Autoglas
VOZILI SMO: FIAT DUCATO

Nove tehnologije na tržišnom lideru Europe
Objavljeno 2. srpnja, 2019.
Najprodavanije vozilo odjela Fiat Professional, Ducato, nudi niz poboljšanih Euro 6D motora i novi automatski mjenjač s 9 brzina

Kao što mu i ime kaže, Ducato je Fiatov zlatnik. Jedno je od najsvestranijih vozila na tržištu s najvećim opterećenjem, volumenom i osovinskim opterećenjima u klasi u kombinaciji s velikim izborom međuosovinskih razmaka, duljine i visine. U posljednjih pet godina europski je tržišni lider, ali i vodeće vozilo kao baza za kampere u Europi.

Dizajn nove modelske godine izražava dinamičnost, sigurnost, kvalitetu i čvrstoću. Prednji stupovi međusobno se integriraju prednjom maskom koja obuhvaća cijeli prednji dio vozila duž linije prednjih svjetala. Maska je u titanijskoj boji i s piano crnim prednjim svjetlima. Najugroženiji dijelovi vozila zaštićeni su robusnom strukturom odbojnika i plastičnih štitnika bokova i blatobrana, sve kako bi se smanjili troškovi popravka za kupce.

Snaga i učinkovitost
Ducato MY20 zadržava sve karakteristike koje su se pokazale tako popularnima kod kupaca, nudeći nove verzije snage koje su u skladu sa standardom Euro 6-d TEMP. Novi asortiman motora MultiJet 2 odan je Fiatovoj mantri, "jedna namjena-jedan motor", s novim 2,3-litarskim agregatom s turbopunjačem s promjenjivom geometrijom, što rezultira uglađenijim pogonom, povećanom fleksibilnošću pri malim brzinama i poboljšanom potrošnjom goriva, bez obzira na izlaznu snagu. Motor ima novi turbopunjač koji prilagođava dinamiku brzini motora i stilovima vožnje zahvaljujući implementaciji niza pokretnih lopatica smještenih duž radijusa turbine.

Ulazna verzija razvija 120 KS pri 2,750 o/min uz maksimalni okretni moment od 320 Nm pri 1400 okr/min. U kombinaciji je s ručnim mjenjačem, koji poboljšava snagu i okretni moment za 10 % u usporedbi s prethodnim 2.0-litarskim motorom. Verzija od 140 KS svestrana je i fleksibilna uz okretnim moment od 350 Nm, dostupnim na samo 1400 okretaja u minuti. Uz ovaj motor nudi se izbor 6-stupanjskog ručnog mjenjača i novi automatski mjenjač s devet brzina. Verzija od 160 KS dostiže maksimalnu izlaznu snagu pri 3,500 o/min i raspodjeljuje do 400 Nm okretnog momenta pri 1500 o/min u verziji s automatskim mjenjačem. Kako bi se poboljšale performanse, ova pogonska jedinica koristi specifično vratilo motora s velikim ležajevima, posebnim klipovima i specifičnim turbopunjačem. Na vrhu ponude je verzija od 180 KS koje razvija pri 3,500 o/min i okretnim momentom od 400 Nm u polju od 1500 do 3000 okretaja u minuti, u opciji ručnim mjenjačem. U kombinaciji s novim automatskim mjenjačem s devet brzina, okretni moment je 450 Nm, što je 12 % više od prethodnog modela, što ga po toj karakteristici čini najboljim u klasi. U ponudi je i verzija Natural Power pogonjena u Italiji vrlo popularnim metanom.

Novi mjenjač
Inženjeri iz tehničkog odjela Fiata razvili su 9-brzinski automatski prijenos. Vozači mogu birati između tri različita načina vožnje: Normal, Eco i Power. Eco način rada omogućuje lakši odaziv ubrzanja i namjenski raspored prijenosa kako bi se omogućilo veće smanjenje potrošnje. Prebacivanjem na Power način rada dobiva se brz odaziv i brzina prijenosa za optimalne performanse, čak i u teškim uvjetima. Normalni način rada uravnotežuje ekonomičnost Eko načina rada s performansama načina rada Power, kako bi se osigurali optimalni uvjeti vožnje za svaku situaciju.

Postoje dva načina rada: Drive i Autostick. U položaju Drive upravljački modul automatski bira i prebacuje u brzinu ovisno o uvjetima vožnje i bitnim parametrima kao što su brzina, opterećenje i nagib. U načinu rada Autostick vozač može upravljati prebacivanjem stupnja prijenosa, tako da u zahtjevnim uvjetima, kao što su strme padine, može zadržati niži stupanj prijenosa (ujedno štedi kočnice). Također je korisno i kod pretjecanja i zaobilaženja.

Nova su snažnija LED svjetla u teretnom prostoru, koja su dostupna u tri različite veličine, ovisno o međuosovinskom razmaku vozila. Ona jamče učinkovito osvjetljenje u teretnom prostoru u svakom trenutku, do 70 luksa u sredini i 40 luksa duž perimetra.

Od druge polovine godine dodatno će se proširiti paket ugrađenih infotainment sustava. Novi infotainment sada je dostupan sa 7-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir, USB priključkom i radio DAB prijamnikom. Ugrađeni navigacijski sustav omogućuje unos dimenzija vozila tako da može optimizirati rute kojima se izbjegavaju ceste i ulice koje nisu prikladne za veličinu vozila.

Iz Torina: Mato Pavličević
// VOZILI SMO //
SOFISTICIRANI SUSTAVI ZA POMOĆ
Novi Ducato ima najsofisticiranije sustave za pomoć pri vožnji. Pomoć za mrtve kutove (BSA) koristi radarske senzore ugrađene u stražnji odbojnik kako bi identificirali vozila koja se približavaju mjestima nevidljivima vozaču. Detekcija stražnjeg bočnog naleta (RCP) koristi radarske senzore za identifikaciju vozila koja se približavaju sa strane, kada vozilo vozi unatrag. Potpuna kontrola kočenja (FBC) identificira prepreke i, nakon provjere postoji li neposredna opasnost od sudara, upozorava vozača i intervenira automatskim aktiviranjem kočenja u nuždi. Sustav upozorenja pri napuštanju trake (LDWS) određuje napušta li vozilo traku, čak i u uvjetima slabe vidljivosti, te u slučaju opasnosti zvučnim i vizualnim signalom upozorava vozača. Prepoznavanje prometnih znakova pomoću ugrađene kamere prepoznaje ograničenja brzine, prikazujući ih na ploči s instrumentima.
NOVI AUTOMATSKI MJENJAČ S 9 BRZINA
Novi automatski mjenjač s devet brzina nudi opušteno i ugodno iskustvo vožnje, uz optimiziranje razine potrošnje, a opet bez ugrožavanja performansi. Najlakši je u klasi i omogućuje optimalno korištenje okretnog momenta koji doseže špicu od 450 Nm u verziji motora od 180 KS. Ducato MY20 standardno dolazi s nizom ekoloških unaprjeđenja nazvanih EcoPack. To uključuje sustav Start & Stop, pametni alternator i elektronski kontroliranu pumpu za gorivo, a koji osiguravaju uštedu energije i veću učinkovitost izgaranja. Predstavljen je i prototip Ducato elektrovana, pa iz Fiata nisu izlazili s konkretnijim brojkama.