Autoglas
KRAJ JEDNE ERE

Prošloga tjedna posljednja je VW buba napustila tvornicu
Objavljeno 16. srpnja, 2019.
Posljednji primjerak ostat će u Volkswagenovu muzeju u meksičkom gradu Puebli

Četvrtak, 11. srpnja, ostat će sa sjetom zapamćen među ljubiteljima Volkswagenove ikone - bube. Toga je dana, naime, posljednja buba sišla s proizvodne trake u Volkswagenovoj tvornici u Puebli u Meksiku. Ovaj se automobil, koji je postao svjetskom kulturnom ikonom, proizvodio gotovo 40 godina, objavio je Volkswagen u srijedu. Njemački proizvođač automobila svečano je obilježio kraj proizvodnje bube, auta koji je zaradio mjesto u popularnoj kulturi zbog svojeg jedinstvenog oblika i odanih fanova koji su voljeli njezin zrakom hlađeni stražnji motor, njezinu reputaciju da je neuništiva i slavni status nakon niza holivudskih filmova u kojima ima glavnu ulogu ("Herbie"). "Nemoguće je zamisliti gdje bi Volkswagen bio bez bube", rekao je predsjednik i izvršni direktor Volkswagenove grupe u Americi u priopćenju za medije. "Premda joj je kucnuo čas, zauvijek ćemo poštovati ulogu koju je taj auto odigrao u evoluciji našeg brenda".

Buba je prvi put uvezena na sjevernoamerička tržišta iz Njemačke 1949 godine. Gotovo pet milijuna primjeraka prodano je u Sjedinjenim Državama, što je činilo oko četvrtinu od prodanih 21,5 milijuna buba diljem svijeta. Volkswagen je potkraj 1990-ih uveo redizajniranu bubu novim generacijama vozača i prodao više od 1,2 milijuna primjeraka diljem svijeta. Treća, sadašnja generacija buba izišla je na tržište 2011. godine.

Bubu je 1930. godine izvorno dizajnirao legendarni inženjer Ferdinand Porsche prema nalogu Adolfa Hitlera, koji je želio jeftin i praktičan auto za masovnu proizvodnju dostupan njemačkom narodu. Porsche će poslije priznati da je temeljnu zamisao o konstrukciji Volkswagena, odnosno poslije proslavljene bube, preuzeo od svoga zemljaka Hansa Ledwinke, konstruktora koji je radio za češku Tatru. I uistinu, prva je buba u mnogim detaljima bila slična Tatri V570.

Sve bube nastale nakon prvog redizajna proizvedene su u tvornici u Puebli i otamo distribuirane diljem svijeta. Posljednji automobil proizveden - denim blue kupe - ostat će u Volkswagenovu muzeju u Puebli. Tvrtka će uskoro početi proizvoditi kompaktne sportske automobile dizajnirane za sjevernoameričko tržište.

Hina
Herbie zaslužan za popularnost
Dizajn VW bube zadobio je međunarodnu slavu šezdesetih i sedamdesetih godina u filmovima s Herbiejem, trkaćim automobilom koji misli svojom glavom. Bio je popularan i u supkulturama šezdesetih, koje su hvalile male, praktične, ali i estetske kvalitete bube. Proizvodnja bube je prekidana, pa ponovno oživljavana u nekoliko navrata tijekom sedam desetljeća.
Možda ste propustili...