Autoglas
KINEZI ULAŽU U POSAO S ELEKTRIČNIM VOZILIMA

Kinezi pojačavaju suradnju s Rimcem
Objavljeno 18. lipnja, 2019.
Camel grupa uložila je u Rimac Automobile 30 milijuna eura, a zajedno su izgradili tvornicu pogonskih sustava za e-vozila

Liu Changlai, izvršni direktor Camel grupe, tvrtke koja je prošle godine s Rimac Automobilima u kineskom Xiangyangu započela gradnju tvornice pogonskih sustava za električna vozila, izjavio je u petak da će u budućnosti intenzivirati suradnju s Rimcem te kako će do kraja godine zajednička tvornica dosegnuti kapacitet proizvodnje od 150 tisuća pogonskih sustava.

Liu Changlai je to izjavio nakon sastanka u zagrebačkom gradskom poglavarstvu, na kojem su gradovi Xiangyang i Zagreb potpisali memorandum o suradnji, a u ime Grada Zagreba potpisala ga je zamjenica gradonačelnika Jelena Pavičić Vukičević.

Changlai je bio dio visoke delegacije kineskog grada, a sastanku je nazočio i osnivač i izvršni direktor Rimac Automobila Mate Rimac. Camel grupa je 2017. godine uložila u Rimac Automobile 30 milijuna eura, a lani su Camel i Rimac zajedničkim ulaganjem u Xiangyangu krenuli u gradnju tvornice pogonskih sustava za električne automobile, uz ostalo motora i invertera.

Changlai ističe snažnu podršku koju su od lokalne vlasti dobili za gradnju tvornice, koja je iznosila deset milijuna eura. Kineska tvrtka je pak uložila 20 milijuna eura, a Rimac Automobili pet milijuna eura.

Nastavak ulaganja
Izvršni direktor Camela apostrofira da je ta tvrtka najveći proizvođač baterija za električne automobile u Aziji, a poručuje da će u budućnosti još intenzivirati ulaganje u Rimac Automobile. Najavljuje i kako će do kraja godine u zajedničkoj tvornici imati kapacitet proizvodnje od 150 tisuća pogona za automobile. Dio tvornice, odnosno linija za male serije, kapaciteta 25 tisuća godišnje, već je dovršena. Changlai ističe da su električni automobili vrlo popularni u svijetu, Kina je među vodećim zemljama u svijetu po njihovom korištenju, a kinesko je tržište najbrže rastuće.

Napominje da Camel grupa uglavnom izrađuje baterije, najvažniji instrument u električnom automobilu, a ocjenjuje da Rimac ima najnapredniju tehnologiju kada su u pitanju baterije te smatra da će njihova suradnja dovesti do sjajnog rezultata. Mate Rimac napominje da zajedničko ulaganje ne podrazumijeva proizvodnju baterija, nego ih Camel proizvodi zasebno. Napominje da u Xiangyangu živi šest milijuna ljudi, a BDP doseže 60 milijardi eura.

Suradnja
Objašnjava da iz Xiangyanga ne žele samo gospodarsku suradnju dviju tvrtki, zanimljiva im je i direktna suradnja gradova, pri čemu su iz Rimca tu više kao podrška i primjer suradnje s obzirom na to da je Camelova investicija prva privatna investicija iz Kine u Hrvatsku.

Zamjenica zagrebačkog gradonačelnika Jelena Pavičić Vukičević kazala je da često primaju delegacije iz Kine, a u budućem će razdoblju pokušati katalogom potencijalnih investicija privući strane ulagače. Tu prije svega ističe izgradnju tračničke veze između zračne luke i Kvaternikova trga, izgradnju retencije na Savi koja bi trajno riješila problem poplava, zatim projekt spuštanja ili izdizanja željezničke pruge koja “nesretno” dijeli Zagreb na sjeverni i južni dio, kao i projekte poput gradnje Jarunskog mosta.

Hina
KINA IM JE VAŽNA
Prošle godine u ožujku Mate Rimac rekao je kako im je Kina važna, jer čini najveće tržište na svijetu za električne automobile, autobuse, kamione i druga prijevozna sredstva te bilježi najveći rast. U Kini se mjesečno proizvede dva-tri milijuna vozila, od čega ih je pet posto električnih, što iznosi oko 110 - 130 tisuća vozila. Plan je kineske vlade potpuno prijeći na električna vozila, što znači da će se potražnja za električnim motorima, baterijama i drugim sustavima koji se ugrađuju u e-vozila povećati 20 puta.
150.000

pogonskih sustava bit će kapacitet tvornice u Kini
5

posto električnih vozila prodaje se u Kini
Dio tvornice, odnosno linija za male serije, kapaciteta 25 tisuća godišnje, već je dovršena