Zdravlje
ISTRAŽIVANJE NUTRICIONISTA

Obilnim se doručkom mogu topiti kilogrami
Objavljeno 29. srpnja, 2019.
Stara poslovica kaže kako je doručak najvažniji obrok u danu, a čini se da je to sada dokazala i znanost, posebice kad su u pitanju ljudi koji se bore s viškom kilograma. Naime, znanstvenici s američkog sveučilišta Virginia Commonwealth nedavno su ustvrdili kako bi u nastojanju pojedinca da izgubi višak kilograma veliku ulogu mogao imati obilan doručak, koji smatraju najvažnijim obrokom - prenijeli su britanski mediji. Nakon nekoliko mjeseci, skupina pretilih žena koje su samo tijekom doručka konzumirale polovinu dnevno preporučenih kalorija postigle su bolje rezultate u mršavljenju od skupine koja je tijekom jutra konzumirala manju količinu hrane, a samim tim i kalorija.

Znanstvenica koja je vodila istraživanje, dr. Daniela Jakubowicz, na konferenciji održanoj u San Franciscu, izvijestila je kako je zajedno s kolegama zamijetila da manje obilan doručak poslije potiče želju za većim količinama hrane.

Dr. Jakubowicz već 15 godina svojim pacijentima preporučuje konzumiranje obilnog doručka koji čini 610 od ukupno 1240 preporučenih dnevnih kalorija, uz manji udjel masnoća i 58 grama ugljikohidrata i proteina. Druga skupina koja je sudjelovala u njezinu istraživanju konzumirala je doručak koji je činilo samo 290 kalorija, od čega sedam grama ugljikohidrata. Prva je skupina za ručak konzumirala 395, a za večeru 235 kalorija. Nakon četiri mjeseca skupina koja je konzumirala manje ugljikohidrata (druga) izgubila je prosječno više kilograma u odnosu prema skupini koja je dobivala obilan doručak. No nakon osam mjeseci, situacija se izmijenila u korist grupe koja je konzumirala obilniji doručak. I nakon daljnjih nekoliko mjeseci grupa s obilnijim doručkom nastavila je gubiti kilograme. Dr. Jakubowicz je rekla kako su joj pacijenti koji su dobivali obilniji doručak kazali da su tijekom cijeloga dana osjećali manju glad i manju potrebu za hranom.

I u Britanskoj zakladi za nutricionizam vjeruju da osobe koje konzumiraju manje obilan doručak, siromašan ugljikohidratima, ogladne mnogo prije ručka, zbog čega između obroka najčešće posežu za hranom prepunom masnoća i šećera, poput keksa, krofni ili kolača. Hina
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana