Autoglas
VOZILI SMO: ŠKODA SCALA

I Škoda ima svoj adut u zahtjevnoj Golf klasi
Objavljeno 18. lipnja, 2019.
Riječ je o tehnološkom srodniku kompakta iz Wolfsburga osme generacije, koji je njegova prethodnica i svojevrsni pokusni kunić

Nedugo nakon što je globalno predstavljen, i to u našem Splitu, dobili smo priliku i za vožnju potpuno novog Škodina modela u takozvanoj Golf klasi. Pogledamo li ponudu modela Škoda, nedvojbeno sve donedavno nedostajao je jedan model – onaj u kompaktnoj, narodno rečeno, Golf klasi. Iako je Rapid to pokušao biti kao mala limuzina ili karavan, to mu nikada nije pošlo za rukom. Stoga je jedino rješenje bilo predstavljanje novog modela koji će krenuti otpočetka i pokušati pomrsiti račune konkurenciji, a, poznavajući Škodu, sigurni smo da Scala to hoće.

Moderno i privlačno
Škoda je pod Volkswagenovom kapom doživjela pravu renesansu, pa je tako sinonim za izuzetno kvalitetno napravljene automobile, koji su posljedično tomu pouzdani, a uz hrpu opreme i Škodinih Simply Clever rješenja te povoljnu cijenu mamac kojem mnogi ne mogu odoljeti. Škoda Scala slijedi tu filozofiju, a naš testni model to nam je možda i najvjerodostojnije pokazao. No, krenimo redom.

Škoda Scala izgleda moderno, privlačno i nadasve poželjno. Malo se tko nije okrenuo za Scalom kako bi vidio o čemu je riječ. Moderne linije, pomalo sportski prednji kraj, specifičan stražnji i skladan bočni dio čine Scalu u cjelini oku ugodnim automobilom bez obzira na afinitete. Škoda Scala djeluje većim automobilom od svoje konkurencije, što u biti i jest (primjerice, od Golfa je duža 10 cm), međutim, kako to vole i znaju u Škodi napraviti, Scala je na platformi manjih bratskih modela Pola i Ibize. Dakle, imamo prostranost veću od Golfa, a platformu manjih modela, a krajnji rezultat niža je proizvodna cijena, a s njom i dojam da smo kao kupac dobili nešto više za manje. To je, znamo, satisfakcija koju nitko ne odbija. Potpuna LED svjetla, kako sprijeda tako i straga, podižu atraktivnost, a valja reći kako ona stižu i serijski. Privlačni lakometalni naplatci te jedan od najvećih staklenih krovova malo koga će ostaviti ravnodušnim. Zanimljiv detalj znalci će uočiti u takozvanoj dinamičnoj liniji, koja se proteže cijelom duljinom automobila, a koja krasi brojne modele iz Volkswagenove grupacije. Otvaranjem vrata dočekuje nas potpuno novi interijer. Iako ne donosi živahne boje, zbog svog rasporeda, izbora materijala i dezena ostavlja snažan dojam.

Udobnost
Prvo i osnovno: u Škodi Scali mjesta ima napretek. Osjećaju još veće prostranosti pridonosi golemi panoramski stakleni krov koji se proteže cijelom duljinom krova. Udobno će se smjestiti svi, čak i oni na stražnjoj klupi. Mekani materijali i vrhunska završna obrada detalji su koji će osvojiti zaljubljenike u automobile. Za upravljačem se osjećamo kao kod kuće, jer kod Škode ovdje nema iznenađenja i već od prvog kilometra bit ćete svoji na svome. Veliki dodirni zaslon donosi sve danas relevantne tehnologije, a posebno ističemo povezivanje s pametnim telefonima, kao i napredno upravljanje automobilom. Škoda Scala obiluje sigurnosnim elementima, kao i pomoćima za vozača, a na zaslonu je lako upravljati svim podrškama. Uvijek zanimljivo je vidjeti automatsko bočno parkiranje ili upozorenje na mrtvi kut, adaptivni tempomat ili upozorenje na vozilo pri izlaženju s parkirališta. Sustav zabave i informiranja, iako izuzetno napredan, tek je srednja razina opreme, stoga možete samo pretpostaviti što još sve možete dodati u Scalu (veći zaslon, navigaciju, virtualni kokpit itd.).

Iako o izgledu i opremi nove Škode Scale možemo unedogled, vrijeme je za ono bitno – vožnju. Razveselila nas je činjenica kako naš model stiže s 1.0 TSI motorom snage 115 KS. Taj motor znamo već otprije, a kako to uvijek navodimo – bit će dovoljan za gotovo sve vozače. Iako je u ponudi i dizelaš, za njim, usuđujemo se reći, nema potrebe jer se 1.0 TSI vozi agilno, živahno, a troši malo. Na testu koji je uključivao brojne dionice i brzine potrošnja je bila oko šest litara, međutim uz lakšu nogu na gasu ni oko pet litara nije nedostižno. Pohvalna je i razina buke, koja čak i pri višim brzinama, kao na autocesti, ostaje u granicama normale. Za kraj ostaje cijena. Ona starta od privlačnih nešto iznad 117.000 kuna, međutim, želite li model kao naš, potrebno je izdvojiti nešto više od 173 tisuće kuna.

Marin Režić
PREDNJA MASKA PO UZORU NA SUPERB
Sama Scala je dizajnerski moderan i originalan automobil koji se u najboljem smislu nastavlja na najnovije Škodine trendove. Posebno je zanimljiva unutrašnjost, koja se k tomu odlikuje jednom od najvećih funkcionalnosti u klasi. Dužina Scale je 436 centimetara, a volumen prtljažnika 467 litara. Kad su motori u pitanju, sve starta s benzincem obujma od jedne litre, snage 85 KS. Benzinci su snage još 115 i 150 KS, a dizelaš 1.6 snage 115 KS. Sve Scale osim one s 95 KS dolaze u opciji s odličnim 7-stupanjskim DSG mjenjačem. Bazna cijena Scale vrlo je prihvatljivih 117 tisuća kuna, to više što je i u osnovnoj active opremi apsolutno sve što se očekuje od današnjih, modernih automobila. Prednja maska je napravljena po uzoru na Superb, a na poklopcu prtljažnika više nema Škodina loga, nego je pripadnost izražena razvučenom riječju škoda.
Dizajneri napravili odličan posao
Scala je u dizajnerskom smislu potpuno pogođen automobil. Izgledom donosi novi dašak modernog i atraktivnog dizajna, a potpuno se razlikuje od svih ostalih Škodinih modela. Da bi bio izravan i pravi konkurent, ne samo VW Golfu nego i Fordu Focusu, Kiji Ceed i Hyundaiju i30, dizajneri su stvarno morali napraviti malo remek-djelo. S duljinom od 4362 milimetra, širinom od 1793 mm i visinom od 1471 mm te međuosovinskim razmakom od 2649 mm, nova Scala u Škodinoj gami pozicionirana je ispod Octavije. I prije uvođenja na tržište Scala je primila renomiranu nagradu Red Dot Award 2019 u kategoriji Dizajn proizvoda.
Možda ste propustili...

JURNJAVA : USKORO KREĆE VRHUNSKO OKTANSKO LUDILO

Počele testne vožnje za WRC Croatia Rally

OPENING OF THE SEASON

Nabrijani auti u Crikvenici