Ekonomija
DIGITALIZACIJA

Poslovnice banaka građanima su i dalje jako važne, bez obzira na ubrzani razvoj digitalnih usluga
Objavljeno 4. rujna, 2019.
Istraživanje je pokazalo kako je vjerojatnije da je osoba posjetila poslovnicu banke nego liječnika u proteklih dvanaest mjeseci

Iako se digitalne bankarske usluge koriste sve više, poslovnice i dalje ne gube na važnosti pa ih hrvatski građani dominantno posjećuju. Tako je gotovo 85 % hrvatskih građana posjetilo poslovnicu u posljednjih mjesec dana, odnosno 96 % u posljednjih šest mjeseci.Od ukupnog broja ispitanika njih 37 % koristilo se digitalnim uslugama u posljednjih mjesec dana, odnosno njih 44 % u posljednjih šest mjeseci, bilo preko PC/Maca, mobilnog telefona bilo preko internetske stranice banke. Bankarske usluge u poslovnicama i digitalne usluge kombinira 34 % ispitanika. Rezultati su to najnovijeg istraživanja bankovnog tržišta koje je agencija IMAS International na uzorku od 1200 ispitanika provela za međunarodnu Erste Grupu.
Kao glavni razlog dolaska u poslovnice ispitanici u Hrvatskoj navode usluge šalterskog službenika (81 %), služenje bankomatom (77 %) te razgovor sa savjetnikom (12 %). Trend posjećivanja poslovnica vidljiv je i u ostatku regije pa su gotovo svi ispitanici izjavili da su posjetili poslovnicu banke u proteklih dvanaest mjeseci. Osim toga, istraživanje je pokazalo da je na svim tržištima srednje i istočne Europe (SIE) vjerojatnije da je osoba posjetila poslovnicu banke nego liječnika u proteklih dvanaest mjeseci. Posjeti poslovnicama ne služe samo za podizanje gotovine na bankomatima - mnogi klijenti na svim tržištima SIE razgovarali su sa zaposlenicima poslovnica tijekom svojih posjeta. Naime, većina ispitanika na svim tržištima izjavila je da su njihovi posjeti poslovnicama u proteklih šest mjeseci uključivali razgovor sa savjetnikom ili šalterskim službenikom. To je pogotovo izraženo kod ispitanika iz Hrvatske (82 %) i Srbije (88 %), a najniži je postotak zabilježen u Češkoj (56 %).
Prosječno šest od deset klijenata na tržištu SIE redovito se koristi digitalnim bankarskim kanalima. Predvodnica je Češka s gotovo 90 % korisnika, a u Hrvatskoj digitalnim se kanalima koristi 44 % ispitanika. Iako su godišnje stope rasta za ukupno korištenje digitalnih kanala poprilično skromne, rast je kontinuiran. Pridonio mu je snažan porast korištenja mobilnoga bankarstva, pogotovo u jugoistočnoj Europi, gdje se mnogo klijenata oslanja isključivo na mobilne telefone za svoje digitalne bankarske potrebe. Gotovo jedan od tri ispitanika u Srbiji koji su se u proteklih šest mjeseci koristili digitalnim bankarskim kanalima, to je činio isključivo mobilnim telefonom, a isto vrijedi i za oko 16 % korisnika digitalnih bankarskih kanala u Hrvatskoj.
Ispitanika koji se koriste isključivo digitalnim uslugama te istovremeno ne posjećuju poslovnice na hrvatskom je tržištu 10 %, a za pristup tim uslugama njih nešto manje od polovine (44 %) koristi se kombinacijom mobilnih i PC/Mac uređaja. Slijede ih ispitanici koji najviše upotrebljavaju PC/Mac (35%), a najmanje je onih koji se koriste isključivo mobilnim uređajima za pristup digitalnim uslugama (16 %). Zdenka Rupčić

Hrvatska jedna od zemalja u okruženju s najvećim segmentom klijenata koji isključivo posjećuju poslovnice
Prema istraživanju među korisnicima digitalnih usluga, vidljiv je porast onih koji se sa zaposlenicima banke vole povezivati preko telefona, chata ili videopoziva. Iako je Hrvatska jedna od zemalja u okruženju s najvećim segmentom klijenata koji posjećuju poslovnice, vidljiv je i najbrže rastući broj klijenata koji kombiniraju odlazak u poslovnicu i digitalne usluge. Takav pristup raširen je najviše u Austriji i Češkoj, gdje je više od 60 % ispitanika na ta dva tržišta odlazilo u poslovnice i koristilo se digitalnim uslugama svoje matične banke u proteklih šest mjeseci.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

POTICANJE POLJOPRIVREDNO-PRERAĐIVAČKOG SEKTORA

Za ruralni razvoj krediti od 50.000 do čak milijun eura

2

HRVATSKE ZRAČNE LUKE

Broj putnika veći 8,8 posto

3

NJEMAČKO GOSPODARSTVO

Nijemci ne očekuju jaču recesiju