Regija
OBILAZNICA NEĆE RIJEŠITI PROBLEME

Osječkom će i nadalje prolaziti više od 500 kamiona dnevno
Objavljeno 15. lipnja, 2019.
Sjeverozapadna obilaznica riješit će samo dio prometnih problema
BELI MANASTIR

Obilaznice oko Belog Manastira, bar u obliku kakav je prihvatljiv većini stanovnika jedinog baranjskog grada - očito neće biti u bliskoj budućnosti.


Može se to iščitati iz odgovora na naše pitanje, upućeno Hrvatskim cestama, čija je glasnogovornica, Tamara Pajić, navela razloge zašto se odustalo od prvobitnog plana gradnje jugozapadne obilaznice, te koje su prednosti sjeverozapadne obilaznice, čija gradnja nije upitna.

Izmještanje ceste

- U razdoblju od 2008. do 2011. godine rađena je studijska dokumentacija za planiranu obilaznicu Belog Manastira, na pravcu državne ceste D7, u duljini od 10,9 kilometara. Koridor planirane obilaznice bio je zacrtan tada važećim Prostornim planom Osječko-baranjske županije i definiran u Razvoju infrastrukturnih sustava. U navedenom Planu predviđeno je bilo sagraditi jugozapadnu obilaznicu oko Belog Manastira, na dionici južno od prilaza gradu, preko Šumarine i Branjinog Vrha - stoji u odgovoru Hrvatskih cesta, koji nastavlja činjenicom kako je u Prostornom planu uređenja Belog Manastira bio osiguran koridor za gradnju obilaznice. Na temelju navedene prostorno-planske dokumentacije, nastavlja, Hrvatske ceste su ugovorile izradu idejnog rješenja i studije o utjecaju na okoliš. Objašnjava kako je trasa obilaznice trebala započeti na križanju s državnom cestom D7, južno od grada, te prolaziti granicom Crpilišta Livade, prelaziti željezničku prugu Osijek - Beli Manastir - Mađarska i križati se s državnom cestom D517, zapadno od Poslovne zone… No, od svega se odustalo zbog položaja trase obilaznice u odnosu prema crpilištu, unatoč činjenici što je u ožujku 2009. godine izrađeno novo rješenje. ‘‘Kočnica‘‘ je bila Odluka o zaštiti izvorišta, kojom je zabranjena bilo kakva gradnja, osim one za potrebe crpilišta, crpljenja i distribucije vode. Sve skupa onemogućilo je nastavak izrade studijske i projektne dokumentacije za gradnju predviđene obilaznice, pa je stoga počela izrada projekta ‘‘nove‘‘ obilaznice, drugim riječima, izmještanje DC517. Cijeli zahvat započet će u (budućem) kružnom raskrižju na spoju državne ceste D517 sa županijskom cestom ŽC4293 (križanje prema Šumarini). Novo predviđena prometnica završava sa spojem na postojeću DC7 na sjevernom ulazu u grad, gdje je također predviđena izvedba kružnog raskrižja.

Problem ostaje

- Problematična točka na trasi državne ceste D517, na ulazu u Beli Manastir iz smjera Belišća, prolaz je ispod željezničke pruge. Trasa ceste je u krivini malog radijusa s ograničenjem visine prolaza od 3,6 metara u podvožnjaku, bez mogućnosti korekcije trase zbog postojeće izgrađenosti - objašnjavaju u Hrvatskim cestama, nastavljajući kako će ovaj problem dodatno naglasiti gradnja autoceste u koridoru 5C, koja će generirati povećani broj vozila od čvora Beli Manastir do središta grada. Tvrde kako je upravo problematični podvožnjak rezultirao potrebom za gradnjom nove ceste, kojom bi se osiguralo povoljnije rješenje prijelaza željezničke pruge. Novom trasom državne ceste, dodaju, izbjeglo bi se i vođenje tranzitnog teretnog prometa kroz samo gradsko središte. No veći dio Belomanastiraca ne misli tako. Premda zadovoljni bilo kakvom investicijom na području grada, tvrde kako ‘‘nova‘‘ obilaznica ni približno neće riješiti osnovni problem - više od 500 kamiona dnevno koji prometuju Osječkom ulicom iz smjera Osijeka prema Mađarskoj i obrnuto.

- Činjenica je kako će deseci milijuna kuna biti uloženi u projekt koji, sigurno je, neće riješiti problem građana Belog Manastira - ističu, napominjući kako će Beli Manastir i nadalje ostati među rijetkim gradovima koji nemaju ‘‘pravu‘‘ obilaznicu. Najavljenu obilaznicu nazivaju ‘‘vatrogasnom mjerom‘‘, to više, misle, što je Hrvatske ceste nikada ne bi gradile da u neposrednoj blizini ne prolazi koridor 5C. Podsjećaju na prijedlog gradnje istočne obilaznice (preko brda, koja bi također završavala kod Branjinog Vrha), zaključujući kako je sve, vjerojatno, ostalo u nečijoj ladici. Kako bilo da bilo, Beli Manastir će dobiti obilaznicu koja će riješiti samo manji dio svakodnevnih problema...


Ivica Getto
Obilaznica vrijedna 65 milijuna kuna
Za izmještanje državne ceste D517 u Belom Manastiru, u duljini od 3,18 km, u razdoblju od 2014. do 2015. godine izrađeno je idejno rješenje i studija o utjecaju na okoliš. Proveden je postupak procjene utjecaja na okoliš te je dobiveno Rješenje o prihvatljivosti zahvata za okoliš. Nakon toga je ishođena Lokacijska dozvola (pravomoćna od 3. studenoga 2017. godine), izrađeni su glavni projekti i ishođene sve potvrde na glavni projekt, prikupljeni su dokazi pravnog interesa i predan je zahtjev za ishođenje građevinske dozvole. U izradi je natječajna dokumentacija za izvođenje radova, a po ishođenju građevinske dozvole Hrvatske ceste pokrenut će javnu nabavu za izvođenje predmetnih radova. Procijenjena vrijednost nabave za radove je 65 milijuna kuna, a plan završetka je 20 mjeseci od sklapanja ugovora.
Rok za završetak radova na sjeverozapadnoj obilaznici je 20 mjeseci od sklapanja ugovora i uvođenja u posao
građani
OBILAZNICA JE

"VATROGASNA MJERA"
Možda ste propustili...

UČENICI INDUSTRIJSKO-OBRTNIČKE ŠKOLE VIROVITICA

Dravskoj priči donirali presadnice cvijeća

“LJEŠNJOMEDSKA RAPSODIJA MOGA KRAJA” - RADIONICA U SLATINI

Gastrosuvenir od meda, lješnjaka i čokolade

U BELOMANASTIRSKOJ OŠ DR. FRANJE TUĐMANA ODRŽAN PROLJETNI SAJAM

Novac prikupljan u humanitarne svrhe

Najčitanije iz rubrike