Regija
PODUZETNIČKI INKUBATOR - JAVNA NABAVA

Grad Valpovo dobiva kaznu od milijun kuna?
Objavljeno 6. srpnja, 2019.
Gradonačelnik Šutalo ustvrdio je da nije riječ o kazni, već korekciji kojom se za taj iznos gradu umanjuju nepovratna sredstva
VALPOVO - Čak dva vijećnika na ovotjednoj sjednici Gradskog vijeća Valpova gradonačelniku Matku Šutalu postavila su pitanje vezano uz istu problematiku: je li točna informacija koja se pojavila ovih dana, a prema kojoj Grad Valpovo čeka kazna od milijun kuna zbog utvrđenih propusta u realizaciji projekta izgradnje Poduzetničkog inkubatora, preciznije provođenja projekta javne nabave. Upit je postavio i vijećnik Valpovačke nezavisne liste Igor Uranjek, ali i vijećnik HDZ-a Željko Varžić, koji je zatražio objašnjenje tko je odgovorna osoba za propust i na koji se način planira nadomjestiti taj novac u projektu.
Da je penalizacija od milijun kuna doista ovoga tjedna stigla na adresu Grada Valpova vijećnicima je na samom početku sjednice potvrdio i gradonačelnik Matko Šutalo, pojašnjavajući kako je 1. srpnja Grad od Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata EU zaprimio obavijest o utvrđenim nepravilnostima u provedbi postupka javne nabave u projektu izgradnje Poduzetničkog inkubatora. Riječ je o korekciji u iznosu od 10 posto od ukupne vrijednosti prihvatljivih troškova cjelokupnog projekta, odnosno o 1.015.000 kuna.


- Ta odluka nije konačna i na nju imamo pravo izjaviti prigovor u roku od osam dana, što ćemo i učiniti i na čemu već radimo - kazao je gradonačelnik Valpova ističući da se ovdje ne radi ni o kakvoj kazni, kako je to objavljivano na društvenim mrežama, već da korekcija znači da određeni troškovi projekta neće biti priznati i da se za taj iznos umanjuju nepovratna sredstva. Rekao je i da Grad Valpovo nije jedini koji je dobio korekciju na projektu, već da su u tome i jedinice lokalne samouprave u najbližem okruženju, ali i na području cijele Hrvatske.


Šutalo je podsjetio i da je provedba cijelog postupka javne nabave za gradnju inkubatora od samog starta kasnila i počela je početkom 2018. godine. Za tu provedbu bile su ovlaštene osobe Grada Valpova koje su u to vrijeme bile imenovane kao voditelj projekta i stručnjak za javnu nabavu.


- Konkretno, riječ je o osobama koje su u gradskoj upravi naslijeđene od bivše vlasti, i to Lidija Maurović Košćak kao voditelj projekta i tadašnja direktorica LRA Valpovo-Petrijevci i Zora Pavić kao stručnjak za javnu nabavu, koja je u to vrijeme, nažalost, jedina imala certifikat za provedbu javne nabave u gradskoj upravi. Prvoimenovana osoba vjerojatno je znala na koji se način posao odradio pa je zbog toga samoinicijativno napustila LRA i otišla iz Grada, a drugoimenovana je u kolovozu 2018. godine smijenjena s mjesta pročelnice Upravnog odjela stambene i komunalne djelatnosti. Kao jedan od razloga njezine smjene upravo je bilo i neprofesionalno i nesavjesno vođenje postupaka javne nabave, među kojima je i projekt izgradnje inkubatora. A obje su plaće dobivale upravo iz tog projekta - prozvao je javno gradonačelnik.


Rekao je i kako je Gradu prijetila korekcija za stariji projekt od 25 posto, međutim u određenim obrazloženjima dokumentacije smanjena je na 10 posto. Nakon svega, vidjet će se hoće li se ići na utvrđivanje odgovornosti i eventualno pokretanje sudskih postupaka protiv osoba koje su prouzročile štetu Gradu. Vijećnik Varžić pak u svojoj je replici gradonačelniku rekao kako su za učinjeno prije svega odgovorne osobe koje vode i upravljaju i da je Grad Valpovo protiv prozvane bivše pročelnice zbog javne nabave u sudskom sporu, za koji imaju informacije da ga je Grad izgubio.
Prozvana bivša pročelnica Zora Pavić jučer se nije htjela očitovati o prozivkama, a Lidija Maurović Košćak poručila je "da bi gradonačelnik trebao sjesti i dobro proučiti koje su njegove ovlasti i odgovornosti", te da će se o svemu opširnije očitovati nakon što se idući tjedan vrati iz inozemstva.


Lidija Aničić
Javna nabava vanjskim suradnicima?
Varžić je naglasio i da se istraživalo što se u ovom slučaju dogodilo te podsjetio da je već bilo ukazivano na složenost javne nabave. "Imamo predviđen iznos od 150.000 kuna baš za postupke javne nabave i iako smo prošle godine osposobili nekoliko ljudi iz Grada za ove poslove, ipak te složenije poslove treba dati vanjskim tvrtkama koje time preuzimaju i odgovornost baš od ovakvih situacija koje se mogu dogoditi. Podržavamo da se u projekt uključe vanjski suradnici te da konačni iznos korekcije za projekt bude što manji", rekao je Varžić.
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana