Opremanje škola je dobrodošlo jer dokazano utječe na smanjenje nejednakih uvjeta rada, no taj projekt se ne može smatrati reformom", poručuje Forum.
Dok suvremeni obrazovni sustavi, na koje se često pozivamo, prepoznaju holistički pristup obrazovanju kao najadekvatniji odgovor u pripremi budućih generacija za život, možemo reći kako je ovo samo još jedna intervencija koja Hrvatsku drži na obrazovnoj periferiji, ocjenjuje udruga. Nedostaje nekoliko važnih stvari kako bi se ta intervencija smatrala smislenom reformom - temeljni dokument, kao i niz drugih dokumenata koji su strateški i cjelovito trebali odrediti sveobuhvatnost promjena u sustavu odgoja i obrazovanja, smisleno i sustavno stručno usavršavanje učitelja, nastavnika i profesora za provedbu novih kurikuluma, metoda poučavanja i vrednovanja ishoda učenja te dugoročan model financiranja odgojno-obrazovnog sustava izvan kratkoročnih projekata. H