Objavljeno 24. lipnja, 2019.
Izložena su ukupno 23 rada 11 sudionika radionice, među kojima je bilo šest umjetnika i pet studenata iz Hrvatske i Srbije
Šestero umjetnika i petero studenata iz Hrvatske i Srbije koji su u ožujku ove godine sudjelovali na 1. međunarodnoj radionici umjetničke keramike održanoj u kiparskim atelijerima Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku, prošlog su tjedna izložili svoje radove u Galeriji Waldinger u Tvrđi. S obzirom na to da je keramika kao specifičan likovni izraz u posljednje vrijeme poprilično zapostavljena, osječka je Akademija organizirala radionicu čiji je cilj, osim edukacije i umjetničkoga stvaralaštva, bio i promocija umjetničkih keramičkih radova na nacionalnoj i međunarodnoj razini, kao i podizanje kvalitete hrvatske keramičarske umjetničke scene te osvješćivanje ideje o umjetnosti kao snažnoj poveznici kultura.
Inicijatorica ovoga projekta i, uz pomoć svoje asistentice Josipe Stojanović, voditeljica radionice bila je umjetnička suradnica Margareta Lekić:
- Situacija je takva da se u cijeloj Hrvatskoj povremeno događaju određeni punktovi s keramikom. Previše smo raštrkani raznim kolonijama, radionicama, izložbama... Ona je nekada bila dio naše kulture, a kako bismo ju ponovno podignuli na noge, trenutačno radimo na tome da se ustroji organizacija gradova keramike u Hrvatskoj koji bi se potom učlanili u gradove keramike Europe, povezali se s njima kako bismo imali više gostiju u nas te tako stekli mogućnost jačanja keramike na našem području. Što se tiče radionice u ožujku, ideja nam je bila da umjetnika i studenata bude u podjednakom broju kako bismo mogli što bolje međusobno surađivati i kako bi studenti što više naučili od umjetnika. Mislim da su i umjetnici mogli ponešto naučili od studenata.
Izložena su ukupno 23 rada 11 sudionika radionice, među kojima su umjetnici bili: doc. art. Dejan Duraković, akademski kipar, izlagač na brojnim samostalnim i skupnim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu; doc. dr. art. Ines Matijević Cakić, dobitnica više nagrada čiji se radovi nalaze u mnogim fundusima i zbirkama; izv. prof. dr. art. Goran Kujundžić koji samostalno i skupno izlaže u Hrvatskoj i inozemstvu; Andrej Tomić, akademski slikar koji je ostvario pet samostalnih izložbi te je sudjelovao na više skupnih izložbi u Hrvatskoj, a tijekom 2017./2018. vodio je Galeriju Kazamat; izv. prof. Slavko Živanović, izlagač na više samostalnih izložbi u Srbiji i skupnim izložbama u Srbiji i inozemstvu te dobitnik nekoliko nagrada za skulpturu čiji se radovi nalaze u brojnim kolekcijama muzeja i galerija; Ana Pichler Schmidt, magistrica dizajna keramike koja je sudjelovala na skupnim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu i koja je tri puta samostalno izlagala u Osijeku.
- Međunarodna je radionica svima nama omogućila razmjenu međusobnih iskustava, rad, ali i lijepo druženje. Keramika je mnogo isplativija i za prodaju i za kupnju u odnosu prema nekim drugim materijalima, prijerice bronci. Sama po sebi vizualno je topla. Korištenje glazure uvjetovano je doživljajem umjetnika i ovisi o namjeni i poruci koju njegovo djelo šalje. Postoji nekoliko načina oblikovanja keramike. Dugotrajniji je proces kada se skulptura oblikuje tako da bude šuplja, nakon čega se grade i oblikuju svojevrsni zidovi, pri čemu proces sušenja traje od dva do tri mjeseca i tek nakon toga može se peći. Drugi je postupak taj da se napravi model od gline, a zatim se odlije gipsani pozitiv s kojeg se uzimaju višedijelni otisci. Kasnije se to spoji i potom se lijeva tekuća glina, čija stijenka može biti i do nekoliko milimetara deblja od stijenke klasične gline za modeliranje - pojasnio je jedan od izlagača, doc. art. Dejan Duraković s Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku, koji se predstavio dvama radovima - Kompozicija I i Kompozicija II. Izložba u Galeriji Waldinger zatvorena je u nedjelju.
Danijel Miklić
Gubitak zuba kao inspiracija
Studenti koji su u ožujku sudjelovali na radionici i čiji su radovi bili izloženi u Galeriji Waldinger su: Klara König, Katarina Rasić, Mihaela Podboj i Maja Biondić s Odsjeka za vizualne i medijske umjetnosti Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku, te Glorija Monjov s Akademije za umjetnost u Novom Sadu. ‘‘Ova je radionica bila moj prvi susret s umjetničkom keramikom i jako zanimljivo iskustvo. Nedavno sam morala izvaditi dva zuba, što mi je bila inspiracija za moj rad Zubi koji nekako simbolizira taj gubitak‘‘, rekla je Mihaela.