Regija
USKORO GRAĐEVINSKA DOZVOLA

Novim mostom kod Križnice siguran put za pješake i vozila
Objavljeno 11. srpnja, 2019.
Trebat će osigurati sredstva za učvršćenje obale, sanaciju šteta od erozije te očuvanje nosećih stupova mosta
PITOMAČA - Mještani Pitomače i malog mjesta Križnice nestrpljivo čekaju gradnju novog mosta preko Drave koji bi donio mnoge prednosti i olakšanja.Veliki koraci su učinjeni i gradnja će uskoro početi. Naime, generalni direktor Hrvatskih voda Zoran Đuroković održao je početkom tjedna u Pitomači radni sastanak sa saborskim zastupnikom Josipom Đakićem, županom Igorom Androvićem, zamjenikom virovitičkog gradonačelnika Damirom Marenićem i načelnikom općine Pitomača Željkom Grgačićem te ravnateljem Županijske uprave za ceste Brunom Perkecom s jednom od glavnih tema - gradnjom novog mosta na rijeci Dravi, na Križnici. Budući most bit će smješten uzvodno od skelnog prilaza, u blizini postojećeg visećeg pješačkog mosta. Most će biti ukupne duljine 134,90 metara i širine 8,85 metara. Uz kolnik, širine šest metara, obostrano će biti smještene pješačke staze. Njegovom gradnjom bit će omogućen siguran prolaz pješacima, biciklistima, motociklistima... Danas je situacija dosta nezgodna, naime ako se ne koristi skela, svi idu starim visećim mostom na vlastitu odgovornost. Novi most omogućit će i promet vozilima koja su sada ovisna o skeli, a ona o vodostaju rijeke Drave i vremenskim prilikama.

– Most se nalazi na iznimno nepovoljnom morfološkom profilu nestabilne obale. Dugi niz godina su se radili odgovarajući zahvati, ali oni kamenim nabačajem nisu uspjeli stabilizirati to područje. Primjetna je velika erozija. Vodena snaga rijeke Drave na tom području je iznimna, no unatoč tome gradnja mosta nije upitna. Hrvatske vode naručit će odgovarajuću projektnu dokumentaciju, koja će sagledati širi potez uređenja rijeke Drave, stabilizacije i uzvodnog područja, kao i samog mosta, tako da gradnja budućeg mosta ne bude opterećena djelovanjem vodenih sila. To bi se trebalo riješiti posebnim vodnim građevinama, koje će smiriti vodu i osigurati minimalnu eroziju stupova mosta u budućnosti te zaštititi desnu obalu rijeke koja je do sada bila trajno ugrožena. Napravit ćemo koordinirani projekt, dogovor je najkasnije do kraja godine. Do sada je bilo pokušaja, ali nikad ovako sustavnih, za rješavanjem ove problematike. Upravo tako odgovaramo na potrebe Virovitičko-podravske županije, daljnjeg razvoja stabilizacije obale rijeke Drave i konačno, omogućavanje gradnje mosta – naglasio je Đuroković. Potporu kompletnom rješavanju problematike i gradnje mosta na Križnici dao je i saborski zastupnik Đakić. Istaknuo je kako je riječ o završnim koracima u dobivanju građevinske dozvole za gradnju mosta, ali i pribavljanju potrebnih sredstava za ovaj važan projekt.

– Pet godina traje izrada dokumentacije, snimanje terena i uklanjanje razloga koji su ometali gradnju. Danas smo ustanovili da postoji erozija obale i dna u matici, koja je najžešća na ovom području u rijeci Dravi. Saznali smo da će sve vodene sile koje se stvaraju u dijelu na kojem bi u budućnosti trebao biti most, biti otklonjene zajedničkim aktivnostima Hrvatskih cesta i Hrvatskih voda, u koordiniranoj akciji – rekao je Đakić.

Naglasio je kako nakon gradnje još treba osigurati sredstva za učvršćenje obale, sanaciju šteta nastalih erozijom te očuvanje stupova koji će nositi most. Potporu gradnji dali su i župan Igor Andrović i načelnik općine Pitomača Željko Grgačić jer riječ je o projektu koji ne samo da stanovnicima i izletnicima Križnice omogućuje sigurnu i stalnu povezanost s kopnom nego i o važnoj investiciji koja će dugoročno utjecati na turizam cijele Pitomače, pa i Virovitičko-podravske županije.

Vladimir Grgurić
Stari most građen je 1968. godine
Preko Drave do naselja Križnica pješice se može doći starim visećim mostom, sagrađenim 1968. godine. Vozila putuju skelom koja za velikih vodostaja Drave ne vozi. Križnica je tada odsječena od “ostatka svijeta”. Nakon gradnje mosta Križnica bi kao zadnji “panonski otok” trebala postati prepoznatljiva destinacija koja ponudu gradi na specifičnosti položaja, očuvane prirode i sklada života čovjeka s prirodom.
Možda ste propustili...

U INDUSTRIJSKOJ ZONI STRIZIVOJNE

Kvadrat euro, razlika do realne cijene de minimis

OPĆINA VILJEVO PLANIRA GRADNJU

Srijemski kulturni centar u Ivanovu

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana