Autoglas
ZALJUBLJENICI

Međunarodna karavana spačeka dolazi u Osijek
Objavljeno 23. srpnja, 2019.
Zahvaljujući Sandri Kovačević i Zvonimiru Lendvayu, avanturistička ruta koja starta u Samoboru imat će cilj pet dana poslije u Osijeku

I Osječani će imati svoje predstavnike na 23. svjetskom susretu spačeka, koji idućeg utorka počinje u Samoboru. Riječ je Sandri Kovačević i Zvonimiru Lendvayu, dugogodišnjim zaljubljenicima u Citroenove legendarne automobile, koji će svojim spačekom osječkih registracija put Samobora za vikend, kako bi se sve pripremilo za više od 12.000 sudionika iz svih krajeva svijeta. Do 6. srpnja prijavljeno je 597 automobila iz Francuske, 370 iz Njemačke, 174 iz Nizozemske, 122 iz Belgije, nešto manje od 100 iz Velike Britanije. Očekuje se da će do zaključenja prijava taj broj znatno narasti.

Sandra i Zvonimir članovi su samoborskog kluba 2CV Citroen sa sjedištem u Samoboru. Osim za pomaganje u organizaciji zahtjevnog susreta, na kojem će se pojaviti više od 3000 vozila, zaduženi su i za organizaciju osječkog dijela. Naime, nakon susreta organizirat će se dvije višednevne avanturističke vožnje, jedna prema Jadranu, a druga prema istoku Hrvatske. U toj drugoj završnica vožnje, u kojoj će sudjelovati više od 60 automobila s posadama iz Australije, Nizozemske, Njemačke, Francuske, Belgije i s Novog Zelanda, bit će upravo u Osijeku. Očekuje se da bi nakon Vrbovca, Siska, Požege i Đakova spačekisti u Osijek trebali doći u petak, 9. kolovoza.

Prilika za Osijek
- Završnica je trebala biti u Đakovu, ali smo čelne ljude kluba uvjerili da to bude Osijek. Kada su vidjeli Kopiku i prostor katakombi, gdje će sudionici biti smješteni, ali i Tvrđu te središte Osijeka, oduševili su se. Bit će to prilika da Osječani vide spačeke, ali i da nekoliko stotina stranih državljana upozna sve ljepote Osijeka. Riječ je o hedonistima koji vole putovati svijetom, pa tko zna, možda im se Osijek svidi, pa mu se vrate - kaže Lendvay. "Iznenadio nas je broj prijavljenih za kontinentalnu rutu, jer smo mislili da će većina ići na Adriatic rutu. Stoga smo još više zapeli da Osijek predstavimo u najboljem svjetlu", dodaje Sandra.

Zvonimir i Sandra već su bili na susretima spačeka, poput onog od prije nekoliko godina u Češkoj. "Tamo je također bilo oko 3500 automobila, to je Woodstock. posvuda šereni spačeki, grbavi, hrđavi, ulickani, atmosfera odlična, ma prava fešta za ljubitelje spačeka. Bilo je više od 10.000 sudionika i ni jedan incident, to je dovolno reći. Normalo je na ovakvim susretima da se organizira ‘pijaca‘ na kojoj se prodaju, kupuju ili razmjenjuju dijelovi spačeka, bilo je cjenkanja, jedna opuštena atmosfera", kaže Lendvay.

Osječke boje
- Na susrete idemo plavo-bijelim spačekom, u bojama Osijeka, jer je jedino on trenutno, od desetak automobila koje imamo, registriran. Ima motor od 602 kubika. Kada smo odlučili staviti ga na cestu, bio je potpuno rastavljen, a onda smo ga mjesecima pomno, nabavljajući potrebne dijelove, sklapali. I zadovoljni smo učinjenim, jer se sada spačekom možemo uputiti u bilo koji kraj Europe. Proizveden je 1987., tako da ga možemo smatrati dječarcem, za razliku od većine onih koji će se pojaviti u Samoboru.

- Vožnja spačekom nešto je što se treba probati, jer tek tada upoznate ljepotu tog automobila. Odmah se primjećuje meki ovjes, čuje se zvuk motora kako kuca ispod nogu, vjetar u kosi, otvoreni prozori. Naravno, nema tu jurnjave, jer spaček ne traži brzinu, nego uživanje u vožnji. I potrošnja je super - oko pet litara na otvorenoj cesti - dodaje Lendvay, čija je ljubav prema spačecima počela dok je još bio dijete. "Uvijek sam govorio da ću jednoga dana ja to voziti. I tako je i bilo, ne samo jedan, puno njih! U prvom razredu imao sam malu igračku - Citroen CX Palace iz 1977. - to mi je bio najdraži autić, tu je sve krenulo. Prvog spačeka uzeo sam prije 15-ak godina, a prije toga sam imao Dyanu (1993.), GS i CX. Ne zamaram se brojkama, ali vozio sam više od 20 automobila."

Sandra i Zvone skrbe se danas o desetak automobila, a osim spačeka imaju i tri Amija. Ti ostali su neregistrirani, no to ne znači da više neće juriti cestom. Čekaju na svoj red renoviranje u nekoj od osječkih garaža, a majstori od mehanike isključivo su njih dvoje, ne ustručavajući se do lakta biti zaprljani. Kod zahtjevnijih mehaničarskih radova pomažu im i prijatelji iz Đakova, Cerne, Beograda i Samobora.

Milan Bugarić
// PROLJETNA KUPNJA //
PETODNEVNO LUDILO MOŽE POČETI
Susret spačekista u Samoboru traje od 30. srpnja do 4. kolovoza, a potom kreću dvije petodnevne avanturističke rute. Riječ je o najmasovnijem okupljanju vozača i simpatizera Citroënova legendarnog automobila 2CV, popularno zvanog spaček, koje se neprekidno održava od 1975. Organizira ga Hrvatski 2CV Citroën klub, sa sjedištem u Samoboru, koji već 20 godina okuplja vozače popularnih spačeka, ali i Dyana, Meharija i drugih Citroënovih retrovozila, u kojima su proputovali zavidan dio Europe i svijeta. Klub je član ACI-ja (Amicale International Citroën), međunarodne udruge Citroënovih klubova u svijetu sa sjedištem u Parizu.

- Dobiti organizaciju ovakvog događaja golemo je priznanje, ali i odgovornost, jer nam dolaze spačekisti iz cijelog svijeta i želimo im predstaviti ne samo Samobor nego i druge posebnosti naše zemlje - kaže Goran Skrbin, predsjednik kluba.
KAMP S KOMPLETNOM INFRASTRUKTUROM
Posjetiteljima će u Samoboru biti na raspolaganju kamp s kompletnom infrastrukturom, komercijalna zona s prodajnim dijelom za trgovce rezervnih dijelova i suvenira. Kamp je smješten na deset minuta laganog hoda od središta Samobora. Uz ponudu hrane i pića, tu je i izbor originalnog vozila, vožnje spretnosti spačekom, 2CV buvljak, večernji koncerti, gastrokorneri s promocijom hrvatskih regija kroz glazbeni dio te mnogo drugih zanimljivosti. Nakon završetka susreta bit će predstavljen domaćin 24. svjetskog susreta, 2021. godine, i kandidat za organizaciju 25. svjetskog susreta spačeka, 2023.
Možda ste propustili...