Autoglas
PRODAJA AUTOMOBILA U LIPNJU

Opel najprodavanija marka, a octavia najtraženiji model
Objavljeno 9. srpnja, 2019.

Nakon inspirativnog travnja i još boljeg svibnja, lipanj je zabilježio pad prodaje automobila u Hrvatskoj. Podaci agencije Promocija Plus pokazuju kako su hrvatske autokuće u lipnju kupcima isporučile 8235 vozila, što je 4,1 posto manje u odnosu prema lanjskom lipnju, kada ih je prodano 8568. Kada se gleda ukupna brojka, u Hrvatskoj je u prvih šest mjeseci ove godine prodano 38.156 novih putničkih automobila, što je 0,2 posto manje nego u istom razdoblju lani.

O pitanju marki automobila, pobjednik lipnja je Opel, koji je kupcima isporučio 930 automobila. Time je na drugo mjesto potisnuo Volkswagen (866 prodanih auta u lipnju). Dobrim prodajnim brojkama još se mogu pohvaliti Škoda (595), Peugeot (586) i Hyundai (549). Lipanj neće ostati u dobrom sjećaju autokućama koje su zastupnici Renaulta. Pobjednik svibnja, s tada prodanih 1186 vozila, u lipnju je kupcima isporučio samo 491 vozilo. Lipanj je pak odličan bio za Ford, koji je prodao 471 novo vozila, za razliku od 290 prodanih u svibnju.

Gledajući ukupnu godišnju brojku, prodajni pobjednik prvih šest mjeseci 2019. je Volkswagen s 4604 vozila isporučenih kupcima. Slijedi Renault s 3909 prodanih vozila, a treći je Opel s 3813 prodanih primjeraka. Četvrto mjesto drži Škoda s 3226 prodanih vozila, a peto Peugeot, čije je modele odabralo 2465 kupaca. Inače, u prvih šest mjeseci prodano je i 956 Audija, 812 BMW-a, 748 Mercedesa, 54 Porschea i 29 Jaguara.

O pitanju modela najtraženiji modeli u prvih šest ovogodišnjih mjeseci bili su Škoda Octavia s prodajom 1840 vozila, Renault Clio (1806) i Volkswagen Golf (1173). Škoda Octavia je s 388 vozila najprodavaniji model i u lipnju, na drugom mjestu je Fiat 500 (342), a na trećem Citroen C3 (334). Što se tiče pogonskog goriva, od siječnja do lipnja prodano je 60,9 posto, ili 23.232 komada, a dizelaša 35,6 posto, odnosno 13.588 vozila. Prodano je i 56 automobila na električni pogon, 357 na tekući plin (LPG) i 923 hibrida. Najsvestranija marka i dalje je Toyota, koja je kupcima isporučila 774 hibrida.

Najviše vozila, više od trećine, prodano je u zagrebačkoj regiji (13.825), slijedi porezna oaza Požeško-slavonska županija (3624), a na trećem mjestu je Istarska županija (3160). Osječka regija je na sedmom mjestu (1437). Istovremeno, najmanje vozila prodano je u Ličko-senjskoj (147) i Virovitičko-podravskoj županiji (127).

Milan Bugarić