Zdravlje
POLASKOM U ŠKOLU MIJENJAJU SE PREHRAMBENE NAVIKE

Doručak je najvažniji obrok
Objavljeno 2. rujna, 2019.

S prvim se školskim zvonom zacijelo mijenjaju i prehrambene navike djeteta. Glavni se obroci često konzumiraju u dugim vremenskim razmacima te je neobično važno osigurati školarca hranjivom užinom. Međuobroci koji se konzumiraju tijekom odmora izrazito su važni za koncentraciju i funkciju mozga. Određeni su međuobroci idealan izvor kalcija i željeza, nutrijenata koji su iznimno važni u razvoju djeteta, što je posebno pogodno, te su sastavni dio školskog života i odgovaraju njihovim zahtjevima za okusom. U međuobroke bogate kalcijem ubrajaju se jogurt, sladoled, mlijeko, energetske pločice obogaćene kalcijem, mliječne čokolade te svježi sir i sirni namazi s integralnim kruhom. Dobar su izvor željeza orašasti plodovi, sjemenke suncokreta i sušeno voće. Prvi je jutarnji obrok od izrazite važnosti za djecu, posebice onu školske dobi. Djeca koja doručkuju pokazuju znatna poboljšanja u standardiziranim testovima te povećanu sposobnost koncentracije u razredu, također su zainteresiranija za rad i kreativnija. Zajutrak ujedno poboljšava sposobnost kontrole tjelesne mase, odnosno smanjuje opasnost od pretilosti. Naime, preskakanje tog obroka stvara osjećaj izrazite gladi, što rezultira prekomjernim unosom kalorija kasnije. Osim toga, preskakanje doručka povećava rizik od karijesa u djece.

Tijekom djetinjstva posebno je važno stvaranje pravilnih prehrambenih navika, a u pubertetu je povećana potreba za gotovo svim nutrijentima zbog ubrzanog rasta i razvoja. Pretilost djece danas postaje globalni problem, a nepravilna prehrana u djetinjstvu nerijetko uvjetuje pojavu bolesti u odrasloj dobi. Stoga je potrebno ograničiti konzumiranje zaslađenih namirnica i konzervirane hrane, a treba povećati količinu svježeg voća i povrća, mliječnih proizvoda te proizvoda od punog zrna žitarica. Također je uputno smanjiti količinu masnoća i soli. Udjel masnoća ne bi smio biti veći od 30 posto dnevnih energetskih potreba.

Preporučuje se da djeca do desete godine imaju obroke svakih 4-5 sati, kako bi se osigurala potrebna glukoza nužna za rad mozga i živčanog sustava (s obzirom na to da je dječja jetra manja od jetre odraslog čovjeka, pa je manja i rezerva glikogena).

Hranjenje je jedan od najsnažnijih životnih užitaka, a privlačnost slatkog okusa kod djece je urođena i jedinstvena. Slatka se hrana stoga ne smije davati kao nagrada jer se tako stvara pogrešan dojam o njoj. J.Kn.
Zdrava užina
Voće, Sušeno voće, Voćni sokovi, Voćni kolači, kompoti, Pločice sa žitaricama, Orašasti plodovi, Voćni jogurti, Mliječni deserti (sladoled, puding), Žitarice, integralni keksi Temeljne preporuke

Doručak je najvažniji dnevni obrok. U školi treba konzumirati kvalitetan obrok ili užinu koja će osigurati koncentraciju potrebnu za praćenje nastave. Dnevno treba konzumirati 5-6 obroka. Dnevno valja konzumirati pet ili više serviranja raznobojnog i raznovrsnog voća i povrća. Slatkiše i grickalice zamijeniti svježim i sušenim voćem te energetskim pločicama i žitaricama. Mlijeko i jogurt namirnice su koje su posebno važne za djecu i adolescente te ih valja konzumirati 2-3 puta.
Možda ste propustili...

UČINITE MALI PREDAH OD TEŠKIH JELA I ZAČAS PRIPREMITE ZDRAV, JEFTIN I HRANJIV OBROK

Vrijeme je da zavolite salate - zdrave, zasitne, ukusne, a vrlo jednostavno ih pripravljamo

RAZMISLITE O ŽELJAMA I ZADAJTE SI IZVEDIVE CILJEVE

Hodanje i vožnja biciklom izvrsni za vraćanje u formu

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

ŠEST NAMIRNICA ZA ZDRAVLJE PROBAVNOG SUSTAVA

Prirodni čistači organizma

2

UČINITE MALI PREDAH OD TEŠKIH JELA I ZAČAS PRIPREMITE ZDRAV, JEFTIN I HRANJIV OBROK

Vrijeme je da zavolite salate - zdrave, zasitne, ukusne, a vrlo jednostavno ih pripravljamo

3

STUDIJA DOBROBITI KRETANJA

Čak je i malo vježbanja povezano s dužim životom