Autoglas
USPJEH BOSCHA I DAIMLERA

Odobrenje za parkiranje bez vozača i ljudskog nadzora
Objavljeno 30. srpnja, 2019.

Bosch i Daimler došli su do prekretnice na putu do automatizirane vožnje jer su dobili odobrenje nadležnih tijela u pokrajini Baden-Württemberg za svoj sustav automatiziranog parkiranja u parkirnoj garaži Muzeja Mercedes-Benz u Stuttgartu. Automatiziranoj se usluzi parkiranja pristupa preko aplikacije za pametni telefon te za nju nije potreban vozač za slučaj sigurnosti. To ju čini prvom potpuno automatiziranom funkcijom parkiranja u svijetu SAE razine četiri, koja je dobila službeno odobrenje za svakodnevnu uporabu.

Suradnja Boscha i Daimlera dovela je do stvaranja sveobuhvatnog sigurnosnog koncepta s odgovarajućim kriterijima za testiranje i dobivanje odobrenja, koji se mogu primijeniti i neovisno o ovom probnom projektu. Razvojni su inženjeri u okviru koncepta odredili način na koji vozilo bez vozača otkriva pješake i druge automobile na putu i pouzdano se zaustavlja kada naiđe na prepreku. Uspostavljena je i sigurna komunikacija među svim komponentama sustava i poduzeti su koraci za osiguravanje pouzdane aktivacije manevra parkiranja. To izgleda ovako: Dovezite se do parkirne garaže, izađite iz vozila i pošaljite ga na parkirno mjesto jednostavnim dodirom zaslona pametnog telefona. Za automatiziranu uslugu parkiranja nije potreban vozač. Kada vozač napusti parkirnu garažu kako bi obavljao svoje poslove, automobil se odvozi na dodijeljeno parkirno mjesto, gdje se i parkira. Zatim se automobil vrati na mjesto gdje je bio ostavljen na potpuno jednak način. Postupak se temelji na međudjelovanju inteligentne infrastrukture parkirne garaže iz Boscha i tehnologiji za motorna vozila iz Mercedes-Benza.

Boschevi senzori u parkirnoj garaži nadziru prolaz za vožnju i njegovo okruženje te pružaju informacije potrebne za navođenje vozila. Tehnologija u automobilu pretvara naredbe koje je uputila infrastruktura u manevre vožnje. Na taj se način automobili sami mogu voziti uz rampe i niz njih te se premještati između katova parkirne garaže. Ako senzori infrastrukture otkriju prepreku, vozilo se na vrijeme zaustavlja.

S razvojem potpuno automatiziranog parkiranja bez vozača Bosch i Daimler su započeli 2015., a u ljeto 2017. njihovo je probno rješenje u parkirnoj garaži Muzeja Mercedes-Benz u Stuttgartu došlo do važne prekretnice. Automatizirana usluga parkiranja u stvarnim uvjetima, s vozačem i bez njega za volanom, prvi je put predstavljena javnosti. Dobivanje završnog odobrenja nadležnih tijela buduća je velika prekretnica za tvrtke Bosch i Daimler.
M.Bu.