Autoglas
AUDI SPORT

RS - Snažan karakter, visoke performanse i individualnost
Objavljeno 23. srpnja, 2019.
Od 1994. godine do danas Audi Sport ukupno je predstavio 25 RS modela

Prije 25 godina na tržištu je predstavljen prvi Audijev RS model - Audi RS 2 Avant. Do danas ukupno je predstavljeno 25 RS modela, a ove je godine predstavljeno šest dodatnih inovacija, od kojih su dva potpuno nova RS modela.

Mnogi od njih su pioniri u njihovim tržišnom segmentima i predvodnici tehničkih inovacija – to vrijedi za Audi RS 4 Avant s moćnim biturbo V6 motorom prije 19 godina i jednako za model TT RS i njegov višestruko nagrađivani, snažni pet cilindrični motor u najnovijoj inačici.

Godine 1994., Audi RS 2 Avant (232 kW/315 KS) sa svojim četiri-ventilskim, pet-cilindričnim motorom, koji se od tada koristi, napisao je prvo poglavlje RS priče. Godine 1999. godine, Audi RS 4 Avant predstavljao je novu dimenziju u smislu snage u srednjoj klasi. Ispod poklopca sav posao je obavljao V6 motor zapremine 2,7 litara, s pet ventila po cilindru i biturbo prednabijanjem, kao i u modelu S4. Godine 2005. slijedila je druga generacija RS 4 modela, s raznim inovacijama, od kojih su mnoge potekle iz motosporta. Među njima se ističe V8 motor sa snagom od 309 kW (420 KS). Godine 2007. godine ovaj je motor također ugrađen u prvoj generaciji modela Audi R8. Ovjes je nudio najnoviju generaciju stalnog pogona na sve kotače, kao i Dynamic Ride Control sustav kontrole tvrdoće ovjesa, koji je prvi put korišten 2002. u modelu RS 6. Godine 2008. pojavio se model RS 6 Avant, sportski automobil u obliku nenametljivog poslovnog karavana. Tri godine poslije RS 3 Sportback s pet-cilindričnim motorom razvijao je snagu od 340 KS te je RS filozofiju donio u kompaktnu klasu.

Godine 2013. model RS Q3 otvorio je još jedan tržišni segment kao prvi kompaktni SUV. Pokretan je s poprečno ugrađenim 2,5-litrenim pet-cilindričnim motorom, koji se koristi u modelima TT RS i RS 3. S manje od 50 centimetara dužine, ovaj je motor bio jako kompaktan. To je učinilo da ovaj motor dugog hoda klipova (provrt x hod, 82,5 x 92,8 milimetara) bude savršen za poprečnu ugradnju.

U početku je razvijao snagu od 228 kW (310 KS), ali ona se od kraja 2014. povećala na 250 kW (340 KS). Performanse modela RS Q3, koji je uslijedio 2016., čak su dosegle 270 kW (367 KS).

Pripremio: Milan Bugarić
// premijera //
Izvanredni turbomotori
RS modeli imaju izvanredne turbomotore s neumoljivim petcilindrašima snažne tradicije marke s četiri prstena. Tijekom 1980-ih oni su pokretali Audijeve reli automobile, touring automobile i serijski proizvedene modele. Prvi RS model, RS 2 iz 1994., također je imao takav motor. Ovaj petcilindrični agregat doživio je povratak 2009. godine u modelu Audi TT RS.
Možda ste propustili...

CX-80 UDOBNOST, PRAKTIČNOST I SVESTRANOST

Nova perjanica Mazde sa 7 udobnih sjedala

JANICA KOSTELIĆ SUVOZAČICA DVOSTRUKOG POBJEDNIKA WRC RALLYJA CROATIA

Prvakinja asistirala - prvaku