Objavljeno 23. srpnja, 2019.
Vožnja nove Mazde 3 Hatchback rafinirana je i poboljšana u svakom pogledu, nudi puno zabave, ali i komfora u vožnji
Ako ste ikad poželjeli voziti automobil sa svom mogućom opremom, onda definitivno sjedite u Mazdi 3. Puni naziv testnog modela je Mazda 3 Hatchback 2.0 G122 COM+/SO/PR/ST/TE. Naravno, riječ je o najnovijoj Mazdi 3, ali opremljenoj svim paketima opreme koju je ovaj japanski proizvođač automobila namijenio tom modelu.
Prije nekoliko godina imali smo priliku voziti tada aktualnu Mazdu 3 koja nas je već i tada više nego ugodno iznenadila. Međutim, usporedbe s novom Mazdom 3 Hatchback pokazuju koliko je Mazda napravila posla i koliko je visoko podignula letvicu novim modelom. Nova Mazda 3 Hatchback u svakom je pogledu ozbiljniji, ljepši, moćniji, a na kraju i kvalitetniji automobil.
Krenimo od vanjštine. Ona jasno svojim izgledom snažno vuče na najnoviju Mazdu 6, što nikako nije mana nego prednost. Jasno, razlike u veličini su očigledne, no laik bi teško prepoznao sprijeda o kojem je vozilu riječ.
Mišićav nastup
Uska svjetla, velika rešetka hladnjaka i skladne linije odlike su koje ovaj automobil čine privlačnim. Ista filozofija prati bočne linije, a sve skupa završava jednim od najprivlačnijih stražnjih krajeva. Stražnji kraj pomalo podsjeća na kakav sportski coupé, a snažan, mišićav nastup karakteriziraju i specifična svjetla. Mazda 3 Hatchback stigla nam je u već popularnoj crvenoj boji. Ta boja toliko je privlačna da ju mnogobrojni i specifično navode – Mazda crvena. Ovom modelu stoji izvrsno, priču zaokružuju i privlačni naplatci.
Otvaranjem vrata nastupa potpuno oduševljenje. Naime, iako vanjština donosi puno toga novog, malo što će vas pripremiti na temeljito izmijenjenu unutrašnjost nove Mazde 3.
Nova unutrašnjost
Ponovno, po uzoru na veću Mazdu 6, unutrašnjost ispred vozača donosi poludigitalnu komandnu ploču. Ona se sastoji od zaslona koji prikazuje kazaljke i fizičkih kazaljki. Iako nema bogate mogućnosti kao neki potpuno digitalni virtualni kokpiti, ništa joj ne nedostaje, a pruža sve one informacije koje vozaču mogu zatrebati, a uz vrhunsku čitljivost i jasan prikaz. Materijali su svuda meki, kvalitetni, luksuzni. Nema tog detalja za koji bismo rekli da nosi neki kompromis. Taj dojam svakako je i zbog bogate opreme, a koja uključuje i kožna sjedala. Središnjim grebenom dominira zaslon i kontrole klime, ali i vješto izvedena ventilacija koja je jedinstvena za ovaj model. Veliki prtljažnik, kao i komotna unutrašnjost, pridonose komforu vozača i putnika. Informacijsko-zabavnim sustavom upravlja se lako i intuitivno s pomoću kontrola na središnjoj konzoli, a pohvalno je kako s testnim modelom stiže i odlična navigacija.
Motor radi gotovo nečujno i bez vibracija, a i uz mali pritisak papučice gasa lako i živahno vrti se do visokih okretaja. Iako ima 122 KS, dvolitreni atmosferski benzinski motor vozi kao kakav "turbak". Snage ima napretek, a uz to u višim okretajima nudi i privlačan zvuk. Vožnja s novom Mazda 3 Hatchback potpuno je drugačije iskustvo od starog modela. U svakom je pogledu rafinirana i poboljšana, nudeći puno zabave, ali i komfora u vožnji. Cijena testnog modela premašuje 190.000 kuna, no to je fer cijena s obzirom na sve što taj automobil nudi.
Milan Bugarić
Obilje tehnologije
Mazda 3 Hatchback obiluje tehnološkim rješenjima kako onim zabavnim, tehničkim, tako i onim sigurnosnim. Sve danas što vam je potrebno iz područja zabave nalazi se u automobilu, a iz sigurnosnog aspekta Mazda 3 Hatchback opremljena je brojim elementima pasivne i aktivne sigurnosti. Upozorenja na druga vozila, brzinu, kamere za parking, senzori, head-up display i brojni drugi elementi su tu. Paljenjem motora postajemo svjesni i naprednih tehnoloških rješenja u tehničkom smislu. Radi gotovo nečujno i bez ikakvih vibracija.
190.000
kuna cijena je testnog vozila
s obiljem opreme
122
konjske snage isporučuje dvolitreni atmosferski benzinski motor
Informacijsko-zabavnim sustavom upravlja se lako i intuitivno s pomoću kontrola na središnjoj konzoli