Novosti
POVEĆATI SREDSTVA ZA TURISTIČKU PROMOCIJU

Počinje kampanja za poticanje domaćih turista na putovanja u svojoj zemlji
Objavljeno 23. srpnja, 2019.

Za zadržavanje pozicije Hrvatske na turističkom tržištu i uspješnu borbu s konkurentskim zemljama nužno je već iduće godine povećati sredstva za turističku promociju za europska tržišta te proširiti aktivnosti na više dalekih tržišta, poručuje direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.


"Povećanje sredstava za promociju iduće godine znači veća ulaganja na tržištima kroz udruženo oglašavanje, strateška partnerstva, marketinške kampanje i posebne prezentacije, a kako osim europskih postupno i sustavno obrađujemo i druga, pogotovo daleka tržišta, i na njih ćemo se u idućim godinama jače usmjeriti", kaže Staničić za Hinu. Ove je godine, kao i prošle, fokus na Kini, gdje je HTZ u Šangaju lani otvorio predstavništvo i gdje će u studenom nastupiti na sajmu China International Import Expo. U studenome slijedi i promocija u Dubaiju i Abu Dabiju, a prije toga u rujnu sa Slovenskom turističkom organizacijom u Seoulu i Tokiju te samostalno u listopadu u Singapuru. Među dalekim tržištima važnima za hrvatski turizam ove godine Staničić izdvaja još SAD, Južnu Koreju, Kanadu, Japan i Australiju. Sa svih tih tržišta u prvih šest mjeseci zabilježen je rast i na njima će nastaviti s aktivnosti i u idućim godinama, a u planu je i promocija u Indiji i Južnoj Americi.


Osvrnuvši se na europska tržišta, Staničić kaže da je s većine ove godine ostvaren bolji promet ili jednak lanjskom, dok se kod manjeg dijela tih tržišta pokazuje blagi zaostatak za lanjskim rezultatima, no kako su udarni tjedni srpnja i kolovoza pred nama, više će o tome moći reći u rujnu. Vjeruje da rezultatima pridonose i promotivne marketinške kampanje HTZ-a i suradnja s PR agencijama, čije uspješnosti, kako kaže, potvrđuju i interni HTZ-ovi evaluacijski programi tržišnih istraživanja. "Iz posljednjeg istraživanja provedenog na osam najvažnijih tržišta - Njemačka, Austrija, Velika Britanija, Italija, Švedska, Francuska, Nizozemska i Poljska - vidljivo je da je svjesnost o turističkom brendu Hrvatske od 2013. do 2018. narasla s 57 posto do razine od 72 posto. Istovremeno, razumijevanje brenda i onoga što turistička Hrvatska konkretno nudi u istom je razdoblju naraslo s razine od 25 posto do razine od 31 posto", iznosi Staničić. Procjenjuje da, ako se ti postoci pretvore u apsolutne pokazatelje, na tih osam tržišta imamo oko 18 milijuna novih potencijalnih posjetitelja sada svjesnih brenda turističke Hrvatske.
Staničić najavljuje da će HTZ do kraja godine provesti kampanje za posezonu na više europskih tržišta. "U suradnji s Ministarstvom turizma HTZ priprema i posebnu kampanju za domaće tržište, čiji je cilj poticanje putovanja domaćih turista po Hrvatskoj već ove posezone", iznosi Staničić. H
FOKUS NA DALEKA TRŽIŠTA
Za jesen ove godine (u rujnu ili listopadu) Kristjan Staničić najavljuje otvaranje ureda predstavništava HTZ-a u Los Angelesu i Seulu, za koje je u tijeku provedba potrebnih pravnih postupaka za otvaranje, kao i pokretanje postupaka vezanih uz formalizaciju radnog statusa odabranih direktora. Ističe da su ove godine daleka tržišta znatno pridonijela ukupnim polugodišnjim turističkim ostvarenjima, s udjelom od gotovo 20 posto u dolascima i 10 posto u noćenjima. To, po njemu, opravdava HTZ-ovu strategiju snažnijeg marketinškog fokusa na daleka tržišta, čime se dijelom smanjuje ovisnost hrvatskog turizma o tradicionalnim, većinom europskim tržištima te potiče promet u pred i posezoni, jer turisti s tih tržišta tada najviše i dolaze. "U planu je i ured predstavništva HTZ-a u Madridu, koji je nekada postojao, a pripremne radnje za taj ured počet će nakon donošenja službene odluke Sabora HTZ-a u prosincu. Španjolsko tržište je važno i veliko, s kojeg se godišnje ostvari oko 20 milijuna putovanja u inozemstvo, a i sjedište Svjetske turističke organizacije je u tom gradu", kaže Staničić.
Možda ste propustili...