Objavljeno 9. srpnja, 2019.
Nova Opel Astra 200 je kilograma lakša od prethodnog modela, a vrhunskim tehnologijama iz više klase postavlja nove standarde
Zahvaljujući učinkovitim novim motorima i mjenjačima, nova generacija Opel Astre postavlja standarde u učinkovitosti i niskim emisijama. U usporedbi s prethodnikom, razina CO2 smanjena je za 19 %, što stavlja Astru na sam vrh kompaktne klase. Laganim dizajnom (200 kg je lakša od prethodnice) i vrhunskim tehnologijama iz viših klasa, Astra postavlja nove standarde.
Opel nastavlja slijediti tu strategiju ultramodernim novim generacijama vrlo učinkovitih i laganih benzinskih i dizelskih motora. Ti trocilindrični agregati zapremine od 1,2 do 1,5 l daju od 77 kW (105 KS) do 107 kW (145 KS), pa su peterovratna Astra i izvedba Sports Tourer istinske prvakinje štednje goriva i male emisije CO2. Balansna osovina na bloku motora s tri cilindra, koja se okreće u suprotnom smjeru, poništava vibracije. Motori iz osnovne ponude standardno dolaze sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem. Deveterostupanjski automatski mjenjač za glatko mijenjanje stupnjeva prijenosa opcionalan je. Dodatno je unaprijeđeno i Astrino dinamično podvozje. Novi amortizeri povećavaju udobnost, a opcionalno sportsko podvozje krase čvršće opruge, izravnije upravljanje i stražnja osovina s Wattovom vezom.
Uskoro narudžbe
Nova Opel Astra, koja će se moći naručiti već za nekoliko tjedana, nema samo vrhunsku tehnologiju motora nego dolazi i s mnogim drugim revolucionarnim karakteristikama: od nove prednje i stražnje kamere do digitalnog brzinomjera i nove generacije informacijsko-multimedijskog sustava. Tu je i sustav za pozive u slučaju nužde E-Call. Prednji dio Astre impresionira rešetkom 3D izgleda. Dok se kabina pretvara u koncertnu dvoranu zahvaljujući opcionalnom zvučnom sustavu Bose s vrha ponude, za Astrom će se svi okretati zbog opcionalnog paketa opreme u crnoj boji visokog sjaja (High Gloss Black Pack). Za vrhunsku učinkovitost prvenstveno su zaslužni novi benzinski i dizelski motori s turbopunjačem, koji su jednako ekonomični kao i živahni. I niske brojke potrošnje i emisije CO2 oslanjaju se na moderne šesterostupanjske ručne mjenjače, sedmerostupanjski stalno promjenjivi prijenos (continuously variable transmission, CVT) i prvi put kod Opela – novi deveterostupanjski automatski mjenjač.
Motori
Kompaktni trocilindrični turbobenzinski motori dostupni su u zapreminama od 1,2 i 1,4 litre. Snage 110 i 145 KS te vršnim okretnim momentom od 195 do 236 Nm oni postižu izvanrednu ravnotežu performansi i učinkovitosti. Potrošnja u gradu je 6,1 - 5,4 l/100 km, otvorena cesta 4 - 3,8 l/100 km, kombinirano 4,8 - 4,4 l/100 km. Astra 1.2 dolazi sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem za glatko mijenjanje, a Astra 1.4 dostupna je ekskluzivno s novim sedmerostupanjskim stalno promjenjivim prijenosom (CVT). Izvrstan prolazni odziv na gas benzinskih motora tipičan je za Opel – pri 1500 okr./min već je dostupno 90 % maksimalnog okretnog momenta, i to samo 1,5 sekundi nakon pritiska gasa ‘‘do daske‘‘.
Astrini 1,5-litarski četverocilindrični dizelski motori nude 77 kW (105 KS) i 89 kW (122KS) i od 260 do 300 Nm okretnog momenta. Potrošnja goriva u gradu je 5,5 - 4,5 l/100 km, otvorena cesta 3,7 - 3,1 l/100 km, kombinirano 4,3 - 3,6 l/100 km. Sustav izravnog ubrizgavanja goriva sa zajedničkim vodom (common rail) funkcionira na maksimalno 2000 bara.
Pripremio: Milan Bugarić
Prednja kamera
Nova prednja kamera manja je, ali snažnija zahvaljujući bržem procesoru. Ona ne prepoznaje samo vozila, nego i pješake, što je važna sigurnosna prednost. Zahvaljujući kameri visoke razlučivosti, prepoznavanje prometnih znakova sada može obraditi još više prometnih znakova i pokazati ih kao simbole na zaslonu. Digitalna stražnja kamera, dostupna u kombinaciji s novim informacijsko-multimedijskim sustavom Multimedia Navi Pro, također je snažnija. Pregled prometne situacije iza vozila na monitoru sada je detaljniji i precizniji.
19
posto je smanjena razina štetnih plinova
1,5-litreni dizelski motori nude 105 i 122 konjske snage
Dodatno je unaprijeđeno i Astrino dinamično podvozje