TvObzor
KONCERT BLACK REBEL MOTORCYCLE CLUBA U TVORNICI KULTURE

Istinski, iskonski, bučni rock‘n‘roll i vjerovanje u snagu muzike
Objavljeno 21. lipnja, 2019.
Veza BRMC-a i Zagreba definitivno pripada u jednu od posebnijih glazbenih priča ovih krajeva jer njihovo prvo gostovanje 2004. godine upisano je zlatnim slovima u rock‘n‘roll kulturu glavnoga grada

Krajem prošle godine veliki broj rock‘n‘roll poklonika u Hrvatskoj i regiji zasigurno je razveselila vijest o dolasku američke trojke Black Rebel Motorcycle Club u Zagreb. Već je tada bilo jasno kako nas za šest mjeseci u Tvornici kulture čeka ponajbolji klupski koncert sezone prožet istinskom rock‘n‘roll svirkom.


BRMC tročlani je bend koji dolazi iz San Francisca, grada psihodelije - koja je izvršila presudni utjecaj na zvuk benda. Ime benda preuzeli su od bande predvođene Marlonom Brandom iz kultnog filma "Divljak", a proboj su doživjeli odmah s prvijencem "B.R.M.C." iz 2001. godine i sve do danas ostali prepoznatljivi po zlokobnom psihodeličnom garažnom zvuku nastalom pod utjecajima bendova kao što su The Velvet Underground, The Stooges, Spacemen 3, The Jesus and Mary Chain, ali i po "mračnom"’ stilu odijevanja koji uključuje neizostavne crne čizme i kožne jakne. Početkom 2018. objavili su osmi studijski album pod nazivom "Wrong Creatures", koji su, na zadovoljstvo gotovo rasprodane Tvornice, došli promovirati u naš glavni grad.

Posebna veza benda i Zagreba

Veza BRMC-a i Zagreba definitivno pripada u jednu od posebnijih rock-priča ovih krajeva. Prošlotjedni koncert u Tvornici bio im je treći nastup u Zagrebu, gdje su prvi put došli u ljeto 2004. godine i održali koncert koji je već toliko puta opjevan i koji je upisan zlatnim slovima u rock‘n‘roll kulturu glavnoga grada. Naime, bend je trebao svirati kao predgrupa Lennyju Kravitzu u Domu Sportova, no zbog njegova otkazivanja zbog bolesti, BRMC su nastupili besplatno te u Močvari održali koncert za pamćenje. Garažni psihodelični rock-pakao, koji je u jednom trenu, zbog tehničkih problema, čak postao unplugged svirka, tijekom koje su članovi benda svirali stojeći među oduševljenom publikom u krcatom klubu. Drugi koncert odradili su 2015. na INmusic festivalu, i taj je nastup bio dobar, ali ni po čemu poseban, a teško da je i mogao biti bolji s obzirom na to kako su svirali skraćeni festivalski set pjesama, i to još u pola bijela dana, što nikako nije ugođaj u kojemu BRMC, a i njihova publika, funkcioniraju najbolje što mogu.


Kao predgrupa BRMC-u, tada još malobrojnu publiku u Tvornici kulture, zagrijali su The Vacant Lots, duo iz Brooklyna, jedan od bendova nastalih pod utjecajem glavnih zvijezda večeri. Svojim zvukom ipak više podsjećaju na svoje sugrađane, kultne Suicide. Naime, legendarni Alan Vega iz Suicidea, svoju posljednju suradnju prije smrti 2016. godine, upravo je ostvario s The Vacant Lots.


Točno kako je i bilo najavljeno, u 21.30 banda u crnom - Leah Shapiro na bubnjevima, Peter Hayes na gitari i Robert Levon Been na basu - izlazi na binu i odmah kreće s psihodeličnom valjajućom "Red Eyes and Tears" s prvog albuma. Svirka je nastavljena furiozno s nešto starijim uspješnicama "U.S. Government" i "Six Barrel Shotgun", koja je razdrmala i one posjetitelje koji su do tada bili nešto rezerviraniji, te s nešto sporijim, ali jednako bučnim "Little Thing Gone Wild" i "King of Bones" s njihova posljednjeg albuma.
Furiozne starije uspješnice


Nastavak je donio pjesme sa "Wrong Creaturesa", a s oduševljenjem je dočekana "Beat the Devil‘s Tattoo" s istoimena vrlo dobrog albuma od prije desetak godina, kao i nekoliko potpuno ogoljenih, akustičnih pjesama s "Howla‘‘, objavljenog 2005. godine. Moj prvi susret s bendom upravo je bio spomenuti album na kojemu se nalaze neke od najboljih pjesama BRMC-a, a koji sam preslušao mnogo puta. Tijekom izvođenja pjesama s "Howla" Robert Levon Been i Peter Hayes neprestano su se izmjenjivali na stageu svirajući svako svoje pjesme, pritom zazivajući duhove (žive i mrtve) Boba Dylana i Johnnyja Casha. Tijekom tog intimnog dijela koncerta Robert Levon Been sjeo je na monitor neposredno uz publiku i nakratko se prisjetio legendarne svirke u Močvari te otpjevao "Sympathetic Noose", nakon čega je Peter Hayes u "svojem" kutu izveo "Fault Line" s istog albuma. Za bubanj se potom vratila Leah, pa je BRMC u punoj postavi raspjevao i rasplesao Tvornicu sa "Shuffle Your Feet" i "Ain’t No Easy Way".


Posljednja trećina koncerta donijela nam je ono zbog čega je većina publike došla i ono što BRMC u svojoj srži i predstavlja, a to je istinski i iskonski, bučni rock‘n‘roll i vjerovanje u snagu muzike koja im je "podarila" život na cesti sa svim onim pozitivnim i negativnim stvarima što on donosi.


"Berlin", "Conscience Killer", "Stop", "Spread Your Love"… jedna za drugom redale su se pred kraj regularnog dijela koncerta, bučne garažne rock‘n‘roll himne 21. stoljeća koje su testirale razglas i konstrukciju u obnovljenoj Tvornici. Još uvijek željni svirke zagrebačkoj publici, bis je pružio najemotivniji trenutak večeri u vidu senzibilne "Echo", koju su Levon Been (na akustičnoj gitari) i Hayes otpjevali dvoglasno. Za sam kraj, kako je to i uobičajno na njihovim koncertima, ostavljena je generacijska "Whatever Happened To My Rock n’ Roll (Punk Song)", prava bomba, te uz "Seven Nation Army" The White Stripesa i "No One Knows" Queens Of The Stone Agea, jedna od najzavodljivih rock‘n‘roll pjesama posljednjih dvadesetak godina.
U nešto više od dva sata odličnog nastupa, BRMC se potvrdio kao vrhunski live bend te još jednom potvrdio kako je s njihovim rock‘n‘rollom i nakon dvadesetak godina karijere sve u najboljem redu.

Piše: Danijel MIKLIĆ

SET-LISTA
Redoslijed pjesma na koncertu BRMC-a u Tvornici kulture: Red Eyes and Tears, U.S. Government, Six Barrel Shotgun, Little Thing Gone Wild, King of Bones, Shade of Blue, Beat the Devil’s Tattoo, 666 Conducer, White Palms/I Don’t Wanna Be a Soldier, Haunt, Question of Faith, Carried From the Start, Sympathetic Noose, Fault Line, Shuffle Your Feet, Ain’t No Easy Way, Berlin, Conscience Killer, Stop, Spread Your Love, Echo, Ninth Configuration, Whatever Happened to My Rock ‘n’ Roll (Punk Song).
Možda ste propustili...

PREMIJERNE IZVEDBE, ODLIČNE PJESME I JAKA KONKURENCIJA

Izravni prijenos 71. Zagrebačkog festivala

TREĆA SEZONA EMISIJE “BLAGA S BETTANY HUGHES”

Dosad neviđen pristup novim otkrićima

Najčitanije iz rubrike