Objavljeno 21. lipnja, 2019.
Gradilištem slobodno šeću djeca, trče rekreativci. Stoje tu i dva napuštena bagera, hrpe građevinskog otpada...
Otkako je, 4. ožujka, za tvrtku Vodogradnja d.d. Osijek otvoren stečajni postupak, svi su pogledi već tri mjeseca upereni u Hrvatske vode i njihovu odluku o nastavku radova 26 milijuna kuna vrijednog projekta obaloutvrde i šetnice uz Dravu u Donjem gradu, koji Vodogradnja na predviđen dan završetka radova nije dovela ni do pola puta.
Podsjetimo, u posljednjim danima 2018. Osječani su trebali prvi put zakoračati na obnovljenu donjogradsku šetnicu, na potezu od vojarne Vrbik do Trga Nikole Tesle. No to se nije dogodilo. Slijedili su stečaj Vodogradnje i niz obećanja Hrvatskih voda o raspisivanju novog natječaja, do čega još uvijek nije došlo. U međuvremenu gradilište je prepušteno samo sebi. Zaštitne ograde malo-pomalo uklonili su lokalni stanovnici, koje su prekidale trasu prolaska punim profilnom šetnice. Na što nitko nije reagirao. Gradilištem tako sada slobodno šeću djeca, trče rekreativci. Tu su i dva napuštena bagera, za koja nije sigurno da su još uopće u voznom stanju. Kao i zapuštene i napuštene kućice za prihvat radnika te hrpe opasnog građevinskog otpada. Usto, Drava je zbog visokog vodostaja potpuno prekrila velike metalne armature, koje su opasnost za kupače.
Nakon naših brojnih upita iz Hrvatskih voda samo potvrđuju raskid ugovora s Vodogradnjom, ali stanje gradilišta i potencijalnu opasnost koju ono čini za građane ne komentiraju.
"Raskinut je ugovor o građenju s tvrtkom Vodogradnja d.d., koja je u međuvremenu otišla u stečaj. Završen je postupak primopredaje gradilišta i izvedenih radova te su se stekli uvjeti za raspisivanje novog postupka javne nabave. Raspisat ćemo novu javnu nabavu, odnosno prethodno savjetovanje za izvoditelje radova. Financijska sredstva za predmetno gradilište osigurale su Hrvatske vode Planom upravljanja vodama u 2019.", izvještavaju o donjogradskoj šetnici iz Hrvatskih voda, jasno dajući do znanja da će se Osječani još dobrano načekati dok se uz Dravu u Donjem gradu pojave prvi radnici.
Naime, s obzirom na to da je tek najavljeno savjetovanje za izvoditelje radova, prema prvim procjenama, s ovakvim razvojem situacije, kraj radova na donjogradskoj šetnici pomiče se zasigurno na 2021. godinu, jer će se status quo na gradilištu zadržati najmanje sljedećih nekoliko mjeseci, koliko je potrebno da se organizira i provede novi natječaj te da prođu žalbeni rokovi.
Grandiozni projekt uređenja donjogradske obaloutvrde obuhvaća uređenje prostora od Trga Nikole Tesle do vojarne Vrbik, koji bi u konačnici trebao sadržavati pješačku stazu i dvosmjernu prometnicu. Sama šetnica trebala bi se naslanjati na ulicu Donjogradska obala te imati biciklističku stazu i zeleni pojas, koji uključuje drvored i odmorište s klupama. Šetnica i Donjogradska obala u konačnici bi trebale biti razdvojene zaštitnim protupoplavnim armiranobetonskim zidom koji bi Promenadu nadvisivao za 80
centimetara.
Ivana Solar
U KORITO DRAVE UĆI ĆE SE 12 METARA
Povezivanje dvaju dijelova planirano je omogućiti pak sa sedam otvora u zidu širine dva metra, koji će se pak nalaziti na sjecištima šetnice s Cvjetkovom ulicom, Primorskom, Banovom, Lađarskom, Ciglarskom i ulicom Vrbik. A da bi sve to bilo ostvarivo, u velikom dijelu postojeća obaloutvrda treba biti srušena te će se na njezinom mjestu graditi nova s planiranim ulaskom u korito Drave od čak 12 metara. Također, podno Trga Nikole Tesle trebao bi se nalaziti amfiteatralni spust prema Dravi i sidrište.
Grandiozni projekt uređenja donjogradske obaloutvrde obuhvaća uređenje prostora od Trga Nikole Tesle do vojarne Vrbik